ok
2018 előző hónap május következő hónap
H K Sz Cs P Sz V
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3

Mikrofonok ()

(#878) 2013.04.13. 19:09

Válasz iGyuri hozzászólására

előzmény elrejtése/mutatása

Rakjál Remo Pinstripe-ot vagy Evans EC2-őt a tamokra. A pergőre érdemes egy erősen tompított bőrt rakni és viszonylag lazán hagyni (Remo Powerstroke 3, Evans Genery Dry). A Signia is egy dob mint a többi (juhar test+bükkfa erősítőgyűrű), a jobbik fajtából de egy Birch Custom is van olyan jó. Hallottam már Signia-t hangosítás nélkül és teljesen átlagos profi dobhangja van. Mihalik Viktor a Bikiniből is használt régebben Signiát az övét is meghallgathatod a youtube-on.
A lényeg hogy mikrofonozás, előerősítés,kompresszor meg gate meg EQ meg egyéb borzadály dolgok nélkül nem lehet ilyen hangot előállítani.
Egy tapasztaltabb hangmérnöknek jó felszereléssel szerintem ez nem egy kihívás. Ez nem olyan speciális hang mint mondjuk Alex Van Halen tamhangjai a F.U.C.K albumon vagy a Right Here Right Now DVD-n. Na azt aki megfejti az tud valamit.

(#877) 2013.04.13. 18:19

Válasz kickdrummer hozzászólására

előzmény elrejtése/mutatása

De szerintem azért a 94-es hangzás is igen ott van toppon. Milyen effektektől szól azon úgy most megy így a dob? Maga a Signia hangja másabb, vagy valami jkülönleges effekt. Amúgy most Yamaha Birch Customon játszik.

(#876) 2013.04.13. 8:06

Válasz iGyuri hozzászólására

előzmény elrejtése/mutatása

Én is emlékszem amikor a Debreczeni Yamaha Maple Custom-ön játszott később az modernebbül szólt. Persze nem a dob miatt csak eltelt egy kis idő és változott az ízlésvilág.

(#875) 2013.04.12. 22:08

Válasz iGyuri hozzászólására

előzmény elrejtése/mutatása

ez azért van, mert, hála a nagy szellemeknek, lassacskán begyűrűzik európába is az a nézet, hogy nem vágják agyon a dob saját karakterét, egyenpuff-bumm-csatt hangzássá. ettől függetlenül a linkelt anyagban azért megszólal a hangszer saját hangszine is, igaz valóban lecsontozva. Ehhez a stílushoz szerintem azért jó izléssel megcsinált hangszín.

(#874) 2013.04.12. 21:44

Válasz kickdrummer hozzászólására

előzmény elrejtése/mutatása

dIgen, a mostani koncerteken teljesen más stílusó dobhang van, sokkal naturabb, "fásabb" hangzása van a doboknak. De nekem ez régebbi fajta hangzás is tetszik, kiváncsi voltam mitől szólt így.

(#873) 2013.04.12. 21:05

Válasz leisle69 hozzászólására

előzmény elrejtése/mutatása

Kétlem hogy a mostani Omega koncerteken (ha vannak) ilyen stílusú dobhangzás lenne. Ez egy régimódi, száraz, agyontompított pergőhang ami UDUán van kihangosítva jó sok reverb-el, pinstripe-szerű tamhangokkal, idegesítően csattogó lábdobbal.

Elárulom a dob egy PREMIER SIGNIA.

(#872) 2013.04.12. 20:36

Válasz leisle69 hozzászólására

előzmény elrejtése/mutatása

Köszi!
Ezen szerintem van valami más különleges effekt, egy kis EQ-tól nem lesz ilyen hangja, leginkább a tamokon hallatszik, nem is tudom mi lehet ez valami flanger-szerűség?

(#871) 2013.04.12. 18:08

Válasz kickdrummer hozzászólására

előzmény elrejtése/mutatása

azért a "mai zene" némileg tág fogalom

(#870) 2013.04.12. 17:01

Válasz kickdrummer hozzászólására

előzmény elrejtése/mutatása

Nem leszünk ám így jóban...

(#869) 2013.04.11. 22:14

A Kóbor hangjából elfogadhatót csinálni az igazi mesterség.

(#868) 2013.04.11. 22:11

Válasz iGyuri hozzászólására

előzmény elrejtése/mutatása

Ez a hangzás a 80-as években volt divat. lehet hogy tetszik de a mai zenéhez ez gáz. Már csak a "gated reverb" hiányzik a pergőről.

(#867) 2013.04.11. 21:51

Válasz iGyuri hozzászólására

előzmény elrejtése/mutatása

Alapvetően teljesen más technika kell a live hangzáshoz, és más a rögzítéshez, még ha az koncert rögzítése is. A különbségek részletezése több oldalnyi lenne, ezt most hagyjuk. Az ilyen anyagok ezért úgy készülnek, hogy a mikrofonok/hangszerek kimenő jelét egyenként elosztják, minimum 3 felé. Az egyik jel, úgy ahogy van rögzítésre kerül, nyersen. A másik megy a frontkeverőbe, ahol a közönség által hallott hangképet rakják össze, a harmadik pedig a kontrollkeverőbe, ahol a zenészek egyéni süketségi fokához keverik le az egyénileg megkívánt kontrol hangot, szerencsés esetben minden zenésznek külön-külön. És ez csak a legeleje a hang útjának.
A másik kérdésedre: a kompresszor olyan mint az erős gyógyszer, módjával hatásos, de csak értő kezekben, tapasztalat nélkül halálos a hangképre.
Egy ilyen hangzáshoz ami feltétlenül kell: Jó minőségű dobhang, jó minőségű mikrofonok és előfokozatok, limiterrel. Ezután attól függően miről beszélünk, tamokra, nagydobra jól beszabályozott kapu (gate), overheadeknél, pergőnél én nem használok.. Ezután minimum csatornánkénti parametrikus középpel rendelkező EQ. Pergőre overheadre finoman lehet tenni egy kis kompressziót, de ha a dobos hibáit akarjuk vele kiegyengetni, annyi a hangzásnak. Az így "elkészített" hangokat kell jó izléssel összegezni, panorámázni. Mivel a felvételt valószínűleg napjaink valamelyik közkedvelt hangzásgyilkos formátumával (mp3, divx, wma stb...) szeretnénk terjeszteni, (ezeknek a dinamikatartománya az élőhöz képest nevetséges) a végére kell egy mastering kompresszor, lehetőleg a szintet megfogó limiterrel. Ezeknek az eszközöknek a digitális verzióját használják manapság a számítógépes zenekészítő (DAW) szoftverek hasonló célú pluginjeiben is.

(#866) 2013.04.11. 21:16

Válasz leisle69 hozzászólására

előzmény elrejtése/mutatása

Köszi, de itt nem stúdióról van szó, hanem koncertről, bár llehet hogy utólag is komolyan belenyúltak a hangzásba, de azért szerintem élőben is valahogy így szólhatott.
Kár hogy nem úgy csinálják a koncertfelvételeket, hogy ami lejön a keverőről és megy a hangfalakra, egy az egyben belepisuzkálás nélkül felvéve és kész, így azt egy komolyabb cuccal megszólaltatva tényleg koncerthangzást kapnánk /bár tudom itt beleszólnűnak azok az EQ amit a helyhez meg a hangfalakhoz keverni ki direkt/ minden nem is ez a lényeg, hanem hogy milyen effektek kellenek ahhoz hogy ilyesmi hangja legyen élőben egy dobnak. Sok kompresszor?

(#865) 2013.04.11. 18:49

Válasz iGyuri hozzászólására

előzmény elrejtése/mutatása

ez egy nagyon komoly mikrofon és rögzítő rendszer, valamint horribilis árú analóg mastering eszközök eredménye, nem beszélve a rögzítéskor és az angliai masteringkor közreműködő, kiváló izlésű és hatalmas tapasztalattal renselkező hangmesterek tudásáról.
Manapság néhány millió forintból meg lehet oldani ehhez hasonló hangképet produkáló home stúdiót, de akkor még hol van a tudás?
Az én álláspontom az, hogy a házi stúdiózás önkontrolnak, klubokba, szervezőknek, kiadóknak szánt demók összedobására való, a komolyabb elképzeléseket ajánlatos egy jól megválasztott stúdióban megoldani. A konkurenciaharc miatt lassacskán próbatermi áron dolgoznak komoly szakemberek, nagy értékű eszközökkel, jó akusztikájú stúdiókban.

(#864) 2013.04.11. 17:07

Válasz iGyuri hozzászólására

előzmény elrejtése/mutatása

Helló!
Szerintem a legegyszerűbben úgy tudsz ilyen hangzást elérni, ha egy az egyben megveszed a cuccot tőle, szőröstől-bőröstől! Vicc volt:-) .....de tényleg.

(#863) 2013.04.11. 15:33

Sziasztok!

Azt szeretném megkérdezni, hogy hogy lehet ilyen dobhangzást elérni mint ezen a koncerten, milyen effektek lehetnek rajt?

http://www.youtube.com/watch?v=Z9ksmTjJsOY

(#862) 2013.03.24. 18:50

Eladó egy nagyon jó állapotú (sérülés mentes), megkímélt Shure BG 3.0 mikrofon. Aki ismeri tudja mit tud:-) Remek hang, elképesztő masszív ház, gumi kapszula ház. Posta megoldható. Írj és megegyezünk! Ennyiért....olcsó!
pito@freemail.hu

(#861) 2013.03.24. 17:45

Sziasztok!
Kicsit korábban kérdeztem milyen mikrofonszettet ajánlanátok, és végül az Audix DP5 mellett döntöttem. Most overheadekre lenne szükségem és esetleg egy külön lábcinmikire, csakhogy ne árválkodjon egy sáv külön a hangkártyán. Kb. 100k lenne a költségvetési limit, de ez már nagyon plafon. Otthoni demozáshoz elsősorban, de kihangosításhoz is megfelelő mikrofonok érdekelnek. És mikrofonkábeleket is ajánljatok kérlek, annak is híján vagyok.
Köszi!

(#860) 2012.12.26. 20:57

Válasz Soilworker hozzászólására

előzmény elrejtése/mutatása

Ha az élő hangot szeretnéd 2 sávra lekeverni, és úgy felvenni ahhoz a következők kellenek: egy teljesen szigetelt helyiség, ahol elhelyezed a keverőt, és professzionális fejhallgatóval kontrollálod az eredményt. Az első probléma itt van, mert nehéz dobolni és live-masterelni egyszerre, két külön helyen. Azután elég sok gyakorlat, rengeteg jó minőségben hallgatott jó zene kell ahhoz, hogy úgy sikerüljön beállítani, hogy a hangkép visszahallgatáskor is megfeleljen.
Mindez azért, mert a lekevert hanganyag arányain már nem lehet állítani.
Én mindenképpen a többsávos rögzítést javasolnám, akár kölcsön HDrecorderrel, vagy hangkarival, de gyaníthatóan akkor is jobb eredményt érsz el, ha egy sztereo térmikivel rögzíted a 2 sávot...
A házi stúdiózás topicban már több ízben átrágtuk a témát, profibb leírásokat csak angol nyelven találsz.

(#859) 2012.12.26. 12:23

Sziasztok! Felvétel témában kezdő vagyok. Tudtok ajánlani egy cikket, ami alapján elindulhatok? Fel akarom venni a dobot a demóhoz. Ami rendelkezésemre áll: mikrofonszett (overheadek, tam&pergőmiki, lábdobmikrofon), profi soksávos keverő, laptop. Amim nincs, az a többsávos hangkártya. Meg lehet oldani, hogy a keverőben egy jellé alakítom a sok sávot? Milyen lesz így a hangminőség? Előre is köszi.