Kéz- és Lábtechnikák (Szaki)
Hozzászólások
Válasz blackbrickroad hozzászólására
Bemelegítés és napi szinten gyakorlás.....
Egyébként az ilyesmi az ember kedvétől, lelkiállapotától is függ...
Válasz blackbrickroad hozzászólására
Azt szerintem gyorsan felejtsd el, hogy a futástól van, mert az izom olyan mint a lábgépen a rugó: Minél jobban megfeszíted, (erősíted) annál gyorsabb(A metál dobosok sem véletlenül futnak rendszeresen
) Nekem régebben olyan volt, hogy elvesztettem az egyensúlyomat és ha nem nyomtam a 32-edet akkor leestem a székről. Ezt úgy küszöböltem ki, hogy jó szorosan körbetekertem valami ruhával a bokámat és felvettem egy magas szárú cipőt. 2 hetet gyakoroltam így metronómmal és levettem a ruhát és a cipőt is és jó lett a lábam. De mielőtt ezt megpróbálod ellenőrizd le a bőrt és a lábgép rugóját is. Nekem ezzel a technikával simán jó lett a lábam
Sok sikert, remélem sikerülni fog
Válasz blackbrickroad hozzászólására
Szoktál előtte bemelegíteni?
Sziasztok!
Van egy nagy problémám a lábtechnika terén,amit egyszerűen nem tudok megfejteni.Lehet,hogy ti tudnátok segíteni.Szóval van pár szám,amiben 140-150 bpm-en tizenhatodokat játszok lábbal(10-20mp),és ez elég pontosan megy általában.Időről időre azonban azt veszem észre,hogy leülök,és valamiért irtózatos erőfeszítésbe kerül kipörgetni a 140-et,mintha egyszerre visszafejlődött volna valami.A dolgok amire gyanakszom a következők:vagy annyira ellazult a rugó/a dobbőr,hogy az teljesen átalakítja azt a technikát,amit idáig használtam,vagy a napközbeni futás,gyaloglás és egyéb megterhelések miatt beáll a lábizomzat.Hangsúlyozom,nem arról van szó,hogy nem fejlődök,hanem arról,hogy ami máskor megy,az egyszer csak nem.Ha lenne egy-két jó tanácsotok azt szívesen venném!
Előre is kösz!
Válasz bruce1 hozzászólására
"Minden megy, csak akarni kell"
<font size="1">ERRE PRÓBÁLTAM HATNI !
ZÁRAT, HANGSZERT, . . . . VAKARNI KELL
NEM ÜTNI ! SIMOGATNI</font> !!! ☺
Válasz Maffay. hozzászólására
Maffay., rájöttem mire gondolsz, milyen kütyü kell hozzá. Egy Ritmikus Csimpifon.
"Gyerünk csimpifon, verjed má"
http://videa.hu/videok/film-animacio/south-park-csimpifon-Fl8uJLT2dHcST5Gk#b
Az, hogy mire gondolsz, hogy Zsolt mire gondolt, csak kapizsgálom, de szerintem nem úgy van.
Válasz Rayyy hozzászólására
Asszem Jojo Mayernél láttam ilyen edzőgyakorlatokat.
Amit Johnny Rabb tud sebességben, talán nem is cél, nem tudom van-e gyakorlati értelme. Viszont őnála jó gyakorlat van a váltottkéz gyorsítására, az egykezes ütéssorozatok váltásánál először csak 1x csinál 32-edes váltottkezet, aztán kétszer, és így tovább. Neki így a nagyon gyors váltottkezes ütés is baromi pontos, egyenletes.
Válasz bruce1 hozzászólására
Dzsonirebbnek szerintem már önmagában is szélsőséges az ujjkontrollja Erre szerintem külön gyúrni is kell, tehát nem elég, ha csak ujjkontrollt alkalmazva próbálsz gumilapozni. Olyan mozgás ez, ami elég szokatlan a kéznek és az alkar izmainak, tehát erősíteni kell őket. Ezt dobolás nélkül is lehet: fogsz egy verőt úgy, hogy a verőfej a könyöködnél van és kb. német fogásban, csak az ujjaiddal való lökdöséssel ütögeted az alkarodat a verőfejjel.
Egy másik gyakorlat, ami ehhez nagyon hasonló, de nem ütöd az alkarodat, csak a levegőben járatod a verőfejet. Ehhez fel kell emelni a kezed a fejedhez (nekem így kényelmes), tehát az alkar függőleges, a verőt ugyanúgy fordítva fogod hátul, kb. egyharmadnál, a tenyered az arcod felé néz és ebben a pozícióban nyomkodod le a verőt az ujjaiddal.
Nem egyszerű leírni egy ilyet, remélem érthető.
Köszönöm a válaszokat. A pároskezes jó ötlet, majd csinálom azt is. Finger control-t csinálom, de úgy érzem, épp amit kérdeztem, a váltott kéz egyenlő időzítése úgy kicsit nehezebb. Mármint ha olyan szélsőségesen csinálom, mint Johnny Rabb.
AHogy jön!Próbálgasd!Úgy is rájössz majd hogy a legkönnyebb neked.
Válasz Korompay hozzászólására
<font size="1">12 - TUDOM; MIRE GONDOLSZ - BÁR NEM SZÉP TŐLED !!!
12 - én KI(nem)NÉZTEM VOLNA EZT TEBELŐLED !
12 - EcsssEMA TIJJÉD, TEHÁT VIGYE FELŐLED !
=
ÉRZÉK KELL ÁM MINDENHEZ
ÉS PÁR KÜTYÜ MINDEHHEZ =
HA NEM HOBBI HANEM MÁSODÁLLÁS
ÚGY LEGYEN NAGYON GYORS ! NICS LAZSÁLLÁS ! ! !
http://www.krimineel.com/hoe-een-auto-stelen-in-een-paar-seconden
MEGY EZ - TEKKNIKAJI ÉRZÉK NÉLKÜL
SZEGÉNY TSAJTZy ARTZA ÍGY IS KÉKÜL !
http://www.krimineel.com/steel-een-auto</font> ☺
Válasz bruce1 hozzászólására
Kialakul, ha kialakítod. A speciális gyakorlat az, hogy amit tudni akarok jól, azt nagyon sokszor kell elismételni. Ennyi. Mindenre igaz ez, nem csak a dobolásra, és más módszer nincs, sem a dobolásban, sem másban. A közhelyek igazak (Ismétlés a tudás anyja! gyakorlat teszi a mestert!).
Válasz bruce1 hozzászólására
Csináld tovább (lassún tempóról indulva, és fokozatosan emelve a sebességet) ezen az úton, és lesz eredménye!
Mindent, amit jobb kézzel gyakorolsz/indítasz, tedd meg ballal is.
Érdekességképpen megpróbálhatod azt is, hogy a tizenhatodokat nem váltottkezesen, hanem egyszerre ütöd. Nem is olyan könnyű!
Fontos továbbá, hogy mindig a tempónak és hangerőnek megfeleló ütéstechnikát használd, így magasabb sebességben vond be az ujjaidat is (finger control) a játékba!
Sziasztok!
Sima váltottkezes ütésnél (single stroke roll) szeretném a két kezem szimmetriáját tökéletesíteni. Tehát hogy az ütések között pontosan ugyanannyi idő teljen el. Van erre valami speciális gyakorlat, vagy csak csinálni kell orrvérzésig, és magától kialakul? Arra gondolok, hogy a két kezet külön agyfélteke irányítja, biztos ezeknek az összedolgozását kell tökéletesíteni.
Egyelőre a folyamatos, hosszú sorozatokat, a nyolcad/tizenhatod ütemváltásokat csinálom ennek a fejlesztésére.
Inkább lassan, vagy gyorsan érdemes ezt gyakorolni? Egyáltalán mi számít már egy elfogadható szintnek sebességben? Most 130-on tizenhatodokkal csinálom, megy eléggé sokáig, de van hogy elcsúszik a két kezem közötti idő aránya. Viszont a kezeim külön-külön sokkal gyorsabbak tudnak lenni.
egy kis finomság:
http://www.sickdrummermagazine.com/index.php/news/latest-news/2232-exclusive-george-kollias-studio-tour-and-lesson-pdf-download.html
Virgil Donati Warm up
http://www.youtube.com/watch?v=hXD2N3DIuDg&feature=related
(nekem is ilyen törölközőm van)
Ez sokkal inkább megszokás meg technika, mintsem fizika kérdése. Régen én is azt hittem, lehetetlen felemelt sarokkal úgy játszani, hogy visszaengedem az ütőfejet a bőrről. Aztán annyira béna voltam meg elégedetlen a lábammal a sok gyakorlás ellenére, hogy rászoktam. Most egy fokkal kevésbé vagyok béna
Nagyjából azon múlik ez, hogy mennyire laza valaki, meg hogy a talpán hová teszi a súlypontot. ha nagyon előre, akkor egy pontra nagy erő összpontosul, de ha inkább az egészre vagy hátra, akkor előre egészen kicsi erő jut, én nekem ez jobban bejön, sokkal szabadabban mozog a pedál és jobban ki tudom használni a rugót, meg szerintem jobban artikuláltak a lábdob ütések. Nem tudom jobb-e az egyik mint a másik, meg ez most ilyen buta magyarázat, lehet nem is ezen múlik nem tudom, lényeg h szerintem ez simán csak megszokás kérdése, én rájöttem nekem így kényelmesebb azért csinálom.
Nyerges ülése van. Annál meg nem lehet az elején ülni.
Válasz recefyce hozzászólására
Ha megnézed teljesen a szék hátulján ül és így ott is van a testsúlya. Gondolom így könnyebb tartani a combot, mert felfekszik valamennyire a székre. Mondjuk én a zeneiskolában anno azt tanultam, hogy a szék elején kell ülni úgy, hogy a szék ne befolyásolja a combod mozgását.
A hozzászólás(oka)t elküldtük moderálásra.
A hozzászólás(ok) státuszát frissítettük.
A hozzászólás(ok) láttamozva.
Szöveg:
A hozzászólást módosítottuk.