ok
2018 előző hónap december következő hónap
H K Sz Cs P Sz V
26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6

Kéz- és Lábtechnikák (Szaki)

(#2603) 2011.06.20. 11:17

Válasz blackbrickroad hozzászólására

előzmény elrejtése/mutatása

Bemelegítés és napi szinten gyakorlás.....
Egyébként az ilyesmi az ember kedvétől, lelkiállapotától is függ...

(#2602) 2011.06.19. 22:27

Válasz blackbrickroad hozzászólására

előzmény elrejtése/mutatása

Azt szerintem gyorsan felejtsd el, hogy a futástól van, mert az izom olyan mint a lábgépen a rugó: Minél jobban megfeszíted, (erősíted) annál gyorsabb(A metál dobosok sem véletlenül futnak rendszeresen) Nekem régebben olyan volt, hogy elvesztettem az egyensúlyomat és ha nem nyomtam a 32-edet akkor leestem a székről. Ezt úgy küszöböltem ki, hogy jó szorosan körbetekertem valami ruhával a bokámat és felvettem egy magas szárú cipőt. 2 hetet gyakoroltam így metronómmal és levettem a ruhát és a cipőt is és jó lett a lábam. De mielőtt ezt megpróbálod ellenőrizd le a bőrt és a lábgép rugóját is. Nekem ezzel a technikával simán jó lett a lábam Sok sikert, remélem sikerülni fog

(#2601) 2011.06.19. 20:41

Válasz blackbrickroad hozzászólására

előzmény elrejtése/mutatása

Szoktál előtte bemelegíteni?

(#2600) 2011.06.19. 16:04

Sziasztok!
Van egy nagy problémám a lábtechnika terén,amit egyszerűen nem tudok megfejteni.Lehet,hogy ti tudnátok segíteni.Szóval van pár szám,amiben 140-150 bpm-en tizenhatodokat játszok lábbal(10-20mp),és ez elég pontosan megy általában.Időről időre azonban azt veszem észre,hogy leülök,és valamiért irtózatos erőfeszítésbe kerül kipörgetni a 140-et,mintha egyszerre visszafejlődött volna valami.A dolgok amire gyanakszom a következők:vagy annyira ellazult a rugó/a dobbőr,hogy az teljesen átalakítja azt a technikát,amit idáig használtam,vagy a napközbeni futás,gyaloglás és egyéb megterhelések miatt beáll a lábizomzat.Hangsúlyozom,nem arról van szó,hogy nem fejlődök,hanem arról,hogy ami máskor megy,az egyszer csak nem.Ha lenne egy-két jó tanácsotok azt szívesen venném!
Előre is kösz!

(#2599) 2011.06.19. 15:50

Válasz bruce1 hozzászólására

előzmény elrejtése/mutatása

"Minden megy, csak akarni kell"
<font size="1">ERRE PRÓBÁLTAM HATNI !
ZÁRAT, HANGSZERT, . . . . VAKARNI KELL
NEM ÜTNI ! SIMOGATNI</font> !!! ☺

(#2598) 2011.06.19. 12:28

Válasz Maffay. hozzászólására

előzmény elrejtése/mutatása

Maffay., rájöttem mire gondolsz, milyen kütyü kell hozzá. Egy Ritmikus Csimpifon.
"Gyerünk csimpifon, verjed má"
http://videa.hu/videok/film-animacio/south-park-csimpifon-Fl8uJLT2dHcST5Gk#b

Az, hogy mire gondolsz, hogy Zsolt mire gondolt, csak kapizsgálom, de szerintem nem úgy van.

(#2597) 2011.06.19. 12:20

Válasz Rayyy hozzászólására

előzmény elrejtése/mutatása

Asszem Jojo Mayernél láttam ilyen edzőgyakorlatokat.

Amit Johnny Rabb tud sebességben, talán nem is cél, nem tudom van-e gyakorlati értelme. Viszont őnála jó gyakorlat van a váltottkéz gyorsítására, az egykezes ütéssorozatok váltásánál először csak 1x csinál 32-edes váltottkezet, aztán kétszer, és így tovább. Neki így a nagyon gyors váltottkezes ütés is baromi pontos, egyenletes.

(#2596) 2011.06.19. 11:56

Válasz bruce1 hozzászólására

előzmény elrejtése/mutatása

Dzsonirebbnek szerintem már önmagában is szélsőséges az ujjkontrollja Erre szerintem külön gyúrni is kell, tehát nem elég, ha csak ujjkontrollt alkalmazva próbálsz gumilapozni. Olyan mozgás ez, ami elég szokatlan a kéznek és az alkar izmainak, tehát erősíteni kell őket. Ezt dobolás nélkül is lehet: fogsz egy verőt úgy, hogy a verőfej a könyöködnél van és kb. német fogásban, csak az ujjaiddal való lökdöséssel ütögeted az alkarodat a verőfejjel.
Egy másik gyakorlat, ami ehhez nagyon hasonló, de nem ütöd az alkarodat, csak a levegőben járatod a verőfejet. Ehhez fel kell emelni a kezed a fejedhez (nekem így kényelmes), tehát az alkar függőleges, a verőt ugyanúgy fordítva fogod hátul, kb. egyharmadnál, a tenyered az arcod felé néz és ebben a pozícióban nyomkodod le a verőt az ujjaiddal.
Nem egyszerű leírni egy ilyet, remélem érthető.

(#2595) 2011.06.19. 11:15

Köszönöm a válaszokat. A pároskezes jó ötlet, majd csinálom azt is. Finger control-t csinálom, de úgy érzem, épp amit kérdeztem, a váltott kéz egyenlő időzítése úgy kicsit nehezebb. Mármint ha olyan szélsőségesen csinálom, mint Johnny Rabb.

(#2594) 2011.06.19. 10:40

AHogy jön!Próbálgasd!Úgy is rájössz majd hogy a legkönnyebb neked.

(#2593) 2011.06.19. 10:30

Válasz Korompay hozzászólására

előzmény elrejtése/mutatása

<font size="1">12 - TUDOM; MIRE GONDOLSZ - BÁR NEM SZÉP TŐLED !!!
12 - én KI(nem)NÉZTEM VOLNA EZT TEBELŐLED !
12 - EcsssEMA TIJJÉD, TEHÁT VIGYE FELŐLED !
=
ÉRZÉK KELL ÁM MINDENHEZ
ÉS PÁR KÜTYÜ MINDEHHEZ =
HA NEM HOBBI HANEM MÁSODÁLLÁS
ÚGY LEGYEN NAGYON GYORS ! NICS LAZSÁLLÁS ! ! !
http://www.krimineel.com/hoe-een-auto-stelen-in-een-paar-seconden
MEGY EZ - TEKKNIKAJI ÉRZÉK NÉLKÜL
SZEGÉNY TSAJTZy ARTZA ÍGY IS KÉKÜL !
http://www.krimineel.com/steel-een-auto</font>; ☺

(#2592) 2011.06.19. 10:08

Válasz bruce1 hozzászólására

előzmény elrejtése/mutatása

Kialakul, ha kialakítod. A speciális gyakorlat az, hogy amit tudni akarok jól, azt nagyon sokszor kell elismételni. Ennyi. Mindenre igaz ez, nem csak a dobolásra, és más módszer nincs, sem a dobolásban, sem másban. A közhelyek igazak (Ismétlés a tudás anyja! gyakorlat teszi a mestert!).

(#2591) 2011.06.19. 0:52

Válasz bruce1 hozzászólására

előzmény elrejtése/mutatása

Csináld tovább (lassún tempóról indulva, és fokozatosan emelve a sebességet) ezen az úton, és lesz eredménye!
Mindent, amit jobb kézzel gyakorolsz/indítasz, tedd meg ballal is.
Érdekességképpen megpróbálhatod azt is, hogy a tizenhatodokat nem váltottkezesen, hanem egyszerre ütöd. Nem is olyan könnyű!

Fontos továbbá, hogy mindig a tempónak és hangerőnek megfeleló ütéstechnikát használd, így magasabb sebességben vond be az ujjaidat is (finger control) a játékba!

(#2590) 2011.06.19. 0:41

Sziasztok!
Sima váltottkezes ütésnél (single stroke roll) szeretném a két kezem szimmetriáját tökéletesíteni. Tehát hogy az ütések között pontosan ugyanannyi idő teljen el. Van erre valami speciális gyakorlat, vagy csak csinálni kell orrvérzésig, és magától kialakul? Arra gondolok, hogy a két kezet külön agyfélteke irányítja, biztos ezeknek az összedolgozását kell tökéletesíteni.

Egyelőre a folyamatos, hosszú sorozatokat, a nyolcad/tizenhatod ütemváltásokat csinálom ennek a fejlesztésére.

Inkább lassan, vagy gyorsan érdemes ezt gyakorolni? Egyáltalán mi számít már egy elfogadható szintnek sebességben? Most 130-on tizenhatodokkal csinálom, megy eléggé sokáig, de van hogy elcsúszik a két kezem közötti idő aránya. Viszont a kezeim külön-külön sokkal gyorsabbak tudnak lenni.

(#2589) 2011.05.19. 11:58
(#2588) 2011.05.19. 11:58
(#2587) 2011.05.16. 1:31

Virgil Donati Warm up
http://www.youtube.com/watch?v=hXD2N3DIuDg&feature=related

(nekem is ilyen törölközőm van)

(#2586) 2011.03.26. 12:53

Ez sokkal inkább megszokás meg technika, mintsem fizika kérdése. Régen én is azt hittem, lehetetlen felemelt sarokkal úgy játszani, hogy visszaengedem az ütőfejet a bőrről. Aztán annyira béna voltam meg elégedetlen a lábammal a sok gyakorlás ellenére, hogy rászoktam. Most egy fokkal kevésbé vagyok béna
Nagyjából azon múlik ez, hogy mennyire laza valaki, meg hogy a talpán hová teszi a súlypontot. ha nagyon előre, akkor egy pontra nagy erő összpontosul, de ha inkább az egészre vagy hátra, akkor előre egészen kicsi erő jut, én nekem ez jobban bejön, sokkal szabadabban mozog a pedál és jobban ki tudom használni a rugót, meg szerintem jobban artikuláltak a lábdob ütések. Nem tudom jobb-e az egyik mint a másik, meg ez most ilyen buta magyarázat, lehet nem is ezen múlik nem tudom, lényeg h szerintem ez simán csak megszokás kérdése, én rájöttem nekem így kényelmesebb azért csinálom.

(#2585) 2011.03.25. 18:59

Nyerges ülése van. Annál meg nem lehet az elején ülni.

(#2584) 2011.03.25. 15:50

Válasz recefyce hozzászólására

előzmény elrejtése/mutatása

Ha megnézed teljesen a szék hátulján ül és így ott is van a testsúlya. Gondolom így könnyebb tartani a combot, mert felfekszik valamennyire a székre. Mondjuk én a zeneiskolában anno azt tanultam, hogy a szék elején kell ülni úgy, hogy a szék ne befolyásolja a combod mozgását.