
Megjelent Köte Zoltán Ütőhangszeres tanításmódszertani jegyzete a Parlando (2021/1.) hasábjain.
Tartalomjegyzék
A szerkesztő előszava 9
Zenepedagógia 13
Bevezető 15
A zeneoktatás célja 15
A tanár 15
Hogyan tanítsunk? 15
Módszerek 15
Zene és tanulás 16
A zene szerepe a tanulásban 17
Gyakorlás 18
Oktatás magasabb szinten 18
A kamarazene megismertetése, oktatása 19
Felkészítés koncertre 20
Osztályzás 21
Felkészítés a vizsgára 21
Az év értékelése 21
Felkészítés a felvételire 22
A szülő és a tanár kapcsolata 22
A család és az iskola 23
Kapcsolat a középiskolás, egyetemista tanítványunkkal 24
További lehetőségek 24
Tanításmódszertan 25
Az első találkozás 27
Beiratkozás, felvételi 27
Tanszak átvétele 28
Helyettesítés 29
Mit tanítsunk? 29
Kisdob 31
Verőfogás 34
A kotta megismerése 35
A kisdob oktatás alapjai 36
A kisdob oktatás magasabb szinten 37
A dobfelszerelés oktatása 37
A következő év, évek anyaga 38
Játékok 41
Dallamhangszer 42
Az órák elosztása 42
A négy-verő technikájának alapjai 43
A négy-verő technika továbbfejlesztése 46
Előke (flam) 47
Tremoló (roll) 47
Üstdob oktatása 48
Miből tanítsunk? 49
Bibliográfia 53
Képek 57
Ütőhangszeres tanításmódszertani jegyzet – itt érhető el
2015 Pécsi Tudományegyetem Művészeti Kar Zeneművészeti Intézet
szerző Köte Zoltán
szerkesztő dr. habil. Vas Bence
konzulensek: Tóthné Hanol Franciska Bajdik Zoltán Fazekas László Pusztai Csaba
nyelvi lektor: Farkasné Lajter Enikő Sipos Erzsébet Kertészné Márky Gabriella szakmai lektor: Góth Tamás
szerkesztő: dr. habil. Vas Bence
felelős kiadó és vezető: dr. habil. Vas Bence PTE Művészeti Kar Zeneművészeti Intézet H-7630 Pécs, Zsolnay Vilmos u. 16.
tipográfia: molnARTamás
fotók: a szerző saját fotói
rajzok: Dr. Molnár Enikő
kottagrafika: Fábián Pál Tamás
A kiadvány jogvédelem alatt áll! A szerzői jog jogosultjának engedélye nélkül a kiadvány egyetlen része sem többszörözhető és vihető át semmilyen formában és eszközökkel, sem mechanikus, sem pedig elektronikus úton, kivéve, ha kiadó engedélyezi.
TÁMOP-4.1.2.B.2-13/1-2013-0012. számon, a „Szakmai tanárképzés országos módszertani- és képzésfejlesztése”
digitális kiadvány ISBN 978-963-642-775-7 5