Hmm, igazából többet beszélünk erről, mint amit megérdemel a téma. Én úgy gondolom, hogy egy kameramikrofon, ami csak bizonyos rezgésszámok közt vesz fel rosszul hangot, nem tudja egy cintányér hangját jó megközelítéssel reprodukálni. Valószínű egy jó felvétel, vagy egy élő hallgatás nagy különbséget jelent. Lehet, hogy akkor ugrik elő egy csomó felhang, ami miatt szerethető lesz az a tányér és lehet, hogy sokan azért nem szeretik meg, mert ilyen minőségben hallják-nem beszélve arról, hogy a fülhallgató/hangszóró is torzíthat. Lehet, hogy nekem sem tetszene így.
Sőt továbbmegyek, amikor a 602-es kísérőmet először kipróbáltam, nem igazán voltam megelégedve. Túl sok és magas felhangja volt, nem szerettem. Aztán egy koncerten, amikor egy zenekarral együtt játszottam, minden helyreugrott és rájöttem, hogy milyen klassz kopogós jazz hangja van.
Mindenesetre, ha én egy ilyen neves cég arca lennék, biztos, hogy jó minőségben veszem fel a tányérjainak a hangját. Uff!
Két külön dologról beszélünk.
a) Vacak-e a felvétel minősége: igen, hiszen ez kézikamerával készült, célja feltehetően az első benyomások megmutatása, nem pedig lemezkiadás.
b) Kihallható-e a felvételről a Paiste cinek jellegzetes hangzása: szerintem igen, de úgy látom, hogy rajtam kívül többen is így vélik.
A kettőt ne keverjük össze. Tényleg nem magamat akarom fényezni, de élőben is jó eséllyel kiszúrom a Paiste cineket. Ugyanis ez nem nagy kunszt, marhára jellegzetes hangzása van. Ez valakinek vagy bejön nagyon vagy kevésbé tetszik. Én az utóbbi csoportba tartozom, de a világ attól jó, hogy sokan sokfélék vagyunk.
Szerintem a Paiste alap hangzását kiadja ez a felvétel is. Most hogy a minőség nem penge, az egy dolog. Rakj be egy Pink Floyd lemezt, ott is ezt a a karaktert hallod.
A Brubeck felvételre semmiképp sem áll az állításod. Ezt 1959-ben vették fel négy sávra-többre akkoriban még nemigen volt lehetőség, a dobhoz szerintem max 2 térmikrofont használtak, éppen ezért szól természetesen.
Onnan tudom, hogy így szól a valóságban, hogy magam is használok 602-eseket kb 10-11 éve, csakúgy mint régi Avediseket is. Egyiket sem emelném ki a másik javára.
Szerintem a kamerás felvétel sokkal jobban torzítja a valóságot. (ha nem így lenne mindenki így venne fel cintányérokat, aki “természetes” hangzásra vágyik)
szerintem meg pont itt szól úgy hogy arról véleményt lehessen alkotni. Ha a cintányér hangját akarom hallani konkrétan, akkor nem egy szétstúdiózott fullprofi 20mikrofonos felvételre vagyok kiváncsi. hanem pont egy ilyen kis kütyüvel felvett cuccra.
A Paiste-nak van egy nagyon jellegzetes “hideg” hangzása, ami aránylag könnyen kiszúrható, és talán ha emlékeztek a pár évvel ezelőtti vaktesztre, a legtöbben emlékeim szerint szintén azt ismerték fel. Van akinek ez marhára bejön, én viszonylag kevéssé rajongok érte.
Én meg a Byzance-ra szavazok Gergő múltjából.
A legsokszínűbb, legizgalmasabb összetétel volt.
Ez a Paiste olyan semleges, szól csak minek…
Ha kivennénk a dobszólóból a tányérok hangját, nem is lenne hiányérzetem.
Nem mintha Gergőnek nem lenne mindegy, bármin jókat tol, de ez így nem kerek.
Szerintem.
Egyébként nekem még mindig a Gretsch/Zildjian párosítás tetszett legjobban a hangzást illetően, de előfordulhat, hogy rajtam kívül ez senkit sem érdekel…
Tavaly készítettük ezt a filmet a Gustavito dobok készítőjéről, remélem Guszty nem haragszik meg ha belinkelem ide.
Gergő is szerepel az 1. rész végén és a 2. rész elején.
Jöhetnek vélemények!
Hasonló tapasztalatokról tudok beszámolni a Bp-i Barba Negra klubban megtartott Boom Boom hangversenyről. (A magam részéről nem tudtam eldönteni hogy a dobsound volt a nemtetszik vagy a hangosítás.) A zene, a dobolás és a hangulat ismét klassz volt.
ez is kamerás videó semmi mikrofonozás,és veszedelmes milyen jó hangja van…és a cucc is gyönyörű-szerintem a videó vége kicsit viccesre sikeredett,mondhatni elpancserkodták
Borlai Gergő topicban egy teljesen modern fejlesztésű dobfelszerelést egy ratyi kamerás felvétel alapján a 91-es Amatihoz hasonlítani… elég nagy böszmeség.
Gyári bőrökkel, szarul behangolva, valami kamerás(?) hangminőséggel, ráadásul a 6-os széria, ami elismerten közelében sem jár a 8-asnak. Ezalapján igencsak kétséges, hogy véleményt lehetne alkotni a Drumcraft-ről. Szerintem legalábbis.
21 – AZ ELŐZŐ NAPON ABRAMOVICS ELKAPOTT EGY IDÁJIG TITKOLT KÉPET
21 – MEGKAPTAM, ÍGY MUTATHATOK NEKTEK EGY ARÁNYLAG KIDOLGOZOTTAT, SZÉPET
21 – DE KORÁNT SEM BIZTOS; HOGY JÓT – MIVEL MÁR ELSŐ RÁNÉZÉSRE IS SZEMECCÚR
21 – HOGY ITT HOLMI KÖRBE REZÓ LIK KÉSZÜL KÉT FA HENGERREL, MERT A MŰVÉSZ ÚR
21 – AZT SZERETNÉ, HOGY KIS ÜTÉS ESETÉN IS ROBBANJON KI BELŐLE A HANG !!!
21 – TERV SZERINT = ÍGY LESZ E PERGŐ ESETÉBEN TISZTELETET PARANCSOLÓ HANG !
21 – DÍJAZOM, HOGY Endorserowitsch Májszter – SZÜLETETT BORLAI MŰVÉSZ ÚRNAK
21 – A MINŐSÉG A MÁNIJÁJA – – – – – – ÉS HA KEBLÉRE MINÉL TÖBB MEDÁLT SZÚRNAK
EZEN TÉNYEK KÖVETKEZTÉBEN
SOHA NEM LÁTHATJUK VESZTÉBEN
CSAK GYŐZELMI POZÍTZIJÓBAN ! ! !
TALÁLJA MEG A JÓT A JÓBAN
ÉS RINGATÓzZzZzON A SOK JÓBAN . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . A SIKER TENGERÉN !
Ja hát a tömörítés renesen agyonbaxa az biztos, Tulajdonképpen tetszik a tónus, lecsengés, a hangszínt meg nem igazán tudom megítélni pont az előbbi miatt. Egyébként mit értetek lavor soundon? Nem hallottam még így a kifejezést és érdekel. . Hordóhang, meg festékesvödör soundot ismerem, de ebben nem hallok ilyent.
Gergő meg tényleg respect, nincs mit hozzá fűzni.
Manapság meg nagyjából inkább kategóriák vannak, azon belül inkább ízlés, leki dolgok (pl. márkához, fatipushoz kötődés), stílus szerinti igény határozza meg a választást.
Gondolom itt most a drumcraft-on van a lényeg. Egyszer meghallgatnám ezt a cuccot nem Evans bőrökkel is. Jah hát stúdióban van cucc, azért megy oda az ember. Sajnálom hogy csak 360-ban van feltöltve, mert HD-ban több magas lenne, részletgazdagabb lenne a hang. Szóval igy most nem tom eldönteni, hogy ez a lavor sound azér volt mer volt rá 5 perc hogy felvegyék, vagy igy szól az Evans bőr, vagy igy szól a dob … Gergő meg világszínvonal legteteje, bármin játszik úgyhogy… Yeah.
Azok a mikrofonok, nem biztos, hogy20x érnek annyit, mint a dob. Az árait inkabb brown kollega tudná megmondani pontosan. Azt sem honném, hogy Gergő apja a hangmérnök, mivel nem ő dolgozik ott. Azt viszont hiszem, hogy az egy jó dob. Nem Gretsch USA, de tök jó hangja van, modern és jól néz ki. Azok a babák pl.: nekem külön tetszenek. Egyébként nem hiszem, hogy feltétlen a pénzben kell ezt mérni. Ha valaki endorser, az jár egy nagy rakat kapcsolattal (kapcsolati tőke megfizethetetlen) és lehetőséggel, promóciós értékkel. Nem mellesleg nem kell dobra költeni, amit mindannyian tudunk, hogy nem kevés rezsi.
Hát… Azért ez nem igaz… Én hallottam élőben ezt a dobot és úgy is zseniális. Kis és nagyszínpadon eggyaránt.. (de hogy miért éri meg neki ezen játszani mikor ott a csomó Gretsch-e na azt már nemtudom.)