Gondoltam megosztom Veletek ; Remo John Bergamo kanjirámon levő eredeti csörgőket sikerült kicserélni egy pár superül kikalapált 10 LEK-es – albán – pénzérmére és az igazi jó , “koszos” kanjira soundot sikerült így elérni .
Szóval ha bárkinek van ilyen érdemes megpróbálni a cserét mert a hangszer amúgy elég jól szól !
Aloha
Hát többféle technikát is el tudok képzelni… meglévő udut biztosan nem lehet így módosítani, de ha a test is házi akkor lehet kísérletezgetni. Tényleg nem egy ötletem van, de fogalmam sincs hogy írjam le neked…
A legegyszerűbb, hogy a testen a bőrrel fedett nyílásnak egy kis karimát kell kialakítani, ami kifelé hajlik picit… a jól beáztatott bőrt ráhelyezve, egy arra alkalmas madzaggal jó erősen rá kell kötni a karima alatt a bőrt, aztán magától megfeszül mikor kiszárad, a felesleget le lehet vágni. Mint a celofános befőttes üveg
A videón lévő cucc viszont ragasztottnak tűnik, ami bonyolultabb… kell valami stabilabb karima a bőr szélére, látszik is, hogy rá van varrva… de, hogy mivel és hogyan az jó kérdés.
Aztán lehet ötvözni is a technikákat, pl. kis lyukakat fúrni a testbe, abba fűzni a bőrt feszítő zsinórokat, mint egy rávarrni a bőrt az udura… aztán a végén valami gyantával be kell tömni a lyukaknál maradt réseket.
Oké, nem(kifejezetten) ütőshanxer, de ilyenhez volt valakinek szerencséje: http://www.moroccancaravan.com/images/products/801.jpg
… az érdekelne, hogy “belül” mi van. Csak a frontbőr tartja a nyakat a helyén, vagy van benne valami rögzítés?
Mondjuk határozzuk meg úgy, hogy minden egzotikus ami nem mainstream… például: tabla, mridangam, ghatam, khol, kanjira, udu, pakhawaj, madal, hang és koppintásai, hangtálak és egyéb idiofon hangszerek meg minden ami máshova nem sorolható.
Üdv, ha már valaki kitette akkor bocs…
Új Korg okosság http://www.youtube.com/watch?v=rNMoxGLrB6c
Érdemes végig nézni…
A wavedrum-ba miért nem tudtak felvételt beletenni?
Egyébként egy jó darbuka nekem is hiányzik… sosincs időm a beállításokkal baszkodni, pedig biztos vagyok benne, hogy meg lehet csinálni. A wavedrumnak pont az a lényege, hogy a semmiből lehet vele új hangszereket létre hozni…
Utána néztem… ez nem új fejlesztés, hanem egy limitált külön kiadás, arab hangszerekre kihegyezve. Lényegében több pcm hang van benne és 36 helyett 45 DSP algoritmus, ezért nőtt a presetek száma és kapott csomó autentikus loopot is.
Sziasztok!
Láttátok az új wavedrumot?
Oriental névre hallgat.
Volt 1 olyan érzésem ha megveszem a “régit”, rögtön piacra dobnak 1 fejlesztett változatot. A régiből amugy is hiányoltam a jó darbuka hangot, hát a videó az eléggé meggyőző…
Gondolom nem véletlenül nem tesznek rá usb csatlakozót, nehogy frissitsd a hangokat, inkább vegyél újat.
Kiváncsi leszek mennyi lesz az ára.
Esetleg nincs valakinek tipje, hogy nem-e lehet valami szervizzel rátölteni ezt a firmware-t.
További szép napot!
szeva Levi!
pénteken sikerült megvennem az udut…schlagwerk et vettem…..ugynézki tutis
meg minden!ez a üvegszálas uduk tényleg nagyon fosok meg drágákis ráadásul!
LP szerintem teli találat (van aki fikázza, de ez ízlés kérdése is) és simán 30 alatt van… Meinl-t meg egyáltalán az üvegszálasokat felejtsd el, Schlagwerk meg 50 alatt sztem nincs is… de mindenképp nézz körbe, mert a noname-ek között is van rengeteg jóféle és azok aztán tényleg nem nagyon mennek 30-40 fölé. A legelterjedtebb forma mostanában a két kamrás “nyolcas” vagy lopótök szerű alak, ez elég jól használható és sokféle játék technikát megenged, de vannak a laposabb lencse formájúak között is nagyon jók, az extrém formákat pedig elsőre kerülném. A klasszikus udu forma sztem uncsi, a két kamrás jobb…
szeva Levi!
értem értem……. és ilyen 30.ezrs kaegoriába szerinted belefér valami normális is….egy jo felsőközépkaegoriás…?
vagy hogyan kell gondolkozni?
melyik anyagbol érdemesebb ez a porcelános megoldás.vagy az ujitott aszem övegszáálas ha mindenigaz….
akkor a meinl ek szarok???pedig én azokat nézegettem…..!ilyen 35000 voltak kb.akkor ebböl az árbol jobbat is kilehet hozni?
válaszod elöre is köszi…
LP olcsó jó, Meinl szar, Schlagwerk drága jó… de ezen felül van kismillió noname cucc, ami lehet bármilyen, szal ki kell próbálni. Sztem előbb nézz meg egy LP-ét meg egy Schlagwerket, hogy legyen összehasonlítási alapod magát az anyagot illetően, ami a forma után a legfontosabb szempont… noname uduk itt szoktak elvérezni, hogy gagyi könnyű kopogós anyaguk van, a jófajta érzékeny és szépen csengő. A forma már ránézésre megmondja a hang karaktert és meghatározza a játék technikát is, oldalakat írhatnék melyik milyen, úgyhogy inkább próbálgass… a ha szeretnéd mikizni is (ami külön tudomány), akkor érdemes olyat választani ami eleve ki van fúrva a mikinek.
Én ilyen vásári gagyi gyerek csörgőt vettem valami 500 Ft-ért (figyelni kell, hogy melyik rendes fém és nem alumínium), abból szedtem ki 3 párat… ha több kell, akkor persze ez annyira nem járja.
Budapesti zenekar perkást (alapvetően közép-kelet: darbuka, doumbek, esetleg keretdobok) és/vagy olyan dobost/perkást, aki hajlandó lenne menetdobon játszani. Menetdob van, a technikát szükség esetén megtanítom, kibontakozási lehetőséget biztosítunk. Próbaterem van, anyag van.
Stílus: valahol a jazz és a grunge között – “mérges”, de választékos.
A két bőr között érzetre olyan a különbség, mintha egy kategóriát váltanál kongában…. az eredeti magában tök laza, textil szerű, semmi hangja, max csattogni lehet vele, míg a Fiberskyn már önmagában membránként viselkedik, megpendítve szépen cseng és a wavedrumon is sokkal kiszámíthatóbb kiegyensúlyozottabb az érzés! Nem beszélve arról, hogy nem bassza a kezem és látszatra örök életnek tűnik…
Néztem egyébként a feketét is… Black Suede, teljesen más textúra, már tapintásra nem győzött meg, de állatul néz ki az tény.
Nemtom, a hangolást a Korg fórumokon olvastam.. A nyomásérzékelőt meg utólag lehet alul állítani, ha túl feszes lenne a bőr. Egyébként nekem is már hatalmas darabokban foszlik, lassan le kéne cserélni.
Én eleinte nem nagyon hangoltam, megjött és úgy használtam, amíg ki nem nyúlt kicsit, aztán minimálisan visszahúztam és bőrcseréig úgy maradt, ami kb 4-5 hónapot jelent… ennyi idő volt míg szarrá morzsolódott a gyári bőr.
Hogy konkrétumot mondjak, szerintem kifejezetten árt normálisra húzni, mert a közepén a nyomásérzékelő kinyomja a bőrt és teljesen máshogy feszül az egész, mint egy rendes dobon. Dobverővel érezni igazán, hogy atom le van fojtva, nem is pattog rajta. Ennek megfelelően nem a feszülés a lényeg, hanem hogy legyen egyfajta “tónusa” a bőrnek, a nyomásérzékelőt ne szorítsa le, könnyen lehessen hajlítani, de a széleken még legyen meg az élesen elkülönülő tiszta magas hang. Ha túl laza, hallani, hogy tompábban szól, de az egésznek a hangmagassághoz semmi köze, az generált.
Köszi Levi, Holafejem, a gyors reagálást, sajnos én sem találtam meg a leirásban a hangerő duplázót, bár kevés időm volt még foglalkozni vele.
Nem tudtam, hogy létezik belöle 2. generáció, csak a black edition de az technikailag állitolag ugyanaz. Van zárt fülesem de a bör hangja azon beszürödik sajna. Elképzelésem sincs miért kellett ennyire halkra csinálni. Komolyan mondom , azt hittem hogy hibás és visszaviszem:(
Erősítő fullra tekerve szól valahogy, de ugy már van alapzaj is:(
Szeretnék 1 kaoss pro-t de ez még a jövö zenéje )
Még 1 kérdés hangolás ügyben: gondolom nem kell annyira meghuzni, mint 1 kongát, ugye?
Köszi a segitségeteket.
Az enyémen lehet duplázni a hangerőt, bár még nem próbáltam, mert lineban csak koncerten meg próbateremben használtam, és még bőven lehetett hova húzni a hangot alapszinten is. Jah amúgy a fülesből lineba megoldás sem rossz, bár ott figyelni kell, nehogy túl erős jelet küldjön.. Előerősítővel v vmivel meg lehet oldani.
Ami a fülest illeti, minden azon múlik milyet használsz, legalább félig vagy teljesen zárt kell. Én egy Audio-Technica fogalmam sincs milyen típust használok, 10e volt, de bitang jó, otthoni gyakorlásra tökéletes, nem hallod a bőr saját hangját és bent meg letépi a fejed. Persze csutkára kell tekerni…
Húhahúha, ezt tárgyaljuk csak ki!!
Én ezt eddig úgy tudtam, hogy van egy “second edition” ami már dupla hangerős és amiből ez lemaradt azt a márkaszervizbe (itthon van ilyen?) ingyen megbuherálják. Direkt néztem a használatit is, az enyém sehol nem írja! Pedig a probléma valós, rohadt halk a fő kimenet… én ezt úgy oldottam meg, hogy a füles kimenetet használom és onnan is előbb a Kaossilator Pro-ba megy (effektelni és loopolni) és csak onnan a keverőbe, plussz a nagy jack-ek is be vannak kötve, szal így már megfelelő a dolog…
Ami a bőrcserét illeti, az inkább az érzékenységén javított nem a hangerőn… az elsők között csináltam egy mélyebb tabla hangszínt, amin felnyomtam a dolgokat, hogy hangosabb legyen, nah azaz új bőrrel szinte használhatatlan, annyira gerjed magától… át kéne programozni, visszavenni pár paramétert, csak eddig lusta voltam.
Cajon workshop és….
Újabb zenei és kulturális kuriózumot van szerencsénk bejelenteni, ugyanis a jövő hét közepén az afro-perui zene utazó nagykövete, Rafael Santa Cruz látogat Budapestre, hogy előadások, workshopok és egy koncert segítségével mutassa be ezt az egzotikus zenei világot.
Részletes program:
* okt. 6, ~ Előadások
o 12:30-14:00 ~ előadás az ELTE Spanyol Tanszéken
Múzeum krt. 4. C épület, 278-as terem
o 18:00-19:30 ~ előadás a Cervantes Intézetben: “Afrika hatása a latin-amerikai
kultúrára – Esettanulmány: A Perui Cajon”
Vörösmarty utca 32.
Az előadások nyitottak és ingyenesek;
spanyol nyelven folynak, magyar tolmácsolással.
* okt. 7, ~ Workshop
o 19:00-21:00 ~ afro-perui cajon workshop az Ethnosoundban
A kurzus ára 4000 Ft
regisztráció: info@ethnosound.hu
* okt.10. ~ Koncert a Gödörben
o 18:00 ~ Ethnosound Jam
Shango Delyvel (Kolumbia)
Hangszert hozzatok!
o 20:30 ~ Rafael Santa Cruz (Peru)
Tumba y Quema (Kolumbia)
Peca (HUN)
Konkrétan a kimeneti hangerőt lehet 2szeresre állítani, benne van a használati utasításban, az egyetlen hátránya, h torzíthat. Ha nem jön be, közvetve javíthat a helyzeten, ha az érzékenységet állítgatod, arra is találsz részletes leírást, esetleg hangold a bőrt. Levi lecserélte a gyári bőrt, állítólag sokat javított rajta, bár nemtom, a hangerőn mennyit változtatott a dolog. Előbb-utóbb bekukkant, aztán majdcsak mond vmit
Sziasztok!
2 napja wavedrum tulajdonos lettem, de nagyon!! halknak tünik, mind a fejhalgato mind a vonal kimenetén, azt szeretném kérdezni, hogy menüben lehet-e hangeröt állitani, vagy a börön kellene feszitenem még?
Arról már nem is beszélek hogy a menüje egyenlöre kinai nekem, de remélem elöbb utobb belejövök….
válaszokat elöre is köszi
Láttam valami olyasmi effekt hangszert szimfonikus zenekari ütősöknél, ami talán fém, cipősdoboz méretű doboz, aminek a tetejére mintha rugók lennének feszítve. Azon húznak végig pálcát hasonlóképp, mint a guiro-n. Mi lehet a neve? Valamit tudtok róla esetleg?
Ugyan nem egzotikus, de a témákat végignézve nem találtam olyat, amibe beleillene.
hali
Keretdob témában kéne segítség/tapasztalat!
Ezt ismeri valaki http://www.youtube.com/watch?v=2EfN3sy4tTc
Egyáltalán a Meinl keretdobokkal kapcsolatban van tapasztalatotok?
Ill. David Roman keretdobokat használ-e valaki? Gondolkodom egy 22″v.24″ban is és sajnos elég gyér a választék.
Lecseréltem a Wavedrum eredeti bőrét az ajánlott Remo Fiberskyn 3 Ambassadorra és iszonyat megérte… aki most vesz, sztem kapásból dobja ki az eredeti bőrt. Túl puha és foszlik, kellemetlen rajta tablás technikával játszani és utólag kiderült, hogy szarul is szól. A Fiberskyn sokkal kiegyensúlyozottabb és érzékenyebb is, jól csúszik, de nem smirgli… szóval nagyon meglepett mekkora a különbség, itt is kijön, hogy ez tényleg elektroakusztikus dob.
Van egy díszes alumínium ceglédi kannám, amit szívesen továbbadok. Teljesen egyedi a díszítése miatt, amit egy Siófoki festő- és gravírozóművész készített rá.
30-426-60-99
Már felvettem a cérnát a Mihály Gyuszival, ugyanis ő “kerámiálta” a cuccot.Ezen direkt nem volt mikrofon lyuk, amikor vettem, azt mondta majd akkor fúrjam, ha lesz miki. Egyébként az enyémen középen az összekötő részen lesz a lyuk, és mindent tisztáztam már vele. Méewccer köszönöm.
Noh várj csak.. mekkora az a miki?! Az, hogy “beta shure” még nem sokat mond… egyébként meg ált mind a két oldalon szokott lyuk lenni, mert egészen eltérő a karakterisztikája a két résznek, értelem szerűen a nagyobb mélyebb, hosszabb lecsengésű, a kisebb meg magas és rövid.
Magáról a fúrásról nem tudok semmit… eleve lyukasan kell venni:)
Évek óta nem voltam fent egyik fórumon sem.Ettől még most jutottam oda, hogy végre van egy beta shure-om, amit be lehetne dugdosni a “kétfejű” UDUMBA, csak nem tudom melyiket fúrjam meg és hol, meg hogyan? A többit tudom…
Megjelent az indiai ritmusnyelvet oktató kézikönyv CD melléklettel. A könyv angol nyelvű, szerzője az indiai ütőhangszerek egyik legnagyobb mestere, Trichy Sankaran, aki 2009-ben óriási sikerrel mutatkozott be a Trafóban és Győri Ütőhangszeres Fesztiválon.
A kiadványt a torontói York egyetemen tananyagként használják.
Mint már bizonyára sokan értesültetek róla, április 30-án Giovanni Hidalgo, a világhírű puerto ricói ütőhangszeres koncertet ad Budapesten a Művészetek Palotájában.
Legnagyobb örömünkre elfogadta felkérésünket és április 29-én este 21-23 között egy exkluzív mesterkurzust fog tartani a konga és a ritmusok szerelmeseinek itt nálunk az Ethnosound hangszerboltban.
Ezzel ismét egy páratlan alkalmunk nyílik arra, hogy testközelből ismerhessünk meg és tanuljunk együtt egy élő legendától!
Részletekért kattintsatok ide: http://www.ethnosound.hu/#hidalgo
Facebook-on már kaptunk visszajelzéseket;)… egyébként meg nyílván szívesen látnánk minden érdeklődőt, szerintem sokan érdeklődnek a téma iránt… inkább az a kérdés, hogy laikusoknak mennyit és hogyan lehet ebből élvezetesen úgy átadni, hogy mellettük a beavatottabbak se unják el magukat.
Fatoo segítségével tudnánk szervezni egy tabla workshopot Rashmi Bhatt mester vezénylete alatt… de ehhez elég érdeklődőre is szükség van. Akit esetleg érdekelne jelezze légyszives!
jajj ezt annyira imádom ezt a hangszert emlékeztet a lgnagyobb szerelmemre a Tombak vagy másnéven zarbra ami itt figyel melettem ooh a drága: http://www.youtube.com/watch?v=sgrJPgiwNqg