Chris Dave and the drumhedz. És HD-ben!!! http://www.youtube.com/watch?v=dB-Vvl6a1_g
Most olvasom, hogy a Trafóban már nem Pino Palladino basszerol hanem Jermaine Williams. Pino a The Who tól kapott felkérést, velük turnézik…nem semmi!
Big Band Nap: Budapest Jazz Orchestra és Bereczki Zoltán koncert
A Magyar Jazz Szövetség 2012-ben az Erzsébetligeti Színházban tartja éves hangszeres és zenei kurzusát, amelyet a Budapest Jazz Orchestra gála koncertje zár, sztárvendég: Bereczki Zoltán!
Jegyek: diák 800 Ft,
felnőtt 1500 Ft-os áron elővételben kaphatók. (+ ajándék CD*),
*minden teljes árú belépőjegy mellé egy Budapest Jazz Orchestra CD-t adunk ajándékba!
A kurzusról bővebb információk a http://www.bjo.hu elérhetőségen találhatók.
„SZAKMAI NAP A BUDAPEST JAZZ ORCHESTRÁVAL 2012”
KURZUSOK:
1. Improvizációs gyakorlat (11.00 – 12.30)
( 3 eltérő harmonizációjú egyszerű standard-en az alapvető improvizációs gondolkodás bemutatása )
Előadó: KOLLMANN GÁBOR, a Bartók Béla Zeneművészeti Konzervatórium jazz tanszakának tanára,
a BUDAPEST JAZZ ORCHESTRA és a Jazzmánia Big Band vezetője.
2. Jazz és könnyűzene frazeálása (11.00 – 12.30)
( A kottakép és annak valós, stílusos megszólalása, frazeálásban használatos jelölések értelmezése, játéka, szólamjáték, közös gondolkodás nagyzenekar fúvósszekciójában )
Előadók: CSIZMADIA DÁVID, a BUDAPEST JAZZ ORCHESTRA I. (lead) trombitása
MAGYAR FERENC, a Magyar Rádió Szimfónikus Zenekara I. (lead) trombitása
MINŐSÍTŐ KONCERTEK:
A koncertek időtartama 30 perc, melyek között 15 perc átállási idő áll a zenekarok rendelkezésére. A BUDAPEST JAZZ ORCHESTRA dobfelszerelést, zongorát, basszus, zongora, gitár alapokat, ének erősítést biztosít a fellépő zenekarok számára, valamint 2 fő technikai személyzet a zökkenőmentes átálláshoz. A fúvós szekció akusztikusan szólal meg.
A koncertek időpontjai: 12.30 – 13.00 zenekar 1. 13.15 – 13.45 zenekar 2. 14.00 – 14.30 zenekar 3.
Kötelező számok: (a minősítésre jelentkező zenekarok 1 számot válasszanak a listából)
1. Ernie Wilkins „OH!” (up swing blues)
2. Bob Mintzer „GO GO” (half time shuffle)
3. Phil Wilson „MERCY MERCY” (8th rock)
4. Greg Hopkins „NUTVILLE” (up swing-latin)
5. Stan Kenton (William Russo) „FRANK SPEAKING” (medium swing)
6. Bob Lowden „A STRING OF PEARLS” (medium swing)
7. Dave Wolpe „SOMEONE TO WATCH OVER ME” (vocal) (ballada)
8. Dave Wolpe „ALMOST LIKE BEING IN LOVE” (vocal) (medium swing)
9. Sammy Nestico „Shiny Stockings (medium swing)
10. Mark Taylor „St. Thomas” (latin)
11. Michael Philip Mossman „Agua de berber” (latin)
KURZUSOK :
3. Zenekari kurzus (14.45 – 16.15)
(réz és szaxofon és ritmusszekció összehangolása, ennek bemutatása zenekari összpróba keretén belül. A zenekari megszólalás (sound) titka.)
Előadó: LÁSZLÓ ATTILA, a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem tanára, a Jazztanszék Big Band-jének vezetője
Az előadás során szereplő „All Stars big band” tagjait a Szakmai Napon részt vevő zenekarok, hangszeresek és a BUDAPEST JAZZ ORCHETRA művészei fogják alkotni, tehát várjuk a zenekarvezetők ajánlásait, illetve az egyéni hangszeresek jelentkezését!
4. A ritmusszekció működése (14.45 – 16.15)
( A ritmusszekció hangszereinek feladata, összehangolása, együttes megszólalás, közös sound és tempo játéka. Stílusok, stílusjegyek, hangszínek. Ritmusszekció a big bandban: jazz combo-tól a nagyzenekarig 1 zeneszámon belül.)
Előadó: BERDISZ TAMÁS, a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem tanára, a BUDAPEST JAZZ ORCHESTRA dobosa, szekcióvezetője
A kurzusra a Szakmai Napon résztvevő zenekarok komplett ritmusszekcióit várjuk, de egyéni hangszeresek részvételére is számítunk.
KONCERTEK:
A koncertek 30-30 percesek, közöttük 15 perc átállási idő áll a zenekarok rendelkezésére. A BUDAPEST JAZZ ORCHESTRA dobfelszerelést, zongorát, basszus, zongora, gitár alapokat, ének erősítést biztosít a fellépő zenekarok számára, valamint 2 fő technikai személyzet a zökkenőmentes átálláshoz. A fúvós szekció akusztikusan szólal meg.
A koncertek időpontjai: 16.30 – 17.00 zenekar 1. 17.15 – 17.45 zenekar 2. 18.00 – 18.30 zenekar 3.
19.00 – 20.30 Gálakoncert
a BUDAPEST JAZZ ORCHESTRA és BERECZKI ZOLTÁN koncertje
Részvételi díj a kurzusokon, ami egyben belépőjegy az esti Gálakoncertre: 1.000-ft
Belépőjegy az esti Gálakoncertre: Felnőtt 1.500-ft (+ ajándék CD* ) Diák 800-ft
*minden teljes árú belépőjegy mellé egy Budapest Jazz Orchestra CD-t adunk ajándékba!
Ô az egyik nagy kedvencem. Ezt a videót szeretem most nézegetni tôle, gyönyörûen szól. A pergô Gretsch a cucc meg Slingerland-nak néz ki: http://www.youtube.com/watch?v=nB4V_CEMKA8
Jó az új lemeze, ez is azon van. (csak ebben a videóban még nincs zongora)
BUDAPESTI alakuló zenekar énekese :SZÓLÓGITÁROST, vocalistát (nőit), BILLENTYŰST,(akár kongást) és SZAXOFONOST keres. Stílusirányzatunk az acid jazz/funky/swing/igényes pop keveredése.A korod kevésbé számít (azért 18 év felett legyél) sokkal inkább a tudás a megbízhatóság és az elhivatottság miatt.
Repertoárunkba tartozik (Paulo Nutini,Asa,Norah Jones, Amy Macdonald, Kate Tunstall, Edith Piaf, Edie Brickell, Amy Winehouse, Katie Melua ,Morcheeba, Stevie Wonder, Dionne Bromfield, Edie, Lizz Wright, Lisa Ekdahl , Lighthouse Family stb…).
Koncertező zenekarról van szó átlagban havi egy-két fellépést tervezünk,amint beindult a rendszeres próbálás,és összeállt a teljes koncepció.
Kérjük ha egy elhivatott nem kezdő szólógitáros, vocalista, billentyűs,vagy szaxofonos vagy és a kevert jazz/funky stílust képviseled egy kis blues-t beleértve akkor jelentkezz.
Néhány videó Sajt Ricsitől:)Érdemes megnézni!!!(feldolgozások)
S.O.A.D-Chop Suey- http://www.youtube.com/watch?v=AWnLyTxSQiY
Michael Jackson-Beat it-http://www.youtube.com/watch?v=XF7vnx479Gw&feature=related
Guns & Roses-Welcome to the jungle-http://www.youtube.com/watch?v=Mr7EBuz-2xI&feature=related
tegnap nem volt elérhető a lamantin honlap, már reménykedtem, hogy azért mert felmennek a képek de nem :S
Fiam is ott volt, Jeszenszky Györgynél dobolt, Nesztor Ivánnal zenekarozott.
zajlik a Lamantin Jazz fesztivál , és improvizációs tábor Szombathelyen.
Szerdától elég komoly fellépők is lesznek, ha valaki érdekel: http://www.lamantin.hu/
Nem tudom ismeritek-e az HBO produkcióját. Most kezdtem el nézni, úgy tűnik van zenei vonatkozása is. Talán érdemes belenézni, hiszen a rendezőnek volt már korábban ütős filmje(pl.Wire).
Moderátorok, jussunk mán el a technika olybá magas Parnasszusára, hogy ne kelljen újraírnom a hozzászólásomat, valahányszor elfelejtkezem, hogy az aposztrofot nem szereti a rendszer…
Egyébként ez az Amir Bresler ügyes gyerek, érdemes lesz rá figyelni. És a Yamaha dobcucc is nagyon jó választás, jól látom, hogy ez egy olyan Oak Custom, ami a Gergőnek is volt egyszer?
Nekem marhára bejött a koncert, hogy mutattátok. Dobügyileg úgy látom, hogy csak az előző videó izgalmas különösképpen a páratlan ritmusok és a szóló miatt, de ez meg zeneileg tetszik.
Kedves Zsolt!
Tegyük félre ezt a Bányai témát, legyen a Prodrum, mivel “2011-et írunk”!
A lényeg: Leisle, Te és én valamelyest segítettünk egy fiatal embernek abban, hogy kezdetnek ne a ház tetejét építse fel, hiszen még az alapozás sem kezdődött el.
Köszönöm a címeket, ötleteket. Biztosan megtalálom azt ami nekem való.
Az élethivatásom már megvan a gyerekkori álmok meg tovább élnek negyven körül is így jutottam el addig hogy fényképezőgépemet dobra cseréltem.
A napi pár óra örömöm/elfoglaltságom megvan belőle. http://liveweb.arte.tv/fr/video/One_Shot_Not_Remix___Eric_Legnini_Trio/
Szerintem teljes mértékben egyetértünk: dobolni nem csak a szerelésen lehet, el lehet játszani pl a két pergetést a Himnuszból, lehet ütőegyüttesben dobolni, vagy vibrafonozni, sőt valamennyire a rudimental-dobolást is űzik idehaza. Amit én az 550-es és az 552-es hozzászólásban leírtam, az azokra vonatkozik, akik elsősorban, vagy kizárólag dobszerelésen akarnak játszani, és (még) nem biztosak benne, hogy élethivatásuknak tekintik a dobolást. (Sőt szerintem ezt az elején nem is tudhatja az ember, csak ha megy neki a dolog, akkor lehet, hogy “úgy marad”
“De mortuuis nil, nisi bene”, de akkor is: egyszerűen óriásiak a “lépcsőfokok” a gyakorlatok között (nagyon hamar fordul elő nyolcad és triola is egy gyakorlatban, korán jönnek a pontozott tizenhatodok (“ejgyehejgye-kjtehejte…), stb.). Amikor én dobolni kezdtem, Kázmér minden egyes gyakorlat után teleíratott velem egy oldal kottát, amelyben a gyakorlatokban szereplő ritmusképleteknek kellett előfordulniuk, és a következő órán eljátszottuk, amit írtam. Viszont, ha már úgyis én írom a kottát, mi szükség van a Bányira, mint alapanyagra? (Az más lapra tartozik, hogy amikor elkezdtem sokat tanítani, akkor ez a “következő alkalomra írj egy oldalt” módszer egyáltalán nem vált be, mert írd és mondd: senki, de senki nem írt egyetlen ütemet sem, csak kifogásokkal jöttek nekem, ezért kénytelen voltam én írni valamit hirtelenjében, majd miután ezt meguntam, elkezdtem fénymásolni, amit írtam, majd kottagrafikázni. Így kezdődött a kottaírósdi nálam).
Mindenesetre 2011-et írunk, ma már más a világ, mint a hetvenes és a nyolcvanas években.
Látványosan, élvezetesen, és gyorsan haladva Zsolti anyagaiból lehet tanulni. Viszont megvédeném a klasszikus dobiskolákat, mert ha valaki tényleges univerzális ütős tudásra vágyik (ide értve a kottaolvasást, valamint a különböző technikák leírt anyagok lejátszásában való alkalmazását, nem érdemes kihagyni.Ez a tudás viszont leginkább csak azoknak szükséges, akik nem csak hobbynak szánják a zenélést. Ha pedig egyszerre csinálja az ember a haladós, látványos dolgokat és a “száraz” gyakorlatokat, simán túl lehet rajta lenni.
Mai szemmel kidobod, mert annyi minden más elérhető, de az átkosban nem volt más. Ha nem is minden része, de azért használható a Bányai. Elvagytok kényeztetve!
Hát aki az egyes Bányiból meg tudja tanítani egy kezdőnek, hogy tuc-tac-tutu-tac, az akkora művész, amekkora már nincs is! Mert azért abban gondolom egyetértünk, hogy egy kezdőnek sokkal nagyobb szüksége van arra, hogy tudja a tuc-tac-tutu-taccot, mint az előkés paradiddlét…..
És emiatt nem értem én Lesliet sem a Wilcoxonnal. Ha egy zenekar dobost keres, az fix, hogy nem egy Wilcoxon-féle pergőszólót fognak kérni a jelentkezőtől!
Amikor az én korosztályom dobolni tanult ebben az országban, más elérhető lehetőség nem volt mint a Bányai és a Nesztor iskolák, mint ahogy a dobmárkák közül is lényegében csak az Amati volt kapható (KGST). Minden suliban ezekből tanítottak és vizsgákon is kötelezők voltak. Anno az én kategória vizsgámon még árgus szemekkel figyelt Bányai tanár úr, a konzi felvételi pedig a Nesztorra épült. A Bányai iskolával kapcsolatban igazad van, de az alapok nagyon jól megtaníthatók belőle egy kis mai magyarázattal. Később hozzájutottunk külföldi kottákhoz, videókhoz, de ezekért kőkeményen valutában fizettünk nem kis pénzeket.
A Jazzdobolással való ismerkedést én ezzel kezdeném: http://prodrum.hu/wp-content/uploads/2010/11/Swing01.pdf
A Nesztor nem kezdőknek való, az egyes Bányai -szerintem- pedagógiailag katasztrofális, és van jónéhány őrültség is benne (kaotikus magyarázat a leütésről és a felütésről, az egyes előke és a flam, mint különböző technikai elem, dinka elnevezések, stb.), a Knauert -ezerszer is bocsánat- én személy szerint rühellem, száraz dögunalom, pedagógiailag is igencsak bele tudok kötni.
Most itt lenne az önreklám helye, de akkor kilógna a lóláb.
Vitázni velem ér, de én akkor is így gondolom!
Egyébként a felsorolt kották egyáltalán nem kezdőknek valók, kivéve a “Drums For Dummies”-t, de ezzel a címmel én nem sok jóra számítanék….
A lista azért olyan amilyen, mert ezeket tudtam megszerezni első körben (online). Átnéztem mindet és valóban egypár van csak ami a magamféle tejfölösszájú kezdőnek való. A Berklee, Famularo, Dummies nekem eléggé kezdőnek tűnik, azok talán megfelelnének, de szívesen vettem, és inkább megfogadom az ötleteiteket.
Megyek a kottaboltba vásárolni, kösz a címeket mindenkinek.
Hálám jeléül itt egy Erskine play along: