Kezdőlap Fórumok ARCHÍVUM II. Keverők, keverés

Ennek a témakörnek tartalma 187 hozzászólás, 19 résztvevő. Utolsó frissítés:  Névtelen 13 éve, 9 hónapja.

  • Szerző
    Bejegyzés
  • #850102

    Névtelen
  • #1002575

    Névtelen

    Elkelt a Soundcraft keverő és a PC is. Így már nem aktuális.
    Hangkari sem kell már, ugyanis a PC-t arra cseréltem el.

  • #1002299

    Névtelen

    ja igen. itt lehet ajánlatokat tenni:
    info@adamszigeti.com

  • #1002298

    Névtelen

    Eladó Soundcraft Spirit Folio analóg keverő.
    8 analóg (xlr miksi bemenetek, mindegyik alatt külön jack is a hangszer bemeneteknek)
    2 sztereo csatoma

    Parametrikus közép, fantomtáp stb.

    A márka az egyik legjobb, referencia név, a modell pedig az egyik legjobb ár/érték arányú cucc. A még szállítható angol etalon.

    http://www.soundcraft.com/product_sheet.asp?product_id=81

    irányár: 55e Ft.
    cserébe esetleg érdekel márkás külső hangkártya akár ráfizetéssel is.

    (van még egy márkás és felsőkategóriás cuccokból összerakott másfél éves PC is, akkor erőgép volt, ma már közepes, ára 70e Ft.)

  • #987910

    -Levi-
    Felhasználó

    nincs mit:)

  • #987907

    DW
    Felhasználó

    nathan! hálásan köszönöm a segítséget

  • #987902

    -Levi-
    Felhasználó
  • #987901

    -Levi-
    Felhasználó
  • #987900

    -Levi-
    Felhasználó

    Nézda, én legutóbb ezt láttam egy üzletben… csak már nem emléxem mennyiért..
    http://www.yamahaproaudio.com/products/mixers/stagepas300/index.html
    De nem volt túl drága azt toom…

  • #987887

    DW
    Felhasználó

    igen vdrumhoz kellene…de láttam már akusztikus dobnális igaz 1200 wattos volt darabja:D:D:D

  • #987867

    -Levi-
    Felhasználó

    Magadat miért küldöd a segged alá? Elektronyoson dobolsz vagy mi?

  • #987860

    DW
    Felhasználó

    ezeket értem, de az elképzelt rendszer ugy néz ki hogy van egy keverő(erősítő) amibe belemegy a dobom, meg a többi zene és ezt elküldöm a fülmonitorba meg egy irdatlan mágnesbe a seggem alá hogy löbögjek(persze lehet hogy kellene egy crossover is)

  • #987853

    dv
    Felhasználó

    Én ezt használom, és nekem bevált:
    http://www.behringer.com//UB1002/UB-1002_top.jpg

    20ezer körül van, attól függ hol veszed. A bejövő jel hangszínei? Attól függ hogy vezeted be a hangszert. Vonalból vagy mikrofonból. Vonalból persze szar, mert kiesik az effekt vagy anemtudoménmicsoda, de számomra ez a legkevesebb koncerten. Hallani akarom a gitárt, és nem azon bosszankodni, hogy milyen a hangszine :D A basszos mag alapból ott brummog a lábad alatt :D

    És nem utolsó sorban ajánlom a “Fülmonitor” topicot! :)

  • #987847

    halede
    Felhasználó

    Legjobban egy kis 4-8 sávos Behringerrel jársz, + végfok tetszés szerint.
    Szerintem…

  • #987837

    DW
    Felhasználó

    hy!
    segítségre lenne szükségem. minőség és ár viszlonyatban várok fejtegetéseket keverőerősítővel kapcsolatban…egy saját-dobosnak szánt- monitorrendszert szeretnék építeni, fülmonitoros és bass shakeres megoldással….nézelődtem a piacokon, különböző weblapokon, de konkrét tapasztalatom nincs. olyan keverőerősítőt keresnék ami kis teljesítményű, sztereó és barmolja el a bemenő jel hangszíneit…..
    kinek mien tapasztalata van ezekkel kapcsolatban, ki mit használ és ha igen mért nem?
    előre is köszönöm a segítséteket!

  • #963076

    Rayyy
    Felhasználó

    kőőőszííí

  • #962897

    Névtelen

    Csatlakozom DW-hez…amúgy a DTXpress III-nál a haszn. utasításban külön le is van írva, hogy melyik bemenethez érdemes rendelni a 2. lábdobot (azaz a második E-Kit-triggert).

  • #962896

    DW
    Felhasználó

    sztem elég egy modul mivel a bemenetre más hangot programozol oszt kész

  • #962204

    Rayyy
    Felhasználó

    Szerintetek két E-kit-hez speckó dobmodul kell, vagy egy Yamaha DTXIII is megteszi??

  • #956467

    brown
    Felhasználó

    Szia Tamás!
    Feltételezem hogy a 4 kimenetes erősitőnek 4 bemenete is van.
    Az UB1002 keverőn csak 1 mono AUX van, tehát max 3 kimenő jeledet tudnád szabályozni valamellyest külön. De amugy mivel az az 1 AUX is post fader-es, ezért ha egy csatin a fadert eltekered akkor az AUX kimenetre juto jelszint is változik. Szal’ ha ez nem probléma, akkor annyit lehetne, hogy a 2 kisebb teljesítményű hangfalad monoban hajtod meg az auxról. Amugy az erősitodon nincsen valami Volume gomb csatornánként ?
    B.

  • #948936

    Frank01
    Felhasználó

    Helló!

    Tehát a kérdés: A Behringer UB 1002- es keverőpulton (ha úgy
    kötöm össze az egészet hogy : Számítógép erősítő+keverő)
    lehet-e szabályozni 4db hangfal hangerejét?(külön-külön)

    Tehát: úgy szeretném összekötni hogy 4db hangfalam van olyan
    erősítön amihez 4 db hangfalat lehet csatlakoztatni. Ebből a
    négyből 2db nagy teljesítményű, 2db viszont nem. Tehát nekem
    arra kellene a keverő, hogy a két kicsi hangfalamra kisebb
    hangerő menjen mint a két nagyobbra.És hogy meg lehet-e ezt
    oldani ezen a keverőn.

    Remélem nem túl bonyolultan írtam le és tudnak nekem
    segíteni, mert nagyon fontos lenne!

    Előre is Köszönöm: Kocsis Tamás

  • #944488

    Chris72
    Felhasználó
  • #943416

    JoGa
    Felhasználó

    Beyerekről nincs sok tapasztalatom, a Gödörben szokták a cuccomra pakolni, korrektül szólnak a monitorban, gondolom kint is.
    Mostanában fedeztem fel az Audixot, a D sorozat mikforonjai nagyon-nagyon jók, D2-eseim és D6-osom már van, D1, D4 és még kettő D2 lesz még hamarosan. Persze kintről rántom be, itthon elképzelhetetlenül drága lenne…

  • #943414

    Drkazmer
    Felhasználó

    Nocsak! Ugyanis nem sokkal drágábbak, legalábbis az osztrákoknál. Ha esetleg tudsz valami forrást, ahol utána lehetne nézni, akkor hálásan megköszönném. Esetleg, ha a Beyer mikrofonokról is tudnál hasonlót, akkor az már maga a tökély.

  • #943412

    JoGa
    Felhasználó

    A 900-as szériát még nem volt alkalmam kipróbálni, de a review-k szerint jobbak, mint a 600-asok.

  • #943243

    Drkazmer
    Felhasználó

    Véletlenül nincs tapasztalatod az e902-ről és e904/e905-ről?

  • #943118

    Névtelen

    Azért image, szín és design összhang nem árt és szerencsére az említett komoly brandeknek sok miksije van ugyanarra vagy multi célra. Azaz egy márkán belül is több lehetőség van az adott feladatra miksiből – agy kis odafigyelés meg próbálgatással meg lehet találni a nekünk megfelelőt, egy márkán belül.
    Így egységes színpadképünk lesz és a cuccok karakterisztikája is egy típuscsaládon belül mozog. Mivel a mikrofonmárkáknak saját hangzás jellegük van és így egységes lehet, kiszámítható.
    Én pl. azért vagyok most Beyernél, mert nagyjából ki tudom számítani,hogy milyen hangképem és jellegem lesz így, mivel kiismertem a márka jellegét – és ezért vagyok dinamikusoknál, mert így is kevesebb a kavarás. Bár lehet idővel átugrok Audixra, de az egy nagy lépés lesz és még átgondolom.

    Egységes design meg szintén hasznos és komoly dolog, pl. a dobot se nagyon variáljátok dobosok, elég láma lenne egy Tama szett alatt egy Pearl lábdob, majd Sonor tamok stb.
    Vagy nekem a konga Lp lenne, a tumba meg Meinl. :)
    Ez hasonló a techre is. Egységes design és hangzás.

  • #943108

    JoGa
    Felhasználó

    Mikrofonok terén több márkát használok, mert tapasztalataim szerint egyik gyártónak sem tuti jó minden modellje. Koncertezni a tamokra a legjobb sztem a Senniheiser e604 – kompakt, sok a mélye, nem gerjed, tisztán szólnak. Lábdobra Sennheiser e602, koncertekhez megint csak ez a bejövős nekem. Múltkor szerencsére nálam volt, így a Gödörben sikerült jó lábdob sound-ot csinálni; Olly, a hangmérnők srác nemrég ruházott be egy Beyerdynamic készletre, a lábdobhoz az a retro kinézetű nagy miksije van, amit nem fért be a lábdobba a 4″ lyukon, így bevetettük a Sennheisert. Ollynak nagyon tetszett a mikrofon. A másik kedvencem lábdobra az Audix D6. Ez sokkal szelidebb a Sennheiserhez képest, de sokkal tisztább, természetesebb hangja. Stúdiózásnál ezt használom a lábdob belsejébe tolva, a Sennheiser pedig a rezo előtt dolgozik. Felvételekhez a tamokon Audix D2-eseket használok, remek mikrofonok. Pergőn olykor a klasszikusnak mondható Sennheiser MD421-est használom, de épp most van nálam kölcsön egy Audix D1 és az sokkal jobban tetszik. Muszáj lesz vennem egyet…. Lábcinhez egy Shure SM94 kondenzátor miksit használok, overhead-re pedig van egy pár AKG C430 és egy pár Behringer B2-PRO duplamebrános kondenzátor mikrofon. Utóbbiak is meglepően jók, bár lehet hogy 2 év múlva szétesnek, ki tudja….. Felvételekhez leginkább egy pár Neumann TLM103 lenne jó overheadre, de ebből csak egy van per pill és sajnos qrva drága. De eccer veszek egy másikat, mert az is egy örök befektetés.
    Üdv, JoGa

  • #943095

    Névtelen

    Szia JoGa.
    Köszi a pro véleményt és a belátást. Örülök, hogy így végződött a dolog.
    Hosszú távon a minőségi vátkban, mindig az igényesség és minőség nyer és az értelmes emerek többsége belátja.
    A Behringerről annyit, hoyg nem véletlenül szidja minden tapasztalt szakmabeli. és első sorban nem a gyengébb hangminőség miatt, hanem a gyenge anyagminőség miatt. elsőre mindenki a nagyon hamar elkopó potikat említi és a kicsi megbízhatóságot. Kivétel nélkül. Ez megengedhetetlen és innentől kezdve nem téma a márka. De már a márka státusza is sok mindent elárul, nem véletlen az sem. Hamar körbe lehet járni egy terméket és a köré szerveződő csúcsmárkákat, majd azok csúcsmodelljeit is. És akkro az ember soha nem nyúl félre.
    Az Omega óra nem véletlenül az óra, a Mercedes sem váletlenül Mercedes. Lehet gond egy-egyel, lehet fikázni innen-onnan, de sok értelme és alapja nincs. Akkor is ezek maradnak A CUCCOK és behunyt szemmel le lehet őket venni a polcról, nagy meglepetés nem fog érni.
    Ilyen a Soundcraft is, ő A KEVERŐ.
    Persze lehet kísérletezni új reménységekkel is, de minek – sok pénzbe kerül a sok tanulás és cserék. Inkább célszerű meglépni egyből a bevált híresen legjobb márkát áés inkább ott válogatni a modellekben, azaz az osztályokban.

    Sokkal inkább megéri egy stabil kevesebb dolgot tudó tartós és értékálló cucc, mint egy valamivel többe ttudó noname fos vagy új reménység akármi.
    A megvett jó cuccot jól is lehet eladni és nem vesztünk sokat és bosszúság sem lesz, míg a szarért csak szart fogunk kapni és a sok bosszúság mellett mág anyagilag is bukunk.

    A power gomb hibája engem is zavar, ez tényleg fura, hogy nincs rajta, de más hibát én sem taláűlok az enyémen.

  • #943094

    Névtelen

    A Sennheiser egy picivel magasabb márka, mint a Beyerdynamic. Utóbbi is elég régi, nagy név, de volt egy kis kiesése és csak nem olyan rég szedte össze magát. Úgy gondolom, minden cucca tisztességes és jó, de nem olyan nagy és jó a high-tech arány, mint a sennél. A Sennek egy kicsit nagyobb a presztizsértéke is és talán az értékállósága – a név és az előbbi dolog miatt értelemszerűen.
    Viszont a Senn drágább is, ugyancsak ezek miatt.
    Mondjuk a Beyer 85-90%-os, a Senn meg 95%.

    A beyer újabban szorongatja az AKG-t, viszont a Senn meg a Shure-t támadja igen erősen a ranglétrán. Ezek már nüasznyi különbségek de sokszor mérvadó.
    Míg fülesből pro zenei célra szinte csak szigorúan AKG (K140, 240, 270 – utóbbi a Nr. 1 zenész füles), addig miksiből álztalában Senn, ha semmi sem számít.

    A kezdők és árérzékenyeknek persze tökéletes a Beyer is és nem fog vele égni sehol.

  • #943052

    JoGa
    Felhasználó

    Sziasztok,
    Én egy Soundcraft Spirit Folio FX8-ast használok. Ebben van 16 db 2 paraméteres Lexicon effekt, abszolút használhatóak. Az egész keverő általában véve nagyon jó zajilag, nagyon szép az EQ-ja, jó a mikrofon előfoka, stb. Tényleg jó cucc. Ami számomra a legfontosabb, hogy mind a 8 XLR csatornáról ki lehet jönni direct out-tal, azaz sávonként lehet az EQ-zott hangott leszedni. A cuccal alapvetően kétféle módon dolgozok: próbákon és demófelvételek készítésekor a Soundcraft-ről simán egy sztereó jelet nyomunk a Korg harddisc recorderbe, a többi hangszer is egy-egy külön csatornára megy. Amikor azonban pl. az aktuális lemezre vesszük fel a dalokat, akkor a dobot 8 csatornán, a Souncraft direct out-jairól szedjük le. Pont elég a 8 sáv, mert egyrészt a recorder is ennyit tud szimultán felvenni, illetve a dobcájgot ennyivel pont szépen lehet rögzíteni (lábdobon két miksi – 1 belül, egy a rezo bőr előtt; pergőn egy fölül, a 2 tamon 1-1db, lábcinen egy db és 2db overhead).
    Mindennel együtt, nagyon tudom ajánlani a Soundcraft-ot, megéri az árát. Nem tagadom, hogy anno Ádámmal leveleztem is ezügyben, gyakorlatilag ő hívta fel a figyelmemet a márkára. Aztán, mivel előzőleg én is Behringert használtam, jól össze is vesztünk Ádámmal itt a fórumon, mert nem annyira tetszett a prolizás, meg a fikázás.Utólag már belátom, hogy teljesen értelmetlen volt vitatkozni, mert senkinek sem volt igaza.
    A Behringer más súlycsoport, koránt sem tud annyit, olyan minőségben és annyi ideig, mint egy Soundcraft, de az áráért egyáltalán nem rossz. Ezt ma is így gondolom.
    Ettől függetlenül aki tartós és jó hangminőségű megoldást keres, az vegyen Soundcraftot, nem fogja megbánni. Egy kis kritikát azért mégis hadd mondjak róla, csakhogy lássátok, az apróságok mennyire bosszantóak tudnak lenni. A Soundcraft mixeren nincsen power gomb, azaz csak a konnektorba való dugással kapcsolatható be. A Behringer (nyilván egy másik gyártó ötletét ellopva…) elhelyezett egy helyes kis hálózati kapcsolót a fantomtáp kapcsolója mellett. Továbbá a Behringer keverőit a világ bármelyik országában be lehet dugni az ottani hálózatba, 110-250V között mindent kezel az adaptív trafója. A Soundcraft nem ilyen. Ezt csak azért írom, mert én az enyémet az USA-ból hozattam mivel ott féláron volt a hazai árhoz képest, és még a garancia bukásával és az esetleges trafó-átépítéssel együtt is bőven jobban megérte. A trafót végül is nem építettem át, mert van egy külső koverterem, amin viszon van bekapcsoló gomb, így végül is megoldódott ez a probléma is. De kb. ez az összes baja a Soundcraft-nak, sok gyáró örülne, ha az ő cuccaival is csak ennyi gond lenne.
    Sok üdv, JoGa

  • #943047

    Drkazmer
    Felhasználó

    Na, azért írtok itt bőven, és megismerem végre mindenkinek a véleményét.
    Ha lehetek gonosz, akkor egyikőtöknek sincs teljesen igaza. Ádám abba a tévedésbe esik, hogy én pikk-pakk megtanulom a dobom behangosítását profi módon, a Barna meg egy kicsit azt hiszi, hogy ennyi tekerentyű láttán megretten az ember.
    Nyilvánvalóan egy szakemberrel belövünk egy átlagos hangképet, amit minden helyen lehet finomhangolni. De az a baj, hogy valami szar elektromosan labilis keverővel tönkre lehet könnyedén tenni a mikrofonokat stb. Ezért jó a Soundcraft, ami valóban nem olcsó, de ez van.
    Az is érv, hogy két kilóért igen karaj K Custom cinkészletem van.
    Végül úgy beszéltük meg az arcokkal, hogy beruházunk közösen egy Soundcraft Spirit E12-be, veszek Sennheiser vagy Beyerdynamic mikrofonokat (tanácsokat várom) és az említett jó minőségű madzagokkal összekötözöm. Nem rossz a dolog, és így tehetek arra, hogy milyen az egyes helyek felszereltség, illetve védem a saját cuccaimat.

  • #942998

    Névtelen

    Nálam az nem baj, ha egy közös mértékben vesz le mindent a comp/limiter.
    De igazad van, tényleg van insert rajta minden bemenetnek, ez elkerülte a figyelmem.

  • #942997

    brown
    Felhasználó

    Ha egy compresszorunk van, akkor egy pergő ütésre le fog halkulni a hi-hat is.
    Van az SC E8-on minden sávhoz insert, szal lehetne ugy is. (de ezt már irtam)

  • #942996

    Névtelen

    Nem csak Behringer replika volt ott, de mindegy, már megszoktam a hazai viták elsiklásait és egyoldalúságát (vö: Arisztotelész: vitái vagy Dnyája vaisésika logika kódex és logikai etika vs elsiklás és szubjektív szemellenzés a másik nyertes érvelései fölött). innentől kezdve egyoldalú és etikátlan a vita.

    Komp/limit: igen, habár csatinként kellene egy, de sajnos általában a kiskeverőkbe erre nincs lehetőség, így a mix ins jobb és balba van lehetőség csak, amint azt pl. a soundcraft spirit user guide-ja is tanácsolja. Az én esetemben bőven jó.

  • #942995

    brown
    Felhasználó

    Egy szóval se emlitettem behringert.
    Ha jól értem 1 compresszort vagy limitert javasolsz. Biztos?

  • #942994

    Névtelen

    Összefoglalva:
    Tehát az ő esete hasonlít az enyémre, hogy egy mixelt cuccot akár effektezhet, akár komp/limitálhat egyben és összekeverheti a dobtesteket szépen egyben sés kiküldi, mindez szép hangon szép vasból kimegy. Ez itthon a legtöbb esetben bőven elegendő.
    Ha meg komoly és nagy helyre megy idővel, akkor legfeljebb nem viszi, de nyugodtan viheti, legfeljebb csak magát fogja keverni össze vele, de általában a nagy techek is nem szájalnak, ha meglátnak egy akármilyen kis Soundcraftot – ezt sok szakmabeli alátámasztja. Nem fognak sem kiröhögni, sem elzavarni, ellenben egy akármilyen behringerrel vagy semivel megeshet, hoyg igen.

    Ezen kívül próbán se dughatják a seggükbe egyenként a spagikat és ha egy kis bulira hívja őket egy csóróbb vagy átlagos hazai hely, akkor sem.
    Kvázi létszükséglet egy 8-12-es kis keverő, és ez a minőség üvölt!

  • #942993

    Névtelen

    Most csalsz és csúsztatsz, mert miksit mindenféle képpen kell vegyen!
    És kiskeverőt is, mert a próbateremben is kell valami továbbá olyan helyekre, ahol nincs semmi vagy egy kicsi (legjobb esetben egy alig nagyobb keverő és szinti mindig fos Behringer!)
    meg és utolsó lehetőségként esetleg házi demózáshoz stb se rossz.

    tehát nem tudja megúszni.

    Miksik nélkül egy ilyesmi cucc 50-70e Ft.
    Hozzá 9 kábel, ami 30e ft körül van, mert nem kell túl hosszú.

    És egy kilóból megvan.
    Ennyit egy sokmikrofonos zenész ki kell adjon simán!
    Pláne egy zenekar, ahogy írta, mert közös lesz.

    Kompresszor limiter pedig nálam két jacken bemegy, kettőn kijön. Ezzel és a keverővel variálom a hangszereim és kifelé, már csak két spagetti megy, vagy az aktív ládáimba, vagy a fő keverőnek.

    ha nagyon komoly a hely és a buli, jó cuccokkal, akkor más lehet a kép, de attól ők még messze vannak és oda nem kell ilyen, de az egy évben max 1 fellépés.

    A többi szituban pedig 100e Ft-ért pro minőségű hanbgot ad és nem szarból. Az olyanszituk pedig szinte hetente adódhatnak.
    Mivel próbálniis kell valamin és néha saját bulit is el kell vinni.

  • #942992

    brown
    Felhasználó

    Halkan jegyzem meg, hogy 200 rugóból egész jó cinkészletre lehet szert tenni. Amire biztos szüksége van dobosunknak. Mig keverőre csak “végső esetben”.

    Igen, szóval hozzá jöhet még valami compresszor 30-50 rugóért (asszem 2 és 4 sávos szokott egy tokban lenni), ezekhez még kábel…
    Ez újabb kb 100 rugót jelent azthiszem, ha mind a 7-8 sávról szó van. Vagy Te hogy csinálnád ?

  • #942991

    Névtelen

    Ha pedig més is belemegy ebbe, akkor a monitor is megvan a perkásnak, én innen lövöm ki a fülmonitorom.

  • #942990

    Névtelen

    Nem számoltál rosszúl, csak a mennyiség nem stimmel – de ezt senki nem vitatta, vagy nem értem mire írtad.
    Ha kiskeverője van, akkor nem kell 8 méter kábel, mert a cucc ott van mellette közvetlen, kvázi a fele bőven elegendő.
    Mire kell a két jack kábel?

    Valamit elfelejtettél, amiért a kiskeverő nagyon előnyös, és még drágít is sajnos:
    egy effekt és/vagy egy kompresszor/limiter.

    Ezért is javaslom minden perkásnak a kiskeverőt, mert külön magt tudja nem csak keverni, hanem effektezni és kompresszálni illetve limiterezni. A többiektől függetlenül.
    Legalébbis perkánál ezért kötelező!

  • #942989

    Névtelen

    Szia,
    Nem vitának szántam csak pontosítás.
    Másrészt társunk keverője (is) ilyen lesz, azaz high-budget kiskeverő.

  • #942988

    brown
    Felhasználó

    …akkor adjuk össze mire beszétük rá “kollektiven” kezdő dobos barátunkat, mert az neki jó. Also hangon:
    1db SC E8 vagy SC E12 keverő 60rugo
    7db miki minimum 100rugo (de inkább több mert jót akar venni)
    7db 8m XLR-XLR kábel 35
    2db 6m XLR-XLR kábel 9
    2db 6m Jack kábel 10
    215.000 Ft.
    Mit számoltam rosszul?

  • #942987

    brown
    Felhasználó

    Az “ovizni” miatt most nem védekeznék, mert ez véget-nem-érő folyamat lesz.

  • #942986

    Gergő
    Felhasználó

    Ádám, te nyitottad a témát, de az a hozzászólásom tök független volt tőled, úgyhogy ne lovalld bele magad a low-budget kifejezésembe. Azzal csak kontrasztot érzékeltettem és az átlag olvasó anyagi helyzetét jellemeztem, még véletlenül sem a tiédet. Nem megyek bele ilyen jellegű vitába.
    Csók

  • #942985

    Névtelen

    az eleje nem Me, hanem Nem – akart lenni. bocs. :)

  • #942984

    Névtelen

    Me, éreztem, hogy lenézted volna amit csinálok és támadni se támadtalak. Valszeg itt meg te értettél félre. Nincs miért témadjalak, pláne egy fórumon és hogy nem is ismerlek. Mindössze a kezdő barátunk tervét védtem és védem ma is, mert nekem sokakkal ellentétben van saját Soundcraft keverőm, tehát saját tapasztaatból beszélek és főleg róla.
    A dobos vs konga vonatkozásbéli különbséget és hoyg miben vagyok kompetens pedig jó előre jeleztem. Onnantól kezdve logikus és érthető, hogy mikor mire utalok és milyen vonatkozásban.
    A mai beszólásod pedig durva volt, már scak ezért is, mert én nem ütöttem meg veled ilyen hangnemet és te sem ismersz.
    Harmadszor meg nem küldök zenét, mert ez a topic és az alap kérdés nem erről szólt és különben sem szeretek ovizni így.

  • #942983

    brown
    Felhasználó

    Félreértés ne essék én egyáltalán nem nézem le amit ütősként csinálsz, sót… Tök tiszteletre méltó az egész, hogy mindent magadnak beállítasz.
    Szerintem egy dob viszont más funkcióban van jelen a zenekarban, és főként ezzel kapcsolatban voltak ezekszerint félreérthető megjegyzéseim. Aminek egy része az volt hogy vagy felelsleges a saját keverés a szinpadon, vagy az hogy több pénzt kell rá áldozni. Pl arról még nem is beszéltünk hogy 8 miksi kábelezése kb 40 rugó…

    Engem veled kapcsolatban egy picit mindig az zavart az elmult 2 napban, hogy folyton valakit támadsz. Pl engem. Eleinte nem reagáltam rá. De fogalmad sincs arról hogy hány éve és mivel foglalkozom, es állítod hogy mit kéne megtanulnom, meg mittom én. Mind1. A zene mindent feledtet majd, ha küldesz :)

  • #942982

    Névtelen

    ja és azt sem írtam, hogy minden hangtechnikus alkesz.
    eleve 3 szakmát írtam és nem azt, hoyg minden tagja.
    A java részük és ezt nem én találtam ki, hanem renegeteg embertől hallom, hogy honnan jött és milyen szinten űzi a szakmát.
    Persze honlapos guru kivételek és elvétve ellen esetek vannak, de sajnos a fülem se úgy hallja, hogy nagyon másképpen lenne.

    Pl. életemben egyszer hallottam jól szólni kongát itthoni színpadon.
    A többi esetben szinte alig hallatszott, a hangminőségről pedig nem is beszélhetünk és ez úgy megtörtént a sziget világzenei színpadán, mint a Művészetek palotájában a Bartók HV teremben!
    Szégyen!

  • #942981

    Névtelen

    Akkor azt is vedd észre amit írok:
    többször jeleztem, hogy én csak perkás vonatkozásban tudok beszélni, dobról nem.
    Másrészt a kis leverőknek a korlátait is írtam.
    Harmadszor észre kellen venni, hogy itt külön egy kezdőnek javasoltunk kérdésére valamit egy termékre konkrétan.
    Negyedszer magamról is írtam, hogy én miben gondolkodok első sorban. Kis helyek, vagy magán bulik.
    Ennek fényében nem írok hülyeséget, mert tapasztalatból teszem, ahogy sok más minőségi kollága is.
    Azon kívül konzultáltam is valódi hangmérnökkel, aki egyben stúdió tulaj is!

    itt egy srácnak kell egy hasznos multi kis eszköz, de igényes. Otthonra, kis bulikra, előkeverésre és próbára.
    oda ideélis egy SC 12-es..

  • #942980

    Névtelen

    Egyébként ebből soha nem szokott probléma lenni, pláne ütős vonatkozásban, mert kevesebb a hangszer és a mikrofon, egy része meg overheaddel van összevonva.
    A perkés simán belövi a kiskeverőn magának az alapokat és ha van nagy keverős, akkor a többit ő.
    Ahhoz, hogy hangerőben egyformára húzzam a kongát és a tumbát, nem kell hangmérnöknek lennem és ahhoz sem, hogy a 3+1/2 hangszínt a 4-5 miksire beállítsam.
    Ha kész van, akkor max szólok a hangosítónak is, hogy neki is jó lezs így? ha kell még picit finomítunk és kész. Neki is sokkal jobb, mert nem kell annyit variáljon velem, főleg olyan hangszerekkel, amit alig ismer. Már az nagy segítség, ha én hangerőben összehozom őket.
    A fontosabb fellépéseken meg felvételeken pedig ott van a komolyabb szakember, akinek ez a dolga és csinálja.
    De a másik dolog, az is külön fejezet, hogy én magamban nyomok le házibulikat, partikat stb. és ott van laptopról zene is.

  • #942979

    brown
    Felhasználó

    Ádám, komolyan mondom semmi bajom veled. Csak annyi, hogy butaságokat irsz.
    Ne tévesszük már össze azt hogy egy kis házibuliban kihangositod a kongádat azzal hogy egy rock zenekar dobosát kihangositunk egy klubban 1kW-al…

    Nem minden hangtechnikus alkesz. Meglehetőssen aggaszt amikor ilyeneket olvasok.
    Látogass el az oktopus weblapjára több száz (vagy ezer) fiatal hangtechnikus névsorát fogod találni. Lesz közte olyan aki olcsó és jó.

  • #942978

    Névtelen

    Nagy tévedésben vagy és nem ismerem az említett termékeket!
    Ezek nem low-budget keverők, hanem kiskeverőkben (ami annyit jelent, hogy kevés csatorna és viszonylag kevés tudás a nagy stúdió és óriás live keverőkhöz – nem kevesebbet és nem többet), hanem State of the Art.
    A Soundcraft valóban angol és a világ élvonala.
    Nem véletlenül ajánlotta pl. nekem is az Urániából Seprű vagy éppen B. Gyuri, Ufo stb, hogy olyat kell venni, mert a kicsik csúcsa.
    És baromi bele lehet nyúlni a tulajdonságokba a 4 hangszínnel is. Igaz éles határ van, hogy mibe, de semmiképpen nem szöszmötölés üresben!

    Low budget a yamaha, alto, mackie.

    A Soundcraftnak soha nem volt low budget cucca. Ezért is ilyne drága.
    Az én cuccom pl. mikor gyártották 250e Ft volt! Az mikor low-budget egy 8+2-es keverőért?

    Ha már ilyenekrő értekezel, akkor legalább ismerd amikről ilyen véleményt mondasz és legyél tisztában a márkákkal meg a termékosztályokkal.
    Kiskeverő igen, kevés csatornás igen, de semmiképpen nem low budget osztály.
    Rollsból sincs low budget és a SC a keverők Rollsa.

  • #942977

    Névtelen

    Te pedig mondjuk keveréssel, hogy legyen némi fongod arról, hogy mire képes egy kis keverő és mire NEM.
    Akkor nem fogsz öszekeverni mindent és nem lesz ilyen maszlag a posztjaid körül, mikor a téma, az alany és a lehetőségek adottak. Közelről megnevezettek.

  • #942976

    Névtelen

    Úgy érzem másról beszélünk. De nem gond.

    Egy helyesbítés:
    “Ő egyébként márka mániás…” – ezt általában igénytelen nihil prolik mondják rám, a sznob szó kíséretében. Akinek füle, szeme és szelleme van, az nem. Az a minőség mániás kifejezést használja.
    De te csak maradj a noname antibrandeknél akkor és hagyd nekünk az olyan buta kis hóbortokat, mint a Soundcraft keverők.
    sic!

  • #942975

    Névtelen

    Nyugi, rérsz majd ha stúdióba mész és abból is jobb fajtába. :)
    Addig csak hallgass a füledre és az érzésedre.
    4 gombot a hülye is beállít.
    A többi csak egymáshoz hangolja hangerőben a miksiket.

  • #942974

    brown
    Felhasználó

    Ádám, foglalkozz inkább grafikával és fotózással. Köszi.

  • #942973

    Névtelen

    ja de sok elütés, bocs. :)

  • #942972

    Névtelen

    Akkor jó.
    Hidd el, egy ilyen kiskeverő aranyat ér és csak az nem tudja mit jelent, akinek soha nem volt.
    Aki egyszer hasznélj egy ilyen minőségi márkás kis csodát, utána úgy soha nem engedi el és nem hagyja otthon.
    Halál könnyű vinni és hasznélni
    Nem kell szarakodni és nem függ az ember a sok alkesz dilettáns hangosítótól, aki szarik a fejére magasról alapból.

    Lényeges dlgo még nem összekeverni a stúdiózást a koncertezéstől és tudni hol élünk.
    Betegesen szarakodhatunk mi otthon meg a próbaterembe, de csak időpocsékoláés és naív rázás, mikor a hazai pályára kiálll az ember, szembesül a rideg igénytelen valósággal, amit azonnal már a kis keverője is überel magasan.
    Onnantól meg hiába minden erülködés – a gyémánt a szarban elsüllyed.

  • #942971

    Chris72
    Felhasználó

    Én ma végig olvastam ezt a topicot, és a mikrofonos topicot is:)) És tanultam!:)

  • #942970

    Névtelen

    Ezt akkor érdemes szvsz, ha minden hangszered, miksid, keverőd, kábeled az über top és ugyanazt viszed egy hasonló cucokkal felszerelt koncert helyre.
    De leginkább stúdióba.
    Ha sima átlagos hazai live-ra mész, ahová semmit nem viszel, max a közepes low-end miksiket, a többi minden a helyé, akkor borul az egész.
    A hallgatóság leszarásáról meg nem is beszélve.
    Belőtt, hullarészeg bulis bandának, hazai átlagos akusztikájú termekben hulla mindegy.
    Ott érzésre belövöd a kiskeverőd, kérsz egy csekket előtte az ottaniaktól és mehet.
    A többit úgyis érzed és nem dobtál ki több óra időt és szarakodást hiába. :)

  • #942969

    Chris72
    Felhasználó

    Oké, mostmár tisztul a kép. :)

  • #942968

    Névtelen

    Úgy, hogy ugyanúgy hallatszik az arány a fő hangfalakból vissza hozzád, mint másnak előlről. Mást hallasz, de az arány ugyanaz. Szal simán belövöd, mint erősítás nélkül.
    Másrészt nem idiótákkal és süketekkel kell zenekart csinálni, hanem zenészekkel, akiknek legalább ennyi fülük van hogy szólsz nekik , vered sorban a cuccot és ahol kell fel vagy le emelik a kezüket neked.
    Ennyi.

    :D

  • #942967

    brown
    Felhasználó

    Igazából annak volna értelme, ha ezeket az okoskodásokat egyszer valaki összeirná egy cikkbe, vagy wiki page-be. Mert soha senki nem olvassa végig a fórumot. Viszont mindenki megsértődik, ha hozzászólnak :)

  • #942966

    Névtelen

    Nézd az említett keverő típusokon sok mindent nem lehet beállítani, pláne elrontani.
    Van rajta, mély, magas, közép és parametrikus közép. És a két sáv fő potija.
    A hazai hamgmérnökökről/technikusok/hangosítókról már írtam, hogy java részük villanszerelőből vedlett…és fingja nincs a hangszerekről. Míg a dobos ismeri a hangszerét, tehát jobban be tudja állítani az említett paramétert.
    Pláne igaz ez egy perkásra. Akinek a hangszere külön ritka. Fúle meg a zenésznek van a hangszeréhez, így simán bárki beállítja a cuccot.
    A két sáv pedig egymás mellett szépen párhuzamosan, értelemszerű.
    Amit még állítani kell, hoyg egymáshoz viszonyítva milyen hangos legyen egyik vagy másik miksi. Teát alattuk a potikkal játszani. Ezt pl. koncert közben is kell sokszor, ha gy érzem jön a finálé és jobban velere a fő hangszeret, akkor kihúzom.

    Szal nem kell nagyon betojni, csak kis fül kell hozzá és a hangszered ismerete.
    Ezek nem óriás keverők, hanem kis keverők 4 lehetőséggel.
    Ennyi.

  • #942965

    brown
    Felhasználó

    Gergő, teljesen egyetértünk. Nem vitáztam veled, most is ott van a barátságos mosoly az arcomon :) , csak a te post-odra böktem rá, mert ahoz készült az első fele, aztán irtam tovább… Én is leirtam már, hogy ez a hangkeverősdi egy szakma… De hát, na mind1…

  • #942962

    Gergő
    Felhasználó

    Igen, pont ezt írtam, ha jól emlékszem. ;)
    Ilyen ügyben MSN-címmel lehet rámírni, privátban.

  • #942960

    Gergő
    Felhasználó

    Kiegészítés helyes, de
    Kritika: emlékeim szerint kihanhgsúlyoztam, hogy ezt csak végső esetben, és egy konkrét kérdésre válaszul írtam. Valamint azt is leírtam, hogy a miksik ugyanoda kerüljenek, mint a belövésnél. Plusz azt is leírtam, hogy majd a FOH varázsol grafikus EQ-val, valamicske térrel, sztereószélességgel, stb.
    Szerinted egy dobos buli előtt -amikor még bent sincs az általad említett közönség- a low-budget kiskeverőjével mennyit fog a hangképen akusztikailag finomhangolni? Baromira semmit, az a FOH dolga, és ha van jó FOH, akkor nincs is miről beszélnünk.
    Szóval lehet itt kényeskedni meg elmondani, hogy mibe nem is érdemes belekezdeni, mert mennyire nem kifinomult megoldás, de azzal nem megy majd semmire az itt olvasgató kiskeverős haknizenész. Elhiheted, hogy itthon én is a maximumra törekszem hangmérnökileg, de igyekszem olyat írni, amivel tudnak is kezdeni valamit.
    És ismételten visszautalok a #115-re: ha van szakértő, akkor ne akarjon senki májerkedni, és ezzel szerintem összefoglaltam, amibe újfent belekezdtél.
    Olvassunk vissza alaposan, mielőtt vitatunk.
    Egyébként igazad van,
    Béke

  • #942959

    brown
    Felhasználó

    Csak kiegészítés: Ha van mondjuk egy sztereo felvevő cucc kéznél (magno, md, laptop, stb) (esetleg 2-nél több sávos hangkártya mégfrankóbb) akkor fel lehet használni a keverő INSERT bemenetét. Igy sávonként fel lehet venni a NYERS mikrofonból jövő (előerősitő utáni) jelet. Tehát a felvételen a mikrofon eredeti hangképe lesz.
    Rögzitünk pár percet, majd pedig amikor befejeztük a püffölést, lejátszunk… Ilyenkor ugyanaz a jel fog visszakerülni a vonal elejére mint ami bejött és lehet játszani a hangszinekkel, stb. Mondjuk ennek nyilván semmi értelme 2 sáv esetén, de tanulásnak jó, ha tud az ember forrasztani egy ilyen 4 csatlakozós kábelt. Mert hogy ez az insert bemenet az egy 6.3as stereo jack amiben egyszerre helyet kapott az Input és Output is. Több sávos felvételnél valahogy igy oldják meg. Magyarán tök mindegy felvételkor hova van állítva a hangszin, mert lejátszáskor ugyanazt az utat meg tudja mégegyszer járni a jel…

    Kritika: Amugy szerintem nem nagyon működik az a módszer, hogy majd jól megjegyezzük hova állítottuk a potit, mert mint minden akkusztikus hangszer, a dob esetében is sok minden befolyásolja a hangképet: hőmérséklet, szinpad magassága, anyaga, közönség mennyisége (légtér), plafon magassága, denfelés, stb. Jah és persze hogy a mikrofon pontosan hova néz és milyen messze van.

    Mégegy komment: már pár hozzászólással ezelőtt (kb 30) Ádám perkás a fejemhez vágta hogy szuper ez a keverő…, mert van rajta parametrikus közép, ha egyáltalán tudom (mármint én) hogy mi az. Ő egyébként márka mániás… Innen üzenném neki hogy hajára kenheti a 3 utas középen parametrikus hangszint ha komolyan gondolkodik. Ugyanis pl pergő esetén minimum két ponton illik beleemelni a jelbe. Valahol 250-300 hz körl a fa test mélyét és 900-1100Hz körül az ütés hangját és akár mégfeljebb a sodronyt. De ez minden dobra igaz, hogy vagy jobb egyenesben hagyni, vagy több ponton emelni. (szerintem). És itt jön be a képbe a márkásabb mikrofon, ugyanis ha a mikrofon jó, akkor van esély jól belőni, ha nem jó, akkor sok mindent nem lehet csinálni.
    Ha mondjuk egy klubban volna 1 helyi hangtechnikus, egy kicsit normálisabb keverővel, mondjuk 4 utas hangszinnel, akkor valószinü nem volna célszerü a előkeverést eröltetni. Szerintem. Hanem szépen bele kéne kúszni a stagebox-jába mikrofonostul. És ilyen egyébként nem csak a sportcsarnokban van (mindig ezt kapom a fejemhez). Pl Sting rock klub kispest. Vagy A38, vagy süss fel nap, vagy stb..

    Ja mégegy talán hasznos jutott eszembe, ha belőjük a dobot frankóra (többi hangszer nélkül üresen), az még lehet hogy nem minden. Mármint hangkép tekintetében. Kell a többi hangszer is. Ugyanis a helységnek mindig van egy sajátos átviteli karakterisztikája… Monjuk pl a helység méreteiből adódó mondjuk 800hz-en kiemelés… Ilyenkor szivás van , ha nem tud belenyulni a FOH-os csávó a hangszinbe… Szóval én a szinpadi keverőből direct outputoznék mindenképp a FOH-hoz, ha van FOH. Ha nincs, akkor meg a saját keverő kéne hogy legyen a Front…
    Megint szómenésem volt. :|

  • #942958