Bizony, hogy alacsonyan. És mennyire kényelmes!…
Ha magasan ülök, nem jönnek ki a gyors duplázós témák, mert úgy érzem, hogy orraesek.
A csuklómmal voltak is problémák, de teljesen megszűntek, szal valahogy megtaláltam az ideális szöget ehhez az alacsony ülésmódhoz.
A srácnak mindenesetre ki is emeltem ezt, hogy nagyon alacsonyan ülök, azt mondtam neki, hogy csavarja fel a széket, amíg nem kényelmes.
Az
A Maffayt sem bírtam túlzottan, de ez még ennél is gyalázatosabb. A prepubertás időszakban meg bizonyos vagyok. De én nem voltam ilyen bunkó akkortájt…
1500-2000 ft a korrekt, es realis ar, attol fugg. milyen rendszer alapjan tanitasz. de vigyazz, a magantanitas eleg gaz dolog. tudom, ezzel szopok en is. vagy jonnek, vagy nem, vagy lemondjak vagy nem. keves olyan tag van aki komolyan is csinalja, nem csak lustalkodik. ugyebar kell valami amibol tanitasz, valami alap, pl nesztorok, vagy korompai kottak, vagy akarmi. aztan ugyebar kell egyfajta rendszer, amivel vagy meggyozod a tanulot, vagy nem. nehez dolog ez. mindenkinek mas a fejlodesi ideje, mindenki mashogyan gyakorol, valtozo idotartamban, neked ezekhez a kismillio trutyikhoz is kell igazodni. persze idegesito, amikor mar 4 oraja egy helyben topogtok, nem tudsz tovabb lepni, mert nem gyakorolta ki.
áhh..tasláltam képeket:)
Túl alacsonyan űszl,a kisdob túl magas,ezáltal a csuklódban görbület van.Nézd meg a 2.képet,na ez eléggé rosz.A jobb kezed kissé ki van fordulva lásd.1.kép.
nekem csak a torkom szkott szétmenni.Mrá 1 óra tanítás után is.De hogy mit csinálok rosszul.Valahpogy nem használom jól a hangszálaimat.Hát még mikor zenesuliba kell lenyomni,vagy 6 órát…húú…mondjuk az idegileg is fárasztó.
hmm…végül is.Ez a stílus tőlem messzeáll,de végülis nincs nagy össze-vissza püfölés,meg öncéluskodás,szval lehet hogy bele lehet vágni…ha már 3ember van.Meg én valamiért fiatalabbnak gondoltalak(így fénykép alapján mér megvagy vagy 24 felett,nem?)
Dobszerelések-akusztikus és elektromos-(elemenként is!) Cintányérok, Állványok, Lábgépek, Dobbőrök, Dobtokok és minden egyéb tartozékok kedvező áron eladók v. bérbeadók!
ui: dobolási lehetőség, dobszerkók biztosításával!
egyszer régebben egy nagyon kezdő srácnak lenyomtam egy órát… ha láttatok már idegroncs embert???(én az voltam) rájöttem, hogy egyenlőre nem való nekem.. ugy lefárasztott hogy nemigaz! belegondoltam, hogy akkor én milyen lehetek…szörnyü volt:D
Ja. Ez igaz. Szokásom a díszítéseket elmaszatolni, de ez szerintem egy kóros beidegződés terméke lehet, ami azt sugallja, hogy el fogok késni, vagy valami ilyesmi…. Közben meg lehet, hogy nem is késnék el. Ezeket nagyon nehéz kiölni a játékból.
Egyébként megvolt az első óra.
Jópofa a srác, és bár néha kalimpál, legalább meg tudja szólaltatni a cuccot. Szerintem megéri vele foglalkozni.
Egyszerűbb dolgokat kéne gyakorolnod elemekre szedve, lassan, takkra, precízen, és zenekari játék közben arra koncentrálni, hogy a ritmusképleteknek hogyan kéne kiegészíteniük a zenét, hogy azok együtt egy egészet alkossanak. Mindezt annak érdekében, hogy precízebb és higgadtabb legyél, mert eléggé gyakran elkap a hév, lekésel, vagy belegyalogolsz, és ezáltal nem tudod átadni a zene lüktetését.
Szendőfitől idézek: “Nem jó, ha valaki kacsalábon forgó palotát akar építeni ingoványos talajra”
Amúgy vannak figuráid, érzés, meg minden, csak ha valaki tanításba kezd, akkor nem árt pontosan tenni oda, amit tud.
Nos…
Köszönöm, hogy ilyen sokan hozzászóltatok!
praclee!
Video az nincs, de az alábbi oldalon van egy mp3: http://otodikevszak.uw.hu Itt a “letöltés” link alatt található egy szám, amin én dobolok.
Sokan írtatok arról, hogy az ember nem árt, ha helyesen ítéli meg magát. Tehát nem lő túl a célon.
Viszont egy ilyen óradíjnak a megállapításakor azt is figyelembe kell venni, hogy az illetőnek mennyit ér meg a szabadidejéből erre áldozni.
Nekem mondjuk nem kell messzire mennem, mert bicajra pattanok, és öt perc a próbaterem, viszont a délutánjaim elég sűrűek, ezért is a magas ár.
Jelenleg három tanonc érdeklődik, szóval nem én hülyítettem be őket, hogy “Gyertek gyerekek, én aztán megtanítalak titeket dobolni.”…
Egyébként pár szó a koncepciómról:
– Kottát én adok nekik nyomtatva.
– Első órát én is ingyenesnek gondoltam, ekkor mérem föl, hogy mire képes a gyerek, aztán “villantok” neki egyet, hogy lássa, hogy nagyjából meddig tudom eljuttatni.
– Utána sorrendben végig az alábbi témákon:
kézrendezés, hangsúlyozás, dinamikázás, függetlenítési szívatós genyák,
pl. Banai szerintem irtózatosan dobol,de tanítani nem tud(mondjuk ez 1-2 évvel ezelötti info)
Kíváncsi lennék mit fejlődött tanítás terén,hogy már elindította a suliját.
én 1500 kérek egyik tanítványomtól úgy,hogy kijárok házhoz az 1 óra,tanítok még 1 óra és visszajövök.SZval 3 órám megy el.Nem éri meg mert nagyon sok idő,de nem vagyok annyira sóher hogy megemeljem a díjat,mert nem tehetős az illető,és nem is ebből élek meg,szval…
hátt..szerintem sok.Itt vagyunk egy páran sok éves gtapasztalattal,és nem kérünk annyit…én pl.nem.Mondjuk attól függ milyen szinten akarod őzni.Ez azért már elég komoly,szval a tanítás nem olyan hogy ripsz ropsz,mert…aki autodidakta annak lehet sok rosz dolga,rosz verőfogás,tartás,képzetlen hang stb…én nem ismerlek nem akarok nyilatkozni.De mondjuk jó lenne ha elmennél egy ismertebb tanárhoz,megmutatnád magad,megmondaná hogy milyen vagy,mire kell figfyelj,mit csinálsz rosszul.Ezekből már le tudod szürni pontosan hogy milyen vagy,mert mondjuk mondhatja a banda hogy nagyon állat a duplalábad meg királyul zúzod a cineket,na de hát,nem biztos hogy az…de ha esetleg van vmi video amit megosztanál velünk,vagy magánba elküldenéd akkor itt lenne 1-2 szakavatott akik megmondanák hogy milyen vagy és ilyen tudás mellett hogyan…de amugy meg ha egy embert akarsz tanítani és ő keresett meg mert hallott téged,és te ténylegesen jóval többet tudsz,és áttudod adni neki akkor szerintem 1000-1500 ft.
….mivel nem vagyok dobos, ez egyébként elég vicces…kottákat írok/hordok neki, zenéket “fejtünk meg”…videók, szakirodalom. Azt is mondhatnánk együtt tanulunk…én nyomom az elméletet, ő megy gyakorolja…És működik…és én is élvezem.
“A jó tanár szerintem nem a világ legjobb dobosa, de elméletben tudja, hogy minden egyes nála tanuló személy mitől lenne az .”
Ez kurvára igaz…én sok embernek (leginkább laikusoknak) tanítottam már, soha nem kérek pénzt érte…és inkább felnyitom a szemüket, hogy miről is szól ez az egész…hogyan fejlesszék önmagukat, mire kell figyelni, mire kell kell törekedni. Nem szoktam (vagyis lehetőleg keveset) iskolás témákat “ütettni” senkivel…sokkal inkább magyarázás az egész…Elég tudálékos vagyok, hogy napokat tudjak a témában magyarázni. Még szerkózni is tanítok…ez érdekes példa is. Zenesulis volt egész életében a srác…ütős..rendes tanárnál tanult, mégis nekem kell felnyitni a szemét és nem szerénytelenség azt mondanom, hogy miattam jött rá az egész ízére…hogy mennyi lehetőség is van és hogy alakítsa úgy a dolgokat, hogy igazi sikerélményei legyenek…eddig nagyon iparos volt.
Úgy emlékszem, hogy Korompay bácsi 2000-nél többet biztos nem kér el, de ez csak közelítő, kb-info. Na mindegy, szóval pl. Kid A-nak nagyon igaza van! Ha nem is küldöd a duplázót 250 (mint én ), akkor is jobb, ha tanárként az összes populárisabb és divatosabb alappal tisztában vagy JÁTSZOTTAD IS őket, és az elméleti ritmikai összfüggéseket, a stílusjegyeket, a technikák alkalmazhatóságát 100%os biztonsággal tudod és képes vagy átadni. A jó tanár szerintem nem a világ legjobb dobosa, de elméletben tudja, hogy minden egyes nála tanuló személy mitől lenne az .
Olyan neves tanárok tanítanak 1500, meg 2000 forintért, mint például Nesztor Iván, aki évtizedek óta tanít nem is akármilyen szinten. Nem akarom elvenni az önbizalmadat, de nézz magadba!
Javaslom, hogy az első órát mindenképp ingyen add, hogy Te is és a tanítvány is fel tudjátok mérni, hogy megy a dolog. Több profi tanár is így csinálja, vagyis egy teljesen kezdőre ez hatványozottan érvényes. Utána jöhet az árról a döntés, ahol vedd figyelembe, hogy erős az árverseny, ahogyan előttem is szólották. És csak akkor csináld, ha neked úgy is megéri. Ha nem, akkor inkább hagyd.
A mindössze fél év zeneiskolai múlt -ha jól is dobolsz- ott lehet erős gond, hogy nem lehet igazán még másodkéz tapasztalatod sem magával a tanítással, annak módszereivel kapcsolatban. Szerintem próbáld ki, hogy megy a dolog, és érezni fogod magadon és a tanítványon is az eredményt. Azt, hogy mennyire sikerült a gondolatokat áramoltatni, vagy mennyire ragadtak benned, hogyan tudtad kezelni, továbbgördíteni az elakadásokat; és hogy egyáltalán, emberileg mennyire vagy kész arra az önzetlen gesztusra, amit maga a tanítás jelent.
Véleményem szerint nem elég csak az, hogy adott esetben veszettül jól dobolsz. Az óriási felelősség, meg az első dobtanár témában ugyan egyetértek, de:
A tanárképzésben a deákok nem véletlenül tanulnak rohadtul sokáig módszertant! Előfordulhat, hogy amit te tök természetesnek veszel, azt a növendéked nem képes felfogni, esetleg türelmetlenkedsz, és akkor mindkettőtöknek elmegy a kedve az egésztől. Nekem mázlim volt, mert én a Janónál kezdtem eleve, akit egy kiváló pedagógusnak tartok, aki a doboktatás módszertanában is tud újat nyújtani. Bár ez nyilvánvalóan hülyeség, de sokan járhatnának hozzá pusztán azt tanulni, hogy a fenébe kell dobot tanítani.
Árak: A Janónál legújabb állás szerint 7000 a tandíj egy hónapra, ahol hetente van egy órád, gumilapozhatsz stb. Mindemellett a felszereltség jobb. Szóval 1000-1500-nál többet nem lenne pofám elkérni. Gondolom azért nem ebből akarsz megélni…
Ennyi erővel kirakhatnál egy adomány urnát, és aki ahogy érzi, annyit dob bele az óra végén, amennyit gondol:) Csak vigyázz a dohányosokkal, mert nekik sosincs pénzük cigire, valószinü ebböl a pénzből vennék meg:)))
én is adok órákat, de csak 1000ft-ért. nem érzem tanárnam magam, ezt mondtam a tanítványoknak, csak dobosnak, aki egy kis pénzért megmutatja az eddig elsajátított dolgait… mondjuk nem pesten vagyunk, csak várpalotán..
10db tojás, fél kiló kompri és egy tál meleg étel. Ezazéndíjam:)))
Elég sok paraszt is jár hozzám… Viccet félretéve, nem tanítok.
Egyszer már leírtam, hogy volt egy tanárom, aki az előttem lévö barátaim óráján készült fel az én órámra. Elég ciki volt. Ebbe a hibába azért ne ess. Mérd fel a tudásod, és mérlegelj. 1500 szerintem elég kezdésnek, hogy felmérd magad, és utána már a következöket tudod úgy mérlegelni.
Plussz vegyél egy fénymásolót, és a tandíj számodra hiányzó részét majd azzal megkeresed:)
Szten ha ezt megkérdezed akkor még várjál a tanítással.
Egy zenésznek dobosnak kell tudnia hol a helye milyen értékeket tud közvetíteni egy tanítványnak. Tanítani FELELŐSSÉG ezt ne feledd!
Egy tanítvány életében főleg az első tanár meghatározó. Nem “csak” dobolni kell tanítani. A tanár példát kell mutasson szerénységből zenei alázatból is!
Ezt most nem rád írom Nagaarum, de a témához kapcs. Szerintem elég sok “félművelt” dobos oktat sajnos, úgy veszem észre, és ez nem feltétlenül jó. Nagyon sok hasznos iskola létezik, amit az ember magától nem tanul meg, mert esetleg feleslegesnek tartja, közben pedig nélkülözhetetlen lépcsőfokok ezek, melyek nélkül a magasabb szintű tudás alaptalan. Ilyenek a stílusjegyek, különböző műfajok, az azokhoz tartozó elnevezések…
Sok dobosnak még az egyszerű kettő-négye sem jó, de már 250-en nyomja a duplázót, meg virglizik össze vissza, és ha beülteted egy egyszerű pop-rock zenébe, vagy elkeni, vagy szétüti a számot.
Ezzel az egésszel csak az iskolázott dobosok védelmében akarok szólni, akiket nagyon tisztelek a nehéz, és hosszú munkáért, aminek gyümölcseként végül tényleg otthonosan mozognak a dobfelszerelés mögött.
Ja, és tapasztalatból beszélek, én is 8 évig tanultam autodidakta, és 1 éve járok tanárhoz, és néha abszolút alap dolgok hiányoznak.
És még egyszer, tisztelet a kivételnek, Nagaarum, talán Te is az vagy!
sztem nem az a kérdés, h mennyit kérjél – ez úgyis kiadódik – hanem, h mit és kb. milyen távlatokban tudsz neki átadni. Egy haladót lehet, h be tudsz vállalni 2000-ért, de nem mindegy, h két hónapig jár hozzád vagy tovább…
sztem a KONCEPCIÓ sokkal fontosabb, mint az, h milyen cinek vagy milyen dobod van, vagy hogy mennyit jártál tanárhoz (Kovács Gyulánál pl. évtizedekig gumilapoztak a hallgatók) aki tanítani akar annak egy csomó más dolgot is szem előtt kell tartania sztem, a pedagógiai érzék adott (vagy nem) azonkívül türelem, empátia, pozitív hozzáállás.
egyszóval nem pénzkérdés, lehet, h találsz valaki akit kifizeti neked a 2-3000-ret, mert 250 BPM-en nyomod a duplázást, de amikor fél év múlva rájön, h neki még mindig nem megy, esetleg abbahagyja a dobolást. inkább a doboláshoz kell kedvet csinálni, meg jó referenciákat kialakítani, ha ezt hosszú távon akarod csinálni, sztem…
igazan nem azok szamitanak, hanem hogy hogyan tanitasz, meg miket. de amugy meg annyit kersz el, amenyit kifizetnek. szoval ha 5000-et kifizetnek, akkor nem voltal annak a tagnak draga (nekem igen), de ha csak 400-at fizetnek, akkor annyi az erteked. Tudom hulye valasz, de a kerdes is furcsa
Sziasztok!
Kilenc éve dobolok. Zenesuliba csak fél évet jártam, de a kottázást autodidakta módon megtanultam.
Van egy Pearl Export cuccom, jó cinekkel, Pearl Eliminator duplázóval.
Ilyen referenciák mellett mennyit kérhetek egy óráért, ami még nem pofátlanság?
Az üzemeltető adatvédelmi irányelveivel kapcsolatosan ezen az oldalon további tájékoztatást kaphat.
Feltétlenül szükséges sütik
Weboldalunk sütiket használhat a honlap optimizálásának céljából. A Sütik fontosak a weboldal megfelelő működéséhez, valamint a sütiket a felhasználói élmény fokozásának érdekében is használunk. Segítségükkel statisztikai adatokat gyűjtünk az oldal optimális működéséhez, és az érdeklődőnk preferenciáinak megfelelően fejlesztjük tovább weboldalunkkat.
A honlap által használt sütik részletezése
Alapvető it biztonságtechnológiai szempontok alapján a tűzfalunk által elhelyezett sütik nem tilthatóak le, hiszen ez az oldal biztonsági kockázatát növelné.
Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.