Kezdőlap Fórumok HANG, HANGOSÍTÁS Mikrofonok

898 hozzászólás mutatása
  • Szerző
    Bejegyzés
    • #1254098
      dwusakeller
      Felhasználó

      Hali!

      Mi a véleményetek a Samson DK707 7darabos mikrofon készletről?

      Íme egy link:

      https://www.youtube.com/watch?v=kONgqGEC3kQ

      Az ára mondjuk az Audix DP7nél nyilván kedvezőbb (tisztában vagyok vele hogy jobb az Audix), de vajon sokkal többet is tud-e az Audix?… vagy csak a márkát fizetem meg többszörösen?

      A Samson 340dollár körül mozog, az Audix pedig 1000dollár.

      Előre is köszönöm a válaszotokat!

    • #1254093
      somogyidavid1990
      Felhasználó

      Sziasztok!

      Van egy dobfelszerelésem amit szeretnék felmikrofonozni és később esetleg youtube-ra feltölteni. Egyszóval egy átlagos házi stúdiót akarok létrehozni.
      Őszinte leszek, soha nem csináltam még ilyet, nem igazán értek hozzá.
      A kérdésem az lenne, hogy épül fel lépésről lépésre egy ilyen házi stúdió létrehozása?…milyen eszközök kellenek hozzá? Csak a dobom és a mikrofon adott. Mit kell hogy vegyek még hozzá?
      Tudom ez nem egy egyválaszos kérdés, de ha valaki szánna rá időt és leírná nekem részletesen, megköszönném!

    • #1253256
      Tuti
      Felhasználó

      Sziasztok!
      Mikrofont szeretnék vásárolni, de nem tudok dönteni. Tudom hogy abban az árkategóriában amiben én gondolkodom nem lesznek profi mikrofonok, de mégis két szett között gondolkodom. Az egyik az AKG Drumset Session I, a másik pedig az Audio-technika MB/DK7.
      Tudna valaki segíteni????

    • #1251728
      pito
      Felhasználó

      Eladó egy keveset használt, hibátlan állapotú dobmikrofon szett.
      A szett tartalmaz egy AKG D112 (lábdob) mikrofont, egy Audix i5 (pergő-tam) mikrofont, három db AKG c418 (csíptetős kondi-tam) mikrofont és 1 pár MXL 991 overhead (kondi) mikrofont. Mindegyik tokban, kiegészítő tartozékokkal. Állványok és vezetékek is vannak hozzájuk (esetleg).
      Darabonként is vihető esetleg (overhead csak párban-csíptetős mikrofonok egyben). Az árakat írok, ha tudod mit és mennyit szeretnél venni:) Írj privátban. Képeket küldök. Posta ok! pito@freemail.hu

    • #1250571
      iGyuri
      Felhasználó

      Sziasztok!

      Lábdobot hogyan kell bemikrofonozni, hogy ilyen ütős hangja legyen? Tehát kicsit csattanjon és üssön is a gyomorba :D
      http://www.youtube.com/watch?v=Tj75Arhq5ho
      EQ-t hogy kell belőni, és még milyen effektek kellenek rá. Nem studióba kéne, hanem élőben. A mikrofon Beyerdynamic Opus-65
      Köszi!

    • #1249457
      pito
      Felhasználó

      Attól függ mire kell? Szett kellene?
      Koncertre vagy stúdiózni?

    • #1249456
      -dino-
      Felhasználó

      Ertem, es koszi!
      Mit tudnatok ajanlani, ami olcso es jo?
      Van ilyen egyatalan?
      Leglabb egy kozepkategoriat mondjuk.

    • #1249455
      pito
      Felhasználó

      Egyébként a t.bone CD 55-ös mikivel hasonlítgatják össze.
      Na az nagyon “Gyengus”….próbáltam már :-( Egyébként
      a Sennheiser e604-es klónja. Na az viszont “fasza” :-)

    • #1249454
      pito
      Felhasználó

      Szia!
      Én személy szerint nem ismerem, de a FAME is csak egy tucat árú.
      Mennyire jó vagy rossz utánzat nem tudom, de az ára árulkodó.
      Minden mikrofonnál megvan a zászlós hajó (Shure,AKG,Sennheiser…stb)
      Ezekkel biztos nem veheti fel a versenyt….de ezt te is tudod (gondolom)!

    • #1249453
      -dino-
      Felhasználó

      Hellosztok.

      FAME MS 604 dob mikrofonkeszletrol tudnatok valamit mondani?
      Mennyire megbizhato, minosegu cuccok ezek?
      Koszi elore is.

    • #1248965
      szivasz007
      Felhasználó

      Köszönöm Leisle a válaszod ! Megtaláltam a Tajtin remek árban!
      http://www.tajtimusic.hu/index.php/Studiotechnika/Mikrofon.html
      tudnál ajánlani valamilyen mikrofont? (rosszat nem szeretnék venni de drágát sem)
      :):D

    • #1248961
      leisle69
      Felhasználó

      Ezek a kártyák jók, megérik az árukat.
      Két overhead helyett jobb ha egy sztereo térmikrofon párt használsz ügyesen elhelyezve. viszont az io4-nek 4 bemenete van és akkor már tudsz csinálni egy Glynn Johns setupot, ami már igen szépen szól. (2OH, BD, SN)

    • #1248949
      szivasz007
      Felhasználó

      Na, ez kapásból 3 kérdés lett :) de a válaszokat előre is megköszönném :D

    • #1248948
      szivasz007
      Felhasználó

      Üdv ! lehetne egy olyan kérdésem hogy az alesis IO4 (IO2 mind1) megfelelne e a dob felvételéhez 2db overhead-el ? Tudom mikrofontól is függ +elhelyezés stb..de
      el lehetne érni egy gyenge de mégis normális hangminőséget? megfelelne az alesis mint külsö hangkártya? :O

    • #1248695
      Petrol00
      Felhasználó

      Óhh, köszi a választ. A kilógó vezeték a tamokból nekem is feltűnt, azt hittem csak belülről van mikrofonozva.

    • #1248694
      leisle69
      Felhasználó

      be is van mikrofonozva, ugyanis, bizonyos számoknál a hangszer saját hangját használta. Most a spec. dobhangokról írtam, amit Petrol00 említett.

    • #1248692
      iGyuri
      Felhasználó

      De itt látszik hogy nem elektromos dobtriggereléssel van megoldva (mert amit te írsz az szerintem nagyjából az), hanem rendesen be van mikrofonozva.

    • #1248691
      leisle69
      Felhasználó

      Nos Alex Van Halen az elsők között volt akiben felmerült, hogy miként lehetne a dobok hangját elektromos jellé alakítani mikrofonok nélkül, illetve hogyan lehetne “néma” dobot létrehozni.
      Ezért többed magával, valamint egy hangszergyártó (sajnos nem jut a fejembe hogy melyikkel) segítségével létrehozták azokat a tamokat, amikben a bőr belső oldalára vékony acéllemezt ragasztottak, és ez alá belüre egy gitár hangszedőhöz hasonló felépítésű (tekercs, vasmag, mágnes) hangszedőt szereltek. A bőr megütésekor a lemez is rezgésnek indul, ami jelet indukál a tekercsben. Ezt egy jól elrejtett Jack dugón át vezették ki a testből, ami egy analóg dobszintetizátorba ment. Egy ilyen hangszer van a ceglédi dobmúzeumban is, érdemes megnézni. Itt jegyzem meg, hogy ez a rendszer nem csak az ütés erejéből adódó hangerő különbségeket tudta átvinni, de az analóg rendszer miatt a gitárokhoz hasonlóan a hangszíneket is.

    • #1248690
      iGyuri
      Felhasználó

      Érdekel ;)

    • #1248686
      leisle69
      Felhasználó

      ha érdekel elmondom, hogy készültek azok a tamhangok :)

    • #1248678
      Petrol00
      Felhasználó

      Rakjál Remo Pinstripe-ot vagy Evans EC2-őt a tamokra. A pergőre érdemes egy erősen tompított bőrt rakni és viszonylag lazán hagyni (Remo Powerstroke 3, Evans Genery Dry). A Signia is egy dob mint a többi (juhar test+bükkfa erősítőgyűrű), a jobbik fajtából de egy Birch Custom is van olyan jó. Hallottam már Signia-t hangosítás nélkül és teljesen átlagos profi dobhangja van. Mihalik Viktor a Bikiniből is használt régebben Signiát az övét is meghallgathatod a youtube-on.
      A lényeg hogy mikrofonozás, előerősítés,kompresszor meg gate meg EQ meg egyéb borzadály dolgok nélkül nem lehet ilyen hangot előállítani.
      Egy tapasztaltabb hangmérnöknek jó felszereléssel szerintem ez nem egy kihívás. Ez nem olyan speciális hang mint mondjuk Alex Van Halen tamhangjai a F.U.C.K albumon vagy a Right Here Right Now DVD-n. Na azt aki megfejti az tud valamit.

    • #1248676
      iGyuri
      Felhasználó

      De szerintem azért a 94-es hangzás is igen ott van toppon. Milyen effektektől szól azon úgy most megy így a dob? Maga a Signia hangja másabb, vagy valami jkülönleges effekt. Amúgy most Yamaha Birch Customon játszik.

    • #1248662
      kickdrummer
      Felhasználó

      Én is emlékszem amikor a Debreczeni Yamaha Maple Custom-ön játszott később az modernebbül szólt. Persze nem a dob miatt csak eltelt egy kis idő és változott az ízlésvilág.

    • #1248661
      leisle69
      Felhasználó

      ez azért van, mert, hála a nagy szellemeknek, lassacskán begyűrűzik európába is az a nézet, hogy nem vágják agyon a dob saját karakterét, egyenpuff-bumm-csatt hangzássá. ettől függetlenül a linkelt anyagban azért megszólal a hangszer saját hangszine is, igaz valóban lecsontozva. Ehhez a stílushoz szerintem azért jó izléssel megcsinált hangszín.

    • #1248660
      iGyuri
      Felhasználó

      dIgen, a mostani koncerteken teljesen más stílusó dobhang van, sokkal naturabb, “fásabb” hangzása van a doboknak. De nekem ez régebbi fajta hangzás is tetszik, kiváncsi voltam mitől szólt így.

    • #1248657
      kickdrummer
      Felhasználó

      Kétlem hogy a mostani Omega koncerteken (ha vannak) ilyen stílusú dobhangzás lenne. Ez egy régimódi, száraz, agyontompított pergőhang ami faszán van kihangosítva jó sok reverb-el, pinstripe-szerű tamhangokkal, idegesítően csattogó lábdobbal.

      Elárulom a dob egy PREMIER SIGNIA.

    • #1248652
      iGyuri
      Felhasználó

      Köszi!
      Ezen szerintem van valami más különleges effekt, egy kis EQ-tól nem lesz ilyen hangja, leginkább a tamokon hallatszik, nem is tudom mi lehet ez valami flanger-szerűség?

    • #1248649
      leisle69
      Felhasználó

      azért a “mai zene” némileg tág fogalom :)

    • #1248648
      iGyuri
      Felhasználó

      Nem leszünk ám így jóban… :D

    • #1248634
      kickdrummer
      Felhasználó

      A Kóbor hangjából elfogadhatót csinálni az igazi mesterség. ;)

    • #1248633
      kickdrummer
      Felhasználó

      Ez a hangzás a 80-as években volt divat. lehet hogy tetszik de a mai zenéhez ez gáz. Már csak a “gated reverb” hiányzik a pergőről. :D

    • #1248631
      leisle69
      Felhasználó

      Alapvetően teljesen más technika kell a live hangzáshoz, és más a rögzítéshez, még ha az koncert rögzítése is. A különbségek részletezése több oldalnyi lenne, ezt most hagyjuk. Az ilyen anyagok ezért úgy készülnek, hogy a mikrofonok/hangszerek kimenő jelét egyenként elosztják, minimum 3 felé. Az egyik jel, úgy ahogy van rögzítésre kerül, nyersen. A másik megy a frontkeverőbe, ahol a közönség által hallott hangképet rakják össze, a harmadik pedig a kontrollkeverőbe, ahol a zenészek egyéni süketségi fokához keverik le az egyénileg megkívánt kontrol hangot, szerencsés esetben minden zenésznek külön-külön. És ez csak a legeleje a hang útjának.
      A másik kérdésedre: a kompresszor olyan mint az erős gyógyszer, módjával hatásos, de csak értő kezekben, tapasztalat nélkül halálos a hangképre.
      Egy ilyen hangzáshoz ami feltétlenül kell: Jó minőségű dobhang, jó minőségű mikrofonok és előfokozatok, limiterrel. Ezután attól függően miről beszélünk, tamokra, nagydobra jól beszabályozott kapu (gate), overheadeknél, pergőnél én nem használok.. Ezután minimum csatornánkénti parametrikus középpel rendelkező EQ. Pergőre overheadre finoman lehet tenni egy kis kompressziót, de ha a dobos hibáit akarjuk vele kiegyengetni, annyi a hangzásnak. Az így “elkészített” hangokat kell jó izléssel összegezni, panorámázni. Mivel a felvételt valószínűleg napjaink valamelyik közkedvelt hangzásgyilkos formátumával (mp3, divx, wma stb…) szeretnénk terjeszteni, (ezeknek a dinamikatartománya az élőhöz képest nevetséges) a végére kell egy mastering kompresszor, lehetőleg a szintet megfogó limiterrel. Ezeknek az eszközöknek a digitális verzióját használják manapság a számítógépes zenekészítő (DAW) szoftverek hasonló célú pluginjeiben is.

    • #1248629
      iGyuri
      Felhasználó

      Köszi, de itt nem stúdióról van szó, hanem koncertről, bár llehet hogy utólag is komolyan belenyúltak a hangzásba, de azért szerintem élőben is valahogy így szólhatott.
      Kár hogy nem úgy csinálják a koncertfelvételeket, hogy ami lejön a keverőről és megy a hangfalakra, egy az egyben belepisuzkálás nélkül felvéve és kész, így azt egy komolyabb cuccal megszólaltatva tényleg koncerthangzást kapnánk /bár tudom itt beleszólnűnak azok az EQ amit a helyhez meg a hangfalakhoz keverni ki direkt/ minden nem is ez a lényeg, hanem hogy milyen effektek kellenek ahhoz hogy ilyesmi hangja legyen élőben egy dobnak. Sok kompresszor?

    • #1248627
      leisle69
      Felhasználó

      ez egy nagyon komoly mikrofon és rögzítő rendszer, valamint horribilis árú analóg mastering eszközök eredménye, nem beszélve a rögzítéskor és az angliai masteringkor közreműködő, kiváló izlésű és hatalmas tapasztalattal renselkező hangmesterek tudásáról.
      Manapság néhány millió forintból meg lehet oldani ehhez hasonló hangképet produkáló home stúdiót, de akkor még hol van a tudás?
      Az én álláspontom az, hogy a házi stúdiózás önkontrolnak, klubokba, szervezőknek, kiadóknak szánt demók összedobására való, a komolyabb elképzeléseket ajánlatos egy jól megválasztott stúdióban megoldani. A konkurenciaharc miatt lassacskán próbatermi áron dolgoznak komoly szakemberek, nagy értékű eszközökkel, jó akusztikájú stúdiókban.

    • #1248625
      pito
      Felhasználó

      Helló!
      Szerintem a legegyszerűbben úgy tudsz ilyen hangzást elérni, ha egy az egyben megveszed a cuccot tőle, szőröstől-bőröstől! Vicc volt:-) …..de tényleg. :P

    • #1248623
      iGyuri
      Felhasználó

      Sziasztok!

      Azt szeretném megkérdezni, hogy hogy lehet ilyen dobhangzást elérni mint ezen a koncerten, milyen effektek lehetnek rajt?

    • #1248381
      pito
      Felhasználó

      Eladó egy nagyon jó állapotú (sérülés mentes), megkímélt Shure BG 3.0 mikrofon. Aki ismeri tudja mit tud:-) Remek hang, elképesztő masszív ház, gumi kapszula ház. Posta megoldható. Írj és megegyezünk! Ennyiért….olcsó!
      pito@freemail.hu

    • #1248379
      Spoli
      Felhasználó

      Sziasztok!
      Kicsit korábban kérdeztem milyen mikrofonszettet ajánlanátok, és végül az Audix DP5 mellett döntöttem. Most overheadekre lenne szükségem és esetleg egy külön lábcinmikire, csakhogy ne árválkodjon egy sáv külön a hangkártyán. Kb. 100k lenne a költségvetési limit, de ez már nagyon plafon. Otthoni demozáshoz elsősorban, de kihangosításhoz is megfelelő mikrofonok érdekelnek. És mikrofonkábeleket is ajánljatok kérlek, annak is híján vagyok.
      Köszi!

    • #1247566
      leisle69
      Felhasználó

      Ha az élő hangot szeretnéd 2 sávra lekeverni, és úgy felvenni ahhoz a következők kellenek: egy teljesen szigetelt helyiség, ahol elhelyezed a keverőt, és professzionális fejhallgatóval kontrollálod az eredményt. Az első probléma itt van, mert nehéz dobolni és live-masterelni egyszerre, két külön helyen. Azután elég sok gyakorlat, rengeteg jó minőségben hallgatott jó zene kell ahhoz, hogy úgy sikerüljön beállítani, hogy a hangkép visszahallgatáskor is megfeleljen.
      Mindez azért, mert a lekevert hanganyag arányain már nem lehet állítani.
      Én mindenképpen a többsávos rögzítést javasolnám, akár kölcsön HDrecorderrel, vagy hangkarival, de gyaníthatóan akkor is jobb eredményt érsz el, ha egy sztereo térmikivel rögzíted a 2 sávot…
      A házi stúdiózás topicban már több ízben átrágtuk a témát, profibb leírásokat csak angol nyelven találsz.

    • #1247565
      Soilworker
      Felhasználó

      Sziasztok! Felvétel témában kezdő vagyok. Tudtok ajánlani egy cikket, ami alapján elindulhatok? Fel akarom venni a dobot a demóhoz. Ami rendelkezésemre áll: mikrofonszett (overheadek, tam&pergőmiki, lábdobmikrofon), profi soksávos keverő, laptop. Amim nincs, az a többsávos hangkártya. Meg lehet oldani, hogy a keverőben egy jellé alakítom a sok sávot? Milyen lesz így a hangminőség? Előre is köszi.

    • #1247487
      marci91
      Felhasználó

      Értem és köszönöm a választ! Lemezfelvétel előtt állok és nagyon gondolkodok ezen a megoldáson. Az nekem is feltűnt már, hogy a 70-es, 80-as években előszeretettel használtak nyitott lábdobokat, de azokat akkor még nem tudták igazán jól felvenni.

    • #1247482
      leisle69
      Felhasználó

      Amit Marci említ, (levett frontbőrű BD és a lábdob elszeparálása a külvilágtól hangszigetelőkkel , tehát nem a nagydob kitömése) általában elektronikus zenékben, vagy esetleg egyéb progresszív műfajokban bevett technika. Ebben az esetben viszont nem arra törekednek, hogy a hangszer saját tónusa szólaljon meg a felvételben. Ilyenkor a klasszikus értelemben vett nagydobmikik mellett, vagy helyett un. határfelület mikiket is használnak. Én egyetlen esetben tömöm a nagydobot, akkor, ha live produkcióban a teremakusztika, vagy a rosszul elhelyezett subok miatt mélyfrekis gerjedés keletkezik.

    • #1247480
      compact
      Felhasználó

      És akkor kellőképpen megfullad a lábdob hangod. A jó hangtechnikus sose mond ilyet, hogy ki kell tömni a lábdobot. A test hang akkor jön ki igazán ha annak teret adnak, tud rezonálni a fa és nem az, hogy szarrá tömjük a testet pokróccal. A rezo bőr nélküli doboknak volt idejük anno, mert hangosabbak voltak. De manapság a jó hang eléréséhez kell a rezo bőr minden testen. De próbálgasd aztán amelyik jobban tetszik azt kell választani.

    • #1247479
      marci91
      Felhasználó

      Sziasztok!
      Szeretnék érdeklődni, hogy valaki próbálta már a lábdob hangját frontbőr nélkül felvenni? És ha igen, akkor leírhatná, hogy a hangkarakter miben fog megváltozni. Az itthoni stúdiókban mindig fent szokták hagyni a frontbőrt, viszont egyes külföldi szakik kifejezetten állítják, hogy az igazán jó lábdob hanghoz le kell venni, a mikforont betenni egészen a lábdobba majd az egészet leburkolni plédekkel.:)

    • #1247411
      reference
      Felhasználó

      Sziasztok,

      Hasznalt mar valaki B-Band UKKO mikrofonokat? Szeretnek mikrofont vasarolni, teljesen tiksztaban vagyok a csiptetos mikrofonok minosegerol es valasztekarol, viszont e a model engem most nagyon lazba hozott! http://www.thomann.de/gb/bband_ukko_pack_contact_drum_mikro.htm . Azt kell tudni rola, hogy ezek dobtestbe epitheto mikrofonok es nagyon konnyu a hasznalata, viszont meg nem volt szerencsem kiprobalni! Varom a valaszokat:)

    • #1247356
      pito
      Felhasználó

      Attól függ, milyen célra kell? Énekesnek vagy hangszer mikrofonnak?

    • #1247355
      sonorforce3007
      Felhasználó

      Sziasztok olyan kérdésem lenne hogy zenekarom mikrofont akar venni egy mikrofont és ezt nézegettük:http://www.hangszerdiszkont.hu/hu/component/virtuemart/?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=2607&category_id=367
      Ha esetleg valaki bőveb informáciokkal rendelkezik erröl a tipusról akkor kérem hogy ossza meg a tapasztalát!
      Köszönöm szépen!

    • #1246623
      Spoli
      Felhasználó

      Köszi a tippeket! Majd még körülnézek alaposan, nem akarom elkapkodni.

    • #1246608
      pito
      Felhasználó

      Pénztárca függő egyébként és ízlés dolga a választás.
      Mind az SM57 és a D112 etalon. Használtan is lehet elcsípni.
      Én Audix i-5, D2 és D6 miksiket vennék. Plusz 2 fejmiksit.
      Azt lehetne valami olcsóbbat, de jót venni hozzá.

    • #1246607
      Spoli
      Felhasználó

      Magamtól is az audixnél lyukadtam ki. És melyik szettet ajánlanád belőle pergő/3 tom/láb/2 oh összeállításhoz? Az SP 7 és a DP 7 között mi a különbség, hogy utóbbi majd a duplájába kerül? Megér annyit? Legtöbben a SM 57/ D112 párost ajánlják, az audix jobb ezeknél?

    • #1246601
      pito
      Felhasználó

      AUDIX !

    • #1246598
      Spoli
      Felhasználó

      Sziasztok!
      Érdekelne, van-e olyan mikrofonszett, aminek minden tagja elfogadható minőségű és nem kell lecserélni vagy kiegészíteni. Jobb minőségű demó felvételére és kihangosításhoz is legyen használható, több árkategória is érdekelne. És még egy kérdés: mik azok a tulajdonságok, amik a meghatározzák egy mikrofon minőségét, egyáltalán mennyire mérvadó/reális ami a leírásokban szerepel? Itt gyár által megadott technikai adatokra gondolok.

    • #1245729
      viktorgrafika
      Felhasználó

      Sziasztok!

      Eladó sorba került a Yoga mikrofonszettem. 1 db nagy membrános lábdobmikrofon, 3 tam mikrofon (az egyiknek eltört a mikrofoncsiptetője, de állvánnyal és kengyellel nyilván használható), 1 mikrofon pergőhöz, valamint 2 db kondenzátor mikrofon (overhead-eknek, vagy room mikrofonoknak).

      Ezt a 7 db-os szettet mindössze 27.000 Ft + postaköltségért adom gyári tokkal és egy mini, három lábú lábdobmikrofon állvánnyal. Törökszentmiklós-Szolnok-Budapest-Székesfehérvár-Veszprém vonalon ingyen házhoz szállítanám (jún.29-én, vagy 30-án).

      Érdeklődni: viktorgrafika@yahoo.com-on, vagy 30/622-6028-as telefonszámon lehet[url href=”http://www.ritmusdepo.hu/uploads/apro/19622.jpg” rel=”colorbox5211″][img src=”http://www.ritmusdepo.hu/uploads/apro/19622.jpg”%5D%5B/img%5D%5B/url%5D

    • #1245720
      pito
      Felhasználó

      Használtan van 25-ért SM57-es.
      De az Audix i-5-ös újonnan annyi.
      Én azokat ajánlom neked.
      Az “szuper” mind kettő.
      OTTÓ.

    • #1245719
      kovazso777
      Felhasználó

      Közbe tájékozódtam. A T-bone mb 75-öt ajánlották óvatosan, ami az sm-57 utángyártott varziója. Ajánljátok a T-bone-t? (12 körül van ára)

    • #1245712
      kovazso777
      Felhasználó

      A 8-10 ezres hangszermikrofonokat (behringerben láttam pl) érdemes megvenni? Az állvány mennyivel több, mint a sima? Aki tud, írjon már, kösz.

    • #1245519
      mrobi
      Felhasználó

      Hát igen az sem utolsó szempont.Sajna nem adnak hozzá, de csipeszeim vannak nekem.

    • #1245518
      leisle69
      Felhasználó

      nézd meg hogy vannak-e hozzá csipeszek a dobra rögzítéshez

    • #1245516
      mrobi
      Felhasználó

      Jók a felvételek gratula, főleg az első tetszik!
      Nekem is inkább otthonra kellene, meg esetleg kisebb koncertekhez.
      Lehet bevállalok egy Invotone szettet mert a robusztus kialakítása jobban tetszik,és a mikrofonok paraméterei is jók. (amennyire értek hozzá)..:-)) bár sehol egy vélemény,felvétel semmit se találok róla. Azért köszi!!

    • #1245512
      leisle69
      Felhasználó

      Tipikus belépő szintű szett. erről nincs tapasztalatom, de viszont van a Thomann féle T-Bone DC1200-ról (42e).
      Ez ugyanez a kategória, teljesen elfogadható amatör bulikba, demóhoz. zenepower.hu webáruházban kapható. A DC1500 már még jobb és 55e az ára ugyanott.
      A DC1200-as szett mikrofonjaival készült házi felvételek:
      (igaz itt csak 2overheadet, a nagydobmikit és pergőmikit használtam GJ metódus szerint)
      http://www.youtube.com/watch?v=wRvfjSzE3AY
      http://www.youtube.com/watch?v=hDJcTezlh-E

    • #1245509
      mrobi
      Felhasználó

      Sziasztok!
      Szeretném megkérdezni,h az Invotone Dms-7 ről valakinek véleménye, esetleg hallott róla valami infót. Mennyire éri meg az árát?? Előre is köszi!!

    • #1244165
      Chris72
      Felhasználó

      ;D

    • #850097
      Névtelen
      Vendég
    • #1244162
      leisle69
      Felhasználó

      Végre van már rejtvény is a depon!

    • #1244149
      Sodom Man
      Felhasználó

      ha ez lenne a szövegértési feladat érettségin, az ország fele bukna

    • #1244148
      jock0602
      Felhasználó

      Te tölem kérdezed Chris?

    • #1244127
      Chris72
      Felhasználó

      Egy kérdésem van:
      Mi?

    • #1244126
      jock0602
      Felhasználó

      sziasztok

      egy kérdéssem van

      amikor felvan cubasen véve a dob és másik audio sávot akarok vételezni akkor a dobot is felveszi az új sáv.Nemtudom kiküszöbölni hogy neszoljon bele a dob, de ha viszontha ki MUTE -zom akkor meg nemtudom feljátszatni a zenekaral a többi témát,mivel nemszol semmi alap,de ugyanigy jártam a mezronomal is ,amikor a dobot vettem fel és belöttem a dobos fülébe az eredeti cubases metronomot,akkor a felvételbe belehalatszot.

      valakinek van ötlete miért van ez?

    • #1244118
      leisle69
      Felhasználó

      Basszus, ezt a subkickről írtam, a kickport viszont hangosításkor tök felesleges mer a mikrofon a lyukban van,ez pedig a dob belső tere és a légtér közötti akusztikai csatplást javítja valamicskét.

    • #1244117
      leisle69
      Felhasználó

      Amennyibe egy gyári kickport kerül, szerintem túlzás.
      Viszont amennyiből lehet építeni annyit megér. Más kérdés, hogy a helyi műszaknak van-e egy plusz csatornája kapuval, kompresszorral, és tudják-e használni.

    • #1244115
      peavey
      Felhasználó

      Sziasztok! Azt szeretném megkérdezni, hogy a kickport tényleg megéri az árát, vagy csak egy “felesleges” dolog, amire pénzt lehet költeni? Viszonylag gyakran lépek fel rendes hangosítással (Gretsch 22-es lábdob, emad ütőbőr, gyári rezo kivágva). Köszi

    • #1241623
      pito
      Felhasználó

      Pergő mikrofont keresek.
      pito@freemail.hu

    • #1241621
      Tiax
      Felhasználó

      Ön valamiért kijelentkezett. Az imént a következő üzenetet szerette volna elküldeni:
      Ó, hát ez tényleg k***a jó akkor. Nem kell a gépet lecipelnem, ha fel akarok venni és ha 24bitben vesz fel, az még zseniálisabb.
      Akkor a tamokon és lábdobon kívüli 3 mikrofont úgy osztom el, ahogy mondtad : 1 a lábcinhez közel, ami pont jó, mert ott lesznek a Splashek, meg a kis kínaik is (legalábbis hamarosan), a másodikat a Ride környékére, ami fölött a Chinak lesznek, középre rakok még egyet, ami meg a Crasheket öleli át kb.

      Viszont így veszek majd egy plusz mikrofont ehhez a DC-1200as szetthez. Láttam, hogy ajánlottad a Samson CO2 overhead mikrofont valakinek korábban. Találtam egy felvételt youtubeon, amin nagyon megtetszett és szerintem nekem tökéletes lenne : http://www.youtube.com/watch?v=hUpNNlE93ik

      Arra gondoltam, hogy ha ebből vennék egy darabot, plusz emellé a Samoson 7kit-et, akkor meg is lenne egy szériából az egész 3 ugyanolyan overheaddel 90ért, mellé a Zoom R-16 110ért és kereken 200ból elég jó felvételt tudnék csinálni. (Igaz erre azért gyűjtögetnem kéne rendesen…) Milyen ez a Samson 7kit, jó az ár/érték aránya?

      (Bocs, ha sokat kérdezgetek…)

    • #1241613
      leisle69
      Felhasználó

      Igen.. ez a egyik legfőbb erénye. 32GB-ig támogatja az SDHC kártyákat, nekem egy 16GB-os van benne erre 1csatin kb 24óra, 8csatit rögzítve kb 3 óra fér rá 44,1k 24bitben (HDCD minőség)

      Az elképzelésedben az sántít, hogy a cinek és a tamok felvételéhez más más mikrofon, és beállítás kell. A cineket kondi-térmikikkel, a tamokat nagy dinamika tartományú közeltéri dinamikus, vagy esetleg spec. kondimikikkel kell venni. Az is probléma még, hogy ha “dögös” tam-hangot akarsz akkor kapzni és kompresszálni kell, míg overheadeknél ez nem igazán jó.

    • #1241611
      Tiax
      Felhasználó

      Te… és ez a Zoom-R16 PC nélkül is vesz fel SD kártyára?

    • #1241609
      Tiax
      Felhasználó

      Jaja, tényleg elég jó lett.
      A DC-1200ban van 7 mikrofon, ha egyet még veszek mellé, akkor lesz 8, ami pont ráfér a zoomra. Nekem is 5 tamom van, úgy gondoltam, kettesével a felső tamokra rakok egyet-egyet, meg egy mehetne az alsóra meg a Ride közé. Így együtt talán fel is veszi jól az alsó tamot meg a Rideot az az egy, ahogy egy a pergő+lábcin kombinációt is talán felvesz egy elég jól egyben. Egy a lábdobba, a maradék 3at meg a fejem fölé valahova, hogy jól el legyen osztva a cinekre. Mondd, ha rosszul gondolkodom, de így képzeltem el kb a helyzetet.

    • #1241607
      leisle69
      Felhasználó

      Az elég macerás…
      van 2 overheadod, ezzel kell gazdálkodni.
      Recept: Irgalmatlan sok idő, és próbálkozni a miksik pozíciójával, ha nem megy másképp át kell rendezni a cineket (esetleg levenni párat), Ennyi tányérnál az vezet eredményre, ha legalább a lábcint és a ride-t külöm veszed, plusz nég kiteszel atmoszféra miksiket, vagy front és hátsó overheadet. Demóra, meg youtubera, próbateremben, egyébkét kis hozzáértéssel 4 mikrofonnal is jó dobhangot lehet rögzíteni. It van 1 példa, 4mikrofon Gliynn Johns technikával+R-16, jó nagy szerkó sok cinnel+ a fiam, Így szól:
      http://www.youtube.com/watch?v=hDJcTezlh-E

    • #1241604
      Tiax
      Felhasználó

      Ezt még meggondolom. 150 lenne egyben a kettő, ez azért elég húzós, ez azért elég húzós, de pár hónap alatt megoldom, ha úgy van. Most kaptam kölcsön 3 énekmikrofont, meg volt itthon még 1, aztán a 4 sávos keverőmre köve, ezekkel próbálgatok majd felvételt csinálni.

      Hogy lehet egyébként jól megoldani a mikrofonozást, ha valakinek több, mint 10 tányérja van? Mondjuk ha a DC-1200 mikrofonszett van csak.

    • #1241598
      leisle69
      Felhasználó

      Hidd el, érdemes néhány hónapot várni, ill. megfűzni szülőt/nagyit, hogy segítsen ki. Ugyanis a Te általad elgondolt változatnak rengeteg hátránya van.
      1. a felvenni kívánt anyag a keverőn lesz összerakva és azután rögzítve. Tehát utólag még az arányokon sem tudsz változtatni.
      2. Az egyes mikrofonok jelét, ahhoz, hogy használható hangképet kapjál(hacsak nincs komoly stúdiód és felsőkatos hangszered) effektezni kell, külön-külön. pl. a lábdobra, pergőre, tamokra kell Compressor/Gate, Eq, pergőre esetleg kis echo/reverb. Az overheadokat sem árt Eq-zni, kompresszálni. Ráadásul mindet más paraméterekkel. Ezt úgy tudod, megoldani, hogy sávonként rögzíted (7miki 7 csatorna) és daw szoftverben végzed el ezt. az R16-hoz adnak egy Cubaset, ami erre elég is. Ráadásul, mivel metronóm/ sd recorder, nem kell a pc-vel-laptoppal görcsölni, átkozódni, ha mondjuk a drágajó win dob egy hátast és a legjobban sikerült játékod kuka lesz. Mindezt úgy hogy ott a metronóm és/vagy a virtuális trackek, amire mondjuk előre rá tudod tenni a dobnélküli sávokat, akár 8-at, és arra játszhatsz.

    • #1241577
      Tiax
      Felhasználó

      Kicsit ledöbbentem az árán hirtelen… 110 ropi egy ilyen zoom, de elhiszem, hogy jó. Meg tudnám venni, pár hónapig kellene rá gyűjtenem, de olcsóbb megoldásban gondolkodtam egyenlőre. Ha nem jó az olcsóbb megoldás, akkor veszem csak meg a zoomot.
      Mennyire működik az, hogy veszek egy sima 8 sávos keverőt 30e körül, vagy használtan még olcsóbban, amire rákötöm mondjuk a DC-1200 7 mikrofonját és ennek a keverőnek van line-outja, amit egy Asus Xonar DS hangkártyának a line-injére kötök? Valami program hozzá, aztán ami jön onnan, azt felveszi. Nem kell, hogy real time legyen a felvétel, tudom, hogy a normál hangkártyánál csúszik a hang kicsit a hangszerhez képest.

      Faterom lakatos, úgyhogy állványzatot szerencsére nem kell vennem. A cinállványok is házilag készültek és kb nyolcad vagy tized árból megvoltak, hogy csak az anyagot kellett fizetni. Még munkadíjjal, festéssel is ötöd annyiba kerül valakivel csináltatni állványzatot dobhoz egy lakatossal, mint a boltban megvenni.

    • #1241569
      leisle69
      Felhasználó

      keverő és hangkari helyett vegyél egy zoom r16-ot, milliószor többet ér (keverő, effektek, hangkari, daw controller,metronó, hangológép, és 8csatis mobil sd-recorder egyben, kb. ugyanannyiért.
      a DC-1200 demozni, és kis bulikhoz bőven elég, kábelekről és állványokról se feledkezz meg.

    • #1241560
      Tiax
      Felhasználó

      Sziasztok!

      Nem tudom, jó helyen járok-e, egy pár tanácsot szeretnék kérni a dob felvételéhez szükséges eszközökkel kapcsolatban. Hogy lehet alap szinten relatíve olcsón megoldani a felvételt és a mikrofonozást?
      Nem tudom, hogy milyen, de a mikrofonszettek között kinéztem egy T-Bone DC1200at olyan 40e körül, plusz e mellé kellene egy 8 sávos keverőpult vagy külső USB-s hangkártya, amire rá lehet kötni mind a 7 mikrofont, a másik oldalára meg a PCt. Tudnátok adni pár olcsó és jó megoldást?

    • #1241481
      Soilworker
      Felhasználó

      Köszi a tippeket! Végülis egy shure pg52/ st mb 2k és samson co2 páros állvánnyal, kábellel 100 ezer lett volna, úgyhogy inkább vettem egy akg groove szettet. Akg p2 lábdobhoz, 3 db p4 a pergőre és tamokra, valamint két p17 overhead, ami technikailag azonos a p170nel. Így állvánnyal, kábellel alig több mint 100 ezerből kijöttem. Lehet, hogy a két P4-es tam/pergő mikrofont nem fogom használni, és akkor korrekt áron eladom. Már nagyon kíváncsi vagyok, szerintem jó vételnek tűnik.

    • #1241429
      leisle69
      Felhasználó

      AKG D112 vagy Shure PG52 Nagydobra (kb 120EUR)
      Audio Technica MB 2K Pergőre (44EUR)
      2db AKG Preception 170 Overheadnek, vagy ha nem fér bele akkor a Samson CO2 Stereoset

      2db Millenium MS2002 mini állvány a nagydob és a pergőmiksinek
      2db Millenium MS2003 állvány az overheadeknek.

      Ezzel a 4 mikivel a Te hangszered meg fog szólalni szépen, mer érzésem szerint ezekkel a cinekkel és bőrökkel elég kiegyenlített lehet a hangzása. Ha rákeresel aGlynn Johns mikrofonozási technikára a neten rengeteg infóval leszel gazdagabb. Elég részletes anyag van róla.

    • #1241397
      Soilworker
      Felhasználó

      Egy Pearl Export cuccon játszom, Evans EC1, ill. Emad bőröket használok. A cinjeim (lábcin, 2 beütő, kisérő) Istanbul Agop Traditional& Heavy szériások. Alapvetően rock, blues zenét játszunk. Feldolgozásokat is (Pink Floyd, John Mayer, RHCP, stb.) 80 ezer forintom van rá, 3, vagy 4 mikrofont szeretnék, a Thomannról angol árazás szerint tudok vásárolni, mert külföldön vagyok még. Legkésőbb holnap, max. holnapután rendelnék. Minden véleményt szívesen fogadok :)