Kezdőlap Fórumok ARCHÍVUM Mivel és hogyan csinálták? Dob-hangzás topic

Ennek a témakörnek tartalma 115 hozzászólás, 25 résztvevő. Utolsó frissítés:  Névtelen 11 éve, 6 hónapja.

  • Szerző
    Bejegyzés
  • #850294

    Névtelen
  • #1160859

    Névtelen

    Katt rá várj egy kicsit írd be a kódot és nézz szétt az oldalon!

    http://www.vizipipa.net/index.php?userid=102455

  • #1157050

    Chris72
    Felhasználó

    vagy ne! ;)

  • #1156976

    ge.balu
    Felhasználó

    ok kössz :D

  • #1156975

    >SamyDavis<
    Felhasználó

    Szimplán engedi, hogy a hang kijöjjön a lábdobból. Próbáld ki azt, hogy mondasz egy “O” betűt, és közben folyamatosan nagyobbra nyitod a szád. Kb így változtatja meg a hangot is. Nem lehet leírni. A luk ne legyen sem túl pici, sem túl nagy. De amúgy meg tökmindegy, csak legyen rajta.

  • #1156973

    ge.balu
    Felhasználó

    Jó tudom nem lehetett ki hagyni :D
    De télleg miben be folyásolja a hangzást?

  • #1156972

    compact
    Felhasználó

    :-D

  • #1156970

    ork
    Felhasználó

    Nagyban változtatja meg.
    Előre viszi a hangot. :)

  • #1156963

    ge.balu
    Felhasználó

    A reflex nyílás miben változtatja meg a lábdob hangját?
    Úgy értem milyen irányba viszi?

  • #1156828

    fec06
    Felhasználó

    Basix Custom 22×18 + ps3 + evans átlátszó dupla falamslam meg egy egy cd-nyi kivágás a frontbörre:) Közepesen húzd meg a bört, nem kell hogy feszes legyen! nekem igy van mindenféle tompítás nélkül, és amig nem ezeket az ütöfejeket használtam(cilinder alkú gibra) pont ugy szólt ahogy mondtad!
    A tompitást meg…:S hát én ellenzem! sztem ugy szép egy dob hangja ha megvan a kellö lecsengése is, nagyon utálom mikor egy lábdobban bent van a nagyin fél ágynemügarnitúrája….:D

  • #1156820

    Drkazmer
    Felhasználó

    Elfér…

    Adam MacApple :-P

  • #1156811

    -Levi-
    Felhasználó

    Basszus…jól elfelejtettük törölni ezt a topikot:)…

  • #1156807

    >SamyDavis<
    Felhasználó

    Akkor ezt láttam kívülről :)

  • #1156804

    Chris72
    Felhasználó

    Aki nem hisz a “kicsempézett” szobában, ajánlom szíves figyelmébe a 4. képet:
    http://www.abbeyroad.co.uk/studios/studio3/

  • #1156794

    BB
    Felhasználó

    vágom, persze, én is kihagyom mindkét júliusra tervezett koncertemet (DT és Machine Head), kínai és lábcinvétele miatt…
    elvileg a Rocktogonban játszunk júliusban, a IV. Rocközön találkozón… mondjuk kérdés az, hogy a Rocktogonosok nem kúrják-e majd el a soundot, de ezellen nem fogok tudni mit tenni…

  • #1156792

    LaciMaci
    Felhasználó

    oks, igyekszem :) csak a válság, meg a rozsomákok… tudod?!…

  • #1156784

    BB
    Felhasználó

    100

    :)

  • #1156783

    BB
    Felhasználó

    nem bizony!

  • #1156780

    Drkazmer
    Felhasználó

    Hát ha valami határozottabb, rövidebb lecsengésű lábdob kell, akkor nyír. De azért nem kell ennyire túlmisztifikálni a dolgokat…

  • #1156779

    BB
    Felhasználó

    aha, nyáron stúdiózunk elvileg… mondjuk kérdés, a házistúdióból mit hozunk majd ki, de igyekezni fogunk :)
    de biztosabb, ha eljössz valamelyik Tirpunk bulira, ahol még én játszom, a hatás élőben garantált… :)

  • #1156775

    LaciMaci
    Felhasználó

    Meglehet hallgatni valamilyen felvételen? :)

  • #1156756

    mathmet24
    Felhasználó

    Leszögezném az elején, hogy nem a rosszindulat beszél belőlem. Csak annyit szeretnék ehhez a kijelentéshez hozzáfűzni, hogy az a hangmérnök/dobos aki vasakkal áll neki a kívánt lábdobszand’ “belövésének”, az megérdemel egy kis baráti tarkólövést. Nem azt mondom, hogy nem szabad belenyúlni. De egy agyonkompresszált/limiterezett/szétekúzott lábdob elég lehangolóan tud szólni. Én is azt a véleményt osztom mint Te, hogy lábdobot hangolni, esetleg tompítani (nem minden esetben) kell!

  • #1156740

    BB
    Felhasználó

    alapból sosem lesz olyan hangja, mintha kimikrofonoznák…

  • #1156739

    recefyce
    Felhasználó

    Igen,…de itthon nincsen hangosítás és hangmérnök :) . Szeretném ha alapból olyasmi hangja lenne.
    Remo Powerstroke3 ütőbőr, Falam Slam-mel..hmm…erről már másoktól is hallottam. Tehát ez akkor egy fix pont.
    Lábdob?milyen anyaga legyen? Anyagvastagság hogyan befolyásolná a hangzást? Konkrét márka? /..persze viszonylag elérhető árban..max. 60ezer Ft/db../

  • #1156737

    BB
    Felhasználó

    itt most a Mapexről beszélünk, a Millenium nyilván igényli a pokrócokat…

  • #1156735

    BB
    Felhasználó

    a tompításnak is van határa… nekem nincs semmi pokróc a lábdobban, és a rezóbőrön sincsen lyuk… ennek ellenére olyan hangja van, hogy mindenki beszarik…

  • #1156731

    Névtelen

    A mikrofonozás nagyon sokat alakít.

  • #1156730

    Névtelen

    Lehet csattogni anélkül is.:) Szerintem az már túl sok…

  • #1156728

    Névtelen

    Egyébként egy jó hangmérnök megoldja ezek nélkül is, persze a lábdobot is be kell hangolni és tompítani amennyire kell.

  • #1156727

    BB
    Felhasználó

    a falam slam nagyon fontos, az fontos a csattogás szempontjából…

  • #1156726

    BB
    Felhasználó

    Remo Powerstroke3 ütőbőr, Falam Slam-mel…

  • #1156725

    Névtelen

    Ütőnek Remo Powersonic, Evans EMAD series, Aquarian Super Kick series.

  • #1156724

    recefyce
    Felhasználó

    Szervusztok!Véleményetek szerint melyik az a lábdob+bőr kombináció amellyel egy jó csattogós de mégis “testes” hangzás érhető el? Sok olyan lábdobot hallotam már, aminek “testes” volt a hangzása, tehát mély…viszont duplázásnál szinte egybeolvadtak a hangok és jóformán csak búgás hallatszott. A másik véglet persze, amikor jól elkülönülnek a hangok, de csak kopogós bóvli hangzása van. Szóval valami arany középút lenne a jó.. Igényes mély hangzás, de nem búgós. Imádom a mély csattogós hangzást.
    /…ennél jobban nem tudtam leírni, hogy mire is gondoltam, remélem azért érthető.. :D /

  • #1108920

    >SamyDavis<
    Felhasználó

    Köszi, értem. :)

  • #1108911

    -Levi-
    Felhasználó
  • #1108907

    goozl
    Felhasználó

    Szóval kapu..
    Ez a szakzsargon..ivatalos neve Gate..Egy olyan szerkezet, amivel a mikrofon vagy egyéb hangforrásból érkező jel lecsengését, egyáalán hosszát határozhatjuk meg.Ez nagyon pongyola így ebben a formában, de talán érthető.. Pl ezzel lehet azt a jó puffanós csatanós pergő és lábdobhangot elérni. Leszedi a “felesleges” zengéseket úgy, hogy kvázi elzárja a hang útját..:D (szakemberek ne tessnek röhögni!), így elkerülhetjük élő szituációkban a nem kívánatos gerjedéseket. Állíthatjuk ennek a nyitási küszöbértékét, a nyitás hosszát a zárás idejének hosszát stb…A Kompresszor i hasonló abban az esetben ha compressor-gate- ről beszélünk, csak itt még a jel intenzitását is lehet + vagy – irányban kezelni. Tehát ha valaki ordít a mikrofonba akkor sem lesz hangosabb, mint a beállított küszöbérték és a halkabb hangokat is kissé felhúzza ezen érték közelébe. Ezt szokták kombinálni limiterrel, amivel természetesen a túlvezérlést tudjuk megakadályozni..Remélem nagyjából érthető volt így “TÖMÖREN” de kevésbé szakszerűen……:-)

  • #1108905

    >SamyDavis<
    Felhasználó

    Video, és hang megosztáshoz már rengeteg website létezik. Az egyik, ha mondjuk youtube-ra feltöltöd, és utána belinkeled ide.

  • #1108904

    >SamyDavis<
    Felhasználó

    Nah mint analfabét akérdezném. Mi az a kapuzás? És a kompresszálás? Vagy nézzek utána wikipédiában? Hol lehet olvasni ilyen infókról? Engem is érdekel a dolog.

  • #1108898

    goozl
    Felhasználó

    Nos a mai modernebb felvételi dologra a következőt mondanám..
    Mindenképpen a digitalizálás és a kvantálás miatt (ha jól tudom ugye a kvantálás az eredeti hullám formához való közelítés matematikai, logokai folyamatát jelenti így nagyon leegyszerűsítve) akkor mindenképp azt kell mondjam, hogy az anlaóg felvétel nem a kisszalagos felvételre célzok, hanem a rendes stúdiómagnókra, eredetibb megszólalást eredményez.
    A mai világban pedig mi digitálisat hasznlunk. Valaki említette, hogy nem hallatszik ki a lábdob hangja a felvételből.
    Én ha felveszek valamit próbálom eq-zás nélkül a lehető legjobb hangzást elérni a mikrofonok elhelyezésével.Néha az egészen extrém beállítások vezetnek eredményre.A dobokat ha kell kapuzom és kompresszálom, de csak módjával. Mindenképpen jó minőségű mikrofonokat használok ha tehetem…Ez után nyúlok minimálisan a keverő, vagy a szoftver EQ-jához.
    Zengetést is csak épp amennyit kell használok, valami jó fajta analóg vasat, vagy ha teljesen digitális a felvétel, akkor valami jó plugint. Ugyanígy cselekszem a többi hangszer felvételénél és ha mindent mértékletesen jó arányban keverve, megfelelően elhelyezve a térben használok, akkor hallatszik minden hangszer a saját funkcióját megtertva a zenében.
    Sokan esnek abba a hibába, hogy nyers mastereletlen, anyagnál rögötn a végleges hangzást keresik. Nem szabad mert a vége egy nagy kuszaság lesz.
    Sokszor ha hangszerel az ember akár szintivel, akkor sem a leg vastagabb combos hangszínekkel szól a legjobban a végtermék, mert összemosódik és kusza lesz a hangzás. Szóval itt is mint a zenében érvényes: a kevés néha sokkal több…

  • #1108886

    -Levi-
    Felhasználó

    A kormány válasza:
    Sajnos dolog azon oknál fogva nem megoldható, hogy a fórum fejlesztésével kapcsolatos hosszú távú stratégiák más irányt mutatnak a multimédiás tartalmak megjelenítésére, ami nem kívántossá teszi az leendő struktúrával ellenkező működéső, de lényegében azonos funkciójú megoldás kialakítását.

  • #1108882

    Drkazmer
    Felhasználó

    Igen, én is próbáltam hivatkozni rengeteg videót, de nem megy! :-(

  • #1108880

    Ferdinánd
    Felhasználó

    Hát a jutubos videónál megadott html kód nem műxik.

  • #1108878

    DW
    Felhasználó

    Talán feldobhatnánk a topikot- ami egy igen frekventált témát feszeget- hangmintákkal, videókkal…..esetleg lehet olyat tenni- kérdezem a moderátorokat- hogy videót illesszünk egyes postokba?

  • #1108874

    -Levi-
    Felhasználó

    http://hu.wikipedia.org/wiki/MP3
    Nah…sajna a wiki nem részletezi az eredeti algoritmus működési elvét, viszont állítja, hogy a többi digitális audio tömörítő szabványok közül csomó sokkal hatékonyabb!
    Ez terjed el…ennyi.

  • #1108833

    -Levi-
    Felhasználó

    Nah…igen, igértem…meg is tartom, csak még mindig nem tértem eléggé magamhoz egy fél oldalas hsz megírásához…
    A lényeg, hogy a bakelit igazán a mély tartományokban tud meglepetéseket okozni, de a dinamika tartománya tényleg fele a CD-nek…ahol azt a 16biten ábrázolt amplitúdó határoz meg és pontosan 96dB jelent. A régi analóg technikák közül ezt csak a csúcs szalagos magnók tudták valamennyire megközelíteni. Ami viszont a digit ellenesek kedvenc vesszőparipája az az úgynevezett kvantálási hiba, amit úgy képzelj el, hogy ledobsz a lépcsőre egy lécet, ami a léc meg a lépcső között van, az a kvantálási hiba, ami zajként jelentkezik. Ennek mértéke megint csak tökéletesen meghatározható matematikailag és fordítottan arányos a mintavételi frekvenciával és bitmélységgel. Stúdiókban használatos 96kHz 24bit-en nincs ember aki ezt meghallja, de mivel könnyen kiszámolható, a hülye is tudja hogy ott van, hiába nem hallja…akkor is fikázza. CD minőségnél (leginkább klasszikus zenénél, szóló hangszereknél) már tényleg jelen tud lenni, de többek között erre is találták ki a különböző dithering eljárásokat, amik jelentősen javítják a digitális formátumok pszichoakusztikai minőségét (mert hogy az számít amit hallunk, az ember füle erőssen tökéletlen, könnyű becsapni).
    Az mp3 egyáltalán nem olyan mint a jpeg, ahogy te írtad…a pontos leírást már elfelejtettem, de tényleg pszichoakusztikán alapul és a felharmónikusokkal manipulál azt tudom…mert így tanítják. Az mp3 fos, kb annyi köze van a cdhez mint margarinnak a vajhoz.
    Nah majd folyt köv részletesen…

  • #1108822

    Selva
    Felhasználó

    Tovàbbra is èrdekel ez a tèma, annàl is inkàbb mert egyre több dolog kerül szoba ami egymàsnak ellentmond. Vagy csak èn nem èrtem?
    Tehàt akkor most a bakelit vagya cd szol jobban? Mindig azt hallom, hogy a bakelit az igazi, de nekem sajnos nem volt igazàn lehetösègem összehasonlitani a kettöt. Igaz van egy kib@szott nagy hangrendszerem, de az egèsz màr digitàlis kütyük làncolatàbol àll ès bevallom eddig nem foglalkoztam bakelittel. De ha a bakelitnek feleakkora a dinamika tartomànya mint a cd-nek akkor mièrt àllitjàk, hogy jobb?

    Az mp3 szerintem nem a felharmonikusokat vàgja ki (azèrt fogalmazok ilyen finoman mert ebben a tèmàban egyèbkènt màr èn is ki lettem okitva a hangologèpek topikban). Az mp3 tömöritès digitàlis elven kisebb felbontàsùra egyszerüsiti a zenèt. Mint mikor egy nagy felbontàsù fènykèpet kisebbè degradàlunk, pixelesitjük. A digitàlis eröstö ugyanezen az elven bontja fel az analog jelet, ès a digitàlis rögzitès is ugyanigy törtènik. Itt jönnek be a kèpbe a mintavètelezèsi frekvenciàk stb. Egyèbkènt a jobb mp3 konvertàlok az emberi fül szàmàra èrzèkelhetetlen jeleket vàgnak ki.
    Gondolom nektek is digitàlis fènykèpezögèpetek van.? Ugye hogy nem sokkal rosszabb a kèpe mint egy règi filmes gèpnek? En ugyanigy vagyok az mp3-al.

    Levi azt igèrte tudomànyosan is szètoszlatja a kètkedöket! En is kivàncsian vàrom a kifejtèst!:)

    Ja egyèbkènt az emlitett demofelvèteleimet èn is kiprobàltam hàtha jobban szol wawe formàtumban. Az mp3 jobban tetszik, a wawe iszonyùan csörömpöl!:DD

  • #1108020

    portnoyy
    Felhasználó

    jaja.. midi keyboard-on írják nagyon sok doumentum film zenéit , vagy film zenéit ( szal ezen szólalatatják meg a hangsémákat ) és meg nem mondanád , hogy az nem élő , szal ma már csodákra képesek , de azért kökemény tény , hogy nem lehet a természetes hangszereket helyettesíteni. // bakelitről nem vesznek át cd-re soha legalábbis 95%-ban nem. mindig a mester szalagról veszik át ezeket a zenéket cd-re , ugyanis a bakelitnek 40 dB – es dinamika tartománya van , amíg a cd-nek 80-90. egy Studernek kb 91,5 dB-s dinamika tartománya van gyári beállítással . én azt nem bírom , amikor egy srác wavelabbal bedigitalizálta a red hot chili peppers – stadium arcadium bakelitjét cd-re , mert hogy az jobban szól , mint maga a stúdió cd. :D😀 és külön csatolt hozzá ilyen regényt , hogy ő mekkora szaki. ezeket az embereket basznám fejbe egy titán csővel , hogy ne égesse a szakmát !

  • #1108015

    Infected
    Felhasználó

    vagy lehet nem ment el a szar freemail miatt.a lényeg az, hogy anno még voltam is nálad és nézegettük a cuccot.én is veszprémi vagyok.ha megvan még az ultrafex pro és még eladó, akkor engem érdekelne!

  • #1108013

    Infected
    Felhasználó

    írtam mailt!

  • #1108011

    DW
    Felhasználó

    ha érdekel írhatok róla véleményt, kettő is volt/van nálam…érdekes cucc

  • #1107966

    Kálmán
    Felhasználó

    az elo hangszereknek vannak felharmonikusai. olyan frekvenciak amit nem hallassz,de ott van es a hangzast befolyasolja. az mp3 az ezeket a felharmonikusokat egyszeruen eldobja. igy lessz suritett zene.megvaltozik az egesz mikor visszahallgatod.aki azt allitja hogy ez nem hallatszik az gondolja at ujra a zenei karrierjet… zenesznek fule is kell hogy legyen tobbekkozott…vagy ne 2 ezer forintos kis muanyag, hangszoroknak nevezett dobozokon hallgasson gepzenet,alaplapi hangkartyaval…

  • #1107965

    Kálmán
    Felhasználó

    errol van szo… a masik pedig az hogy a zenekarok a studioban mar nem analog cuccokkal veteleznek hanem digitalissal. ugyhogy az ugy szol jol ahogy van.. mas kerdes mikor 1 regi bakelit lemebol csinalnak cd.t…

  • #1107955

    portnoyy
    Felhasználó

    Amit így hozzáfűznék ehhez a digitális , analóg cumóhoz , hogy az én fülem nagyon
    hozzászokott a 16/44,1-hez. Szeretem a szalagos , analóg technikát is , de az megfizethetetlen , hogy otthon egy Studer magnót használjak. Vinyl-ből van nekem rengeteg és hallgatom is őket mer jó cumóm van hozzá , de sajnos nem tehetem meg pénzileg azt , hogy megveszek egy albumot lemezben , meg CD-ben is.Vagy ezt , vagy azt. Ekkor meg a CD dönt , mert kocsiban azt tudom hallgatni.
    (A kisszalagos technika egy rakás fos , bárki bármit mond , mert amikor piacra dobták , tudták , hogy egy fos az egész és ezért hozott ki a Grundig egy jobb technológiát csak lenyomta a már meglévő kisszalag.) Az Mp3 pedig sztem a hangmérnökök rémálma , mert hatalmas gépparkkal dolgoznak azért , hogy a lehető legjobb minőségben tudjad hallgatni , erre aztán megveszi a nagy rajongó a cd-t és dekodólja valami ótvar 192/128 bitrátú mp3ba a zenét és felrakja netre.Aztán meg leszedi mindenki és szépen lassan hozzá szokik az ember füle az mp3-hoz. Télleg , kipróbálták fiatalokkal , beültették őket egy lehallgató helyiségbe és berakták ugyanazt cd-n meg mp3-on és sok srácnak az mp3 hangzása jobban tetszett.szal a lényeg , hogy flacot , meg ilyesmit hallgass , mert az adja azt vissza amit a stúdióban a szakik kipepecseltek.

  • #1107941

    portnoyy
    Felhasználó

    fejtsd ki ! :) kiváncsi vagyok , kolléga:)

  • #1107823

    Infected
    Felhasználó

    Van valakinek tapasztalata a Behringer EX 3200-al kapcsolatban?Érdemes megvenni?Nem profi célokra kéne, abszolút amatőr dolgokra.Kihangosítás meg házistúdiózás céljából venném.Megér 22.000Ft-ot?

  • #1107668

    -Levi-
    Felhasználó

    Nah majd este ha lesz időm hosszú hszekre tudományosan is szétoszlatom a tévhiteket az analóg vs digitális párharcot illetően. Az mp3 veszteséges tömörítés ezen nincs mit magyarázni, viszont a szalagos magnót nem kéne összehasonlítani a stúdió szintű digitális technikával… egyedül az analóg összegzés ami a mai napig tartja magát, aminek pedig egész egyszerű matematikai okai vannak…nah majd folyt köv.

  • #1107662

    Selva
    Felhasználó

    Persze, nem azt mondtam, hogy nem lehet hallani a különbsèget. Különösen igaz ez ha az ember nagy hangrendszeren hallgatja. De van egy pèldàm a digitàlis analog összehasonlitàsra. Kèt ève vègeztem el egy hangosito tanfolyamot. Egyszer összekapcsoltunk egy cd lejàtszot egy analog ès egy digitàlis vègfokkal. Egy gombnyomàssal lehetett vàltoztatni, hogy melyik vègfokrol szoljon a zene, igy könnyedèn meg lehetett àllapitani a különbsèget. Hàt mondhatom kiba*zott mod oda kellet figyeljek, hogy melyik szol èppen. Igazàn csak akkor tudtad megàllapitani, ha Te nyomkodtad a kapcsolot ès igy tudatos voltàl benne, hogy melyik fog szolni. Egyèbkènt a különbsèg vègletesen elenyèszö.
    Az mp3 ès az internet okozta gazdasàgpolitikai kèrdèsek megvàlaszolàsa szerintem nem a mi feladatunk ès a dolgon az sem segit ha tüntetöleg “csakazèrtsem” hallgatunk mp3-at. A kultùràlis èrtèke viszont tagadhatatlan az mp3-azàsnak, hiszen rengeteg zenèhez hozzà lehet jutni amihez valszeg soha nem lenne anyagi keret. Több stilust ès több elöadot ismerhet meg az ember ès ez mindenkèpp hasznos. Emelett az amatör zenekaroknak soha eddig nem làtott kapuk nyiltak meg az elismertsèg felè, hiszen minimàlis költsèggel felkerülhet bàrki produkcioja a netre ahol minden eddiginèl nagyobb hallgatosàghoz èrhet el. Az hogy a kis kiadok tönkremennek hàt sajnàlom. De sajnàlom azt is hogy a Mc’Donalds àtvette a Lacibüfèk szerepèt. Lèpèst kell tartani a korral, ki kell ès ki is fognak talàlni ùj megoldàsokat a zene èrtèknövelèsèèrt, mert sajna itt ès most kell boldogulni, nem a 70-es èvekben. Azt hiszem sokan nem làtjàk, vagy nem akarjàk elfogadni, hogy nagyon nehèz èvtizedek vàrnak rànk mert egy ùj korszak hajnalàn vagyunk. Törtènelmi feladata a generàcionak megoldàst talàlni ezekre a kèrdèsekre, ugyanùgy ahogy annak idejèn az àtkos komcsi rendszerben is megtalàltàk a modjàt az èrvènyesülèsnek!

    Es visszakanyarodva az eredeti tèmànkhoz, ez a boldogulàs ma màr szerintem elkèpzelhetetlen az emlitett ösrègi stùdiozàsi rutinnal. De van e itt egyàltalàn valaki aki rajtam kivül aktivan illetve aktuàlisan foglalkozik a dobsoundok kèszitèsèvel? Lenne mèg jopàr kèrdèsem! Az elöbb emlitett In Flames ès Pantera szàundok mellett szintèn nem tudom hogyan lehet Billy Cobham làbdobja olyan mint egy bàlnasziv ès Steve Gadd pergöje mitöl csattan ùgy mint egy korbàcs? Valakinek van tapasztalata hangzàsbeàllitàsban vagy tènyleg felejtös ez a topic?

  • #1107608

    Drkazmer
    Felhasználó

    No és pár szerintemmel kevesebb, illetve a mega és a giga létjogosultság.

    De ennek viszont nincs köze a dobhangzáshoz…

  • #1107606

    Drkazmer
    Felhasználó

    Én Queent hallgattam nagyon sokat, és lehet hallani simán a különbséget. Persze nem feltétlenül elsőre, de amikor már 50-100-szor meghallgattam ugyanazt a számot CD-ről is és MP3-ról, akkor már ki lehet bökni a különbséget. A CD hangzása tisztább, nyíltabb. Persze nem azt mondom, hogy itt az MP3 szar, és nincs mega létjogosultsága. De én a kedvenc előadóim CD-it (Queen, European Mantra leginkább) meg szoktam venni eredetiben, és ezek általában 2-3 ezer Ft-tól vannak, amennyit nekem megérnek. No nem minden nap, de egy évben 3-4 darabot mindenki megengedhet magának szerintem. A zeneiparban leginkább a koncertezésben van szerintem a jövő, a CD és a netre töltött felvételek már csak hab a tortán. Főleg Magyarországon.

  • #1107581

    Kálmán
    Felhasználó

    siman hallod a kulombseget a cd es mp3 kozt. nem muszaly komoly cucc. viszont 1 komolyabb cuccon egesz maskepp hallgatod a zenet. en sem vagyok penzes, csak igenyesebb. inkabb kevesebb jo zenet mint sok rosszat…a kalloz dolgokrol meg annyit ha csak a zenelesbol elnel, kurvara zavarna hogy a belefektetett munkad penzed sose terulne meg. 1 nagy zenekar aki idaig eladott 10 milio peldanyt most csak 2 miliot tud eladni.abbol meg siman megel. de 1 kis zenekarnak,kis kiadonak aki csak tobb ezres peldanyban gondolkozik annak az internet= a halal. ez nem a jovo ez mar most van

  • #1107578

    Vili
    Felhasználó

    De, hallod. Még annyira jó cucc sem kell hozzá, közepes fejhallgatóval simán. Én szívesen megveszem a cdt ha épp telik rá, minőség miatt, meg amúgy is.
    Bár nekem amúgy is minden losslessben van meg, nem töltök le mp3makat.

  • #1107577

    Selva
    Felhasználó

    Szerintem nem jobb annyival, amennyivel többe kerül. Szerencsès vagy, hogy megengedheted magadnak. Egyèbkènt az alapkèrdèshez akkor is èrvènyes, hogy a CD is digitàlis formàtumù, ezàltal vesztett a minösègböl az analoghoz kèpest! De be ne mesèld, hogy Te hallod ès komolyan zavar!

  • #1107574

    Kálmán
    Felhasználó

    lopas.ne csodalkozz hogy lassan a kis kiadok mind megbuktak.azon se csodalkozz hogy kis zenekarok lemezeit mar senki sem akrja kiadni mert az egyenlo a bukassal.az mp3 a jovo?? az audio cd az azert jo mert minosegi. az mp3 1 suritett formatum. surites = minosegvesztes. inkabb hallgatok 10 szamot jo minosegben mint felzsufoljak tobbszaz dalt szar minosegben.ugysincs annyi szabadidod egyszerre soha hogy vegighallgasd…

  • #1107570

    Selva
    Felhasználó

    Nem, dehogy. Ezt arra èrtettem, hogy ma màr majdnemhogy bolond aki kiad 8-10 ezer Forintot egy CD-èrt hiszen nem èr annyit. Köztudott, hogy a netröl bàrmit le lehet tölteni, gyakorlatilag ingyen. Nem a CD minösègère èrtettem a “röhejes” cèlzàst!

  • #1107551

    Vili
    Felhasználó

    Nem értem, a cd miért röhejes? Úgy érted, elavult?

  • #1107549

    Selva
    Felhasználó

    En modfelett örülök ennek a topicnak, vagyis inkàbb örülnèk, de ùgylàtom nem talàlt tùl nagy èrdeklödèsre. Viszont èn èppen ezzel foglalkozom mostanàban, hàzistùdiozàssal, felvètelkèszitèssel.

    Erdekes dolgokat irtaok eddig, de (nem akarok senkit megbàntani) az Adam àltal felvetett tèmàhoz semmi hasznàlhatot nem olvastam. Ertem, hogy a höskorban ilyen meg olyan magnoszalagokra vettètek fel a cuccot, meg a zengetöket milyen megoldàsokkal talàltàk ki, de asszem nem ez volt az eredeti kèrdès. Akinek van pènze menjen el az orszàg vagy ha akarja akkor Europa legjobb stùdiojàba ahol elmondhatja az igènyeit amit a profi,tapasztalt ès specializàlodott hangmèrnökök kèszsèggel teljesitenek. Emellett kètlem, hogy egy csùcstechnologiàs stùdioban mèg ilyen magnoszalagokkal dolgoznànak. A règi analog rögzitèsnek bizonyosan megvannak az elönyei a mai digitàlishoz kèpest, de szerintem felesleges ma màr ezen morfondirozni. Különös tekintettel arra, hogy az elkèszült anyag a vègfogyasztokhoz leginkàbb digitàlizàlt formàtumban CD-n kerül kèzhez, vagy az igazàn aktuàlis viszonyok között mp3 kèpèben a netröl. Tehàt senki ne mondja nekem azt, hogy a mai digitàlis vilàgban van mèg èrtelme visszanyùlni a höskor idejètmùlt megoldàsaihoz. Hiszen a kèsz analog anyagot ùgyis digitalizàljàk ès le fogjàk butitani mp3-ig. Istenem ki hallgat ma màr kazit?? Lassan a CD is röhelyes. A jelszo MP3 uraim!

    Persze fèlreèrtès ne essèk èn is nagyrabecsülöm a règi analog technikàra èpülö kütyüket. De talàn a kicsempèzett teremben kreàlt zengetès kicsit màr erös!
    Plàne, hogy minèl többször a levegön keresztül veszünk fel egy hangot annàl jobban elveszti a sajàt hangjàt. Hiszen ha egy pergödobot megüt valaki egy zajcsillapitott szobàban akkor a felvètelen a dob sajàt szàraz hangja szolal meg. Ha a zengetèshez egy hangszorobol kiadjuk a felvett pergö hangjàt akkor abban màr megszolal, a keverö, az erösitö, a hangszoro ès a hangdoboz is mielött elèrne a kondi mikrofonhoz a teremhangzàssal együtt. Nem tudom èrthetöen irtam le a problèmàm. Egy szo mint szàz szerintem sokkal precizebb ès egyszerübb megoldàst kapunk egy digitàlis effektprocesszorral ès a hangszer sajàt hangjàval.

    Engem pl igazàn èrdekelne, hogy az In Flames dobsoundjàn mitöl olyan hihetetlen szèp öblös a hangja a pergönek. Mintha sodrony nèlkül jàtszana, de mègsem, mert anèlkül nem ilyen. Valoszinüleg nem a pergö hangolàsa, vagy egyèb hardware rèvèn jött lètre ez a hang. Biztosra veszem, hogy az utokeverès soràn kapott valami effektet, de milyet? Erre a kèrdèsre kètlem, hogy valaha is vàlaszt kapok valakitöl, csakùgy mint arra, hogy az èn demofelvèteleimen mièrt kell annyit küszködnöm a làbdob hallhatosàgàèrt miközben a Pantera felvètelèn tökèletesen tisztàn ès precizen ki tudom hallgatni. Ugy csattog a fülembe mintha kalapàccsal ütnèk bele. Az enyèm meg màr torzul annyira nagy hangerön szol, de mèg mindig nem lehet tisztàn kivenni. Pedig èn is külön sàvon vettem fel, EQ-ztam, zengettem stb. Es mègsem sikerül. Önmagàban jol szol, de ha ràkeverem a többi hangszert elmossàk. Mièrt? Na erre vàlaszoljon valaki, ne arra, hogy a Woodstock-i fesztivàlon milyen vègfokot hasznàltak a Hendrix koncerten!

  • #1107384

    Maffay.
    Felhasználó

    TÖBB(i)EK KÖZÖTT:
    VÁRJUK(még)INDIJÁN BESZÁMOLÓLÁT ARRÓL
    A KÍSÉRLETEZGETŐ KEDVÜ ZENEKARRÓL
    MELYNEK AKKORIBAN(c) KOMOLY VISSZHANGJA KELT

    UGYANIS AZ INDy TÖLCSÉRBE ÉNEKELT ☺

  • #1107380

    goozl
    Felhasználó

    Nos akkor majd én írok pár sort erről is már ha nagy nősülésem közben értelmesre sikerül egyátalán.
    A Szalagos visszhang valóban forradalmi újítás, hiszen pár magnófejjel és egy végtelenített szalaggal dolgozik..
    Az egyik magnófej felmágnesezi, tehát hangot tárol, majd a másik aminek távolsága állítható az első fejtől, leolvassa, majd demagnetizáljuk, töröljük..
    A Leegyszerűített működése ez.
    De ez egy robosztus szerkezet, zajos, mivel motorral hajtott, könnyen koszolódik állandóan romlik a minősége, mert nyúlik a szalag, netán el is szakad..
    Viszont még apró loop-okat is lehet vele készíteni..A MAi divatos modern zenékben még mindig szívesen használják pl a roland Space echo-t..De gyártott ilyet a Dynachord Echochord néven ennek is több típusa volt Stb..
    A Rugós zengető is elterjedt volt főleg a gitáralapokban, de használták orgonákban, és a hangtechnikában is..
    A modellezett “szoba” zengető egy érdekesebb módszer.
    Kell hozzá egy viszonylag visszahgzó szóba,(csempézett, betonoscsúpasz falú helység) egy hangszóró lehetőleg jó minőségben, és egy mikrofon.
    A dolog roppant egyszerű.
    Teremhangot generálunk hozzákeverve az eredeti jelhez, mégpedig a következő módon.
    A terem egyik végébe betesszük a hangforrást, tőle bionyos távolságra a mikrofont, ezzel határozhatjuk meg a zengés hosszát, hangszínét stb..
    HA manapság ezt használják, általában valami jó minőségű kondimiksit tesznek fel..
    Rögzítk a mikrofon hangját, vagy egyenesen visszakeverik az eredeti jelhez, és úgy rögzítik.Egyszerű puritán megoldás, de melepően jó hangzást lehet vele készíteni.

  • #1107375

    Maffay.
    Felhasználó

    TE SZÖR ! A SZALLLLAGOS VISZHANGOSÍTÓT KI NEM FELEJTETTEM
    A TÖBBIRŐL NEM TUDOK ÍRNI, MERT OLYANNAL NEM LEJTETTEM
    MÉG TÁNCOT SEM, CSAKMERT OLYANRA NEM TELLETT,
    DE 1 – 2 “parasztbutító” AZÉRT KELLETT ☺

  • #1107365

    goozl
    Felhasználó

    Maffay mester nem csak az maradt ki, hanem a rugós zengető a szalagos viszahng, a modellezett teremakkusztika által generált zengető..stb.Ha érdekel mesélek ezekről is, persze csak az amit tudok ezekről, a teljesség igénye nélkül..:-)

  • #1107364

    Maffay.
    Felhasználó

    EZ NAGY ÁTTÖRÉS VOLT KEZDETBEN, DE NEM MINDENKINEK – CSAKA JELESEKNEK
    CSAKHOGY EZ(sem)JELENTETTE TOTÁLIS TÉRHÓDÍTÁSÁT A JELESEKNEK
    AZ ÉNEK + DOB TOVÁBBRA IS MARADT SZALLLAG OS
    CSAK A “madzagos” HANXERNEK LETT A KEZDETI F ” macskaköröm ☺

    A MÚLT ÉVEZREDBŐL KIFELEJTETTED, VAGY KIMARADT A SZALLLLAGOS VISZHANGOSÍTÓ
    MELY AKKORA LÉPÉS VOLT, MINT BUDyBAN CyTROMFŰ HELYETT A WC-ILLATOSÍTÓ ☺

  • #1107361

    goozl
    Felhasználó

    Ön valamiért kijelentkezett. Az imént a következő üzenetet szerette volna elküldeni:
    Nos én is azt tudiom mondani amit Indián..Végre egy érdekes topic..Mint amatőr hangosító, én is elég sokat foglalkozom ilyen dolgokkal, és pár felvételt is készítettem, igaz dem,o szinten, ilyen-olyan zenekaroknak. Amiben igaza van Ádámnak az angol sound az meghatározó talán a mai napig. Nem hiába mondják, hogy jófajta angol EQ-ja van egy pultnak…Igazi analóg hangzás..Amikor elindult a felvételkészítés, akkoriban a mikrofonok illetve a hozzájuk kapcsolt előerősítők, felvevő eszközök minősége eléggé kezdetleges és néha kétes minőségű volt. Ez alatt nem azt értem, hogy minden sz..r volt amit legyártottak, csak gyerekcipőben járt. Nézzünk meg egy régi Big-band-es felvételt…Együttjátszással vették fel (ahogy a mai jazzfelvételek többségét) Általában egy olyan rögzítőeszközt használtak, ami egyben a mikrofon előerősítőjét is tartalmazta elektroncsöves formában. Ez adta a jó meleg hangzását, de mivel még nem volt keverőpult, és hangszínszabályzás (illetve csak nagyon nagy korlátok mellett) így meglehetősen natúrális felvételeket kapunk. Pl Louis Armstrong a Big-Bandje mellett egy résnyire nyitott ajtóból fújta szólóit, mert meglehetősen erőteljes játékmód jellemezte..Itt nem volt nagy variálás, úy kellett elhelyezni a zenekart, hogy abba az EGY !!! mikrofonba mindenki arányában jól szóljon. Tehát zenei alázat, fegyelem kellett a zenekar minden tagjától..Ez itt természetesen a nagy amerika még…
    Aztán később A “beatles korszakban” még mindig a csöves technika dominál, lássuk csak a gitárerősítőket pl…Ez jellemző a stúdiók keverőasztalainak a mikrofon előerősítőjére is. Tehát arad a meleg hangzás, ami roppant részletgazdag is természetesen, hisz ahogy a mai napig is, sokféle nagymembrános mikrofont használtak. A keverő végén található az Indián által emlegetett szalagos magnó ami szintén megtalálható a mai napig szinte minden valamire való stúdióban.
    Ez a nyolcvanas években sőt még a kilencvenes években is jellemző volt.Ne higgyük azt, hogy ennek minősége rosszab, mint a mai digitális technikáé! Sőtt.Nncs mintavételezés, kvantálás, nincs a hanghullám “négyszögjelesítése”, de van rendes hangzás, melegség, nehezen editálhatóság, drága nyersanyag, körülményes felvételi technika. Ami a mikrofonokat illeti, említettük a Neumann miksiket, ami a mai napig standard márka, de sokféle igen jó mikrofon fellelhető a piacon.Nem feltétlen amerikai, és angol…Van orosz, dán, svéd, magyar és rengeteg márka és gyártó…Készítenek mágneses elven működő mikrofonokat különböző karakterisztikával, később kondimikrofonokat, szalagmikrofonokat, piezzó elven működőket.
    Emlegettem az angol EQ-t. Az tény, hogy élen járnak az előfokokat és a keverőpultok készítésében, hisz vizsgáljuk csak meg, hogy hány igazán elfogadott és neves keverőasztal van a profi piacon, és abból mennyi angol..Nem véletlen….
    Ami még borzasztóan fontos a hangzásnál, a felvételi hely akkusztikája. em mindegy, hogy egy teljesen süket, egy “félig süket” vagy egy valamilyen “komolyabb” zengéssel rendelkező felvételi helységet választunk. (Bár minden térben van visszaverődő hullámunk, tehát zengés.) Én pl nem mindig értek egyet a full süket szobában felvett hangszerekkel, és a “majdmegefffektezzükk” hozzáállással. Egy jó doboundhoz sok jó mikrofon, egy vagy több felvételi helység, jó keverő, a hely és a technika megfelelő ismerete, ha kell pár jó effekt, néhány mobilizálható hang elnyelő, és visszaverő felület és legalább 2 jó fül kell. Néha az egészen extrém felvételi pozíciók hozzák meg a megfelelő hangzást, amit később masterelni lehet, így még javíthatunk, vagy ronthatunk..A igitális világban ma már szinte kis túlzással minden elképzelhető, megcsinálható….Sokan próbálkoznak teljesen rendellenes dolgokkal és ez így van rengyén. Néha egy nem odavaló effekt (pl egy gitár oktáv pedálja) hoz egy olyan színfoltot a zenébe ami egyedivé izgalmassá teszi a hangzást. Egyet viszont ne feledjünk, a hang hullám, tehát megfelelő elektrotechnikai, és fizikai ismeretek nélkül senki nem lehet profi ebben..
    És van egy kedves ismerősöm aki a következőképpen álltt ehhez..
    HAdd idézzem: “Édesapám ebben szép lehetsz, de elég okos soha…Igaz szép sem Vagy”..
    Remélem találtok ebben a szösszenetben érdekes dolgokat!Bocs a terjedelemért és a kapkodott írásért!

  • #1107352

    Dave
    Felhasználó

    lessed a két felvételt, először a régit.

  • #1107341

    Ferdinánd
    Felhasználó

    Igazából nekem az jutott az eszembe, hogy a 35 éve felvett Billy Cobham: Spektrum dobsoundja olyan, mintha a múlt héten rögzítették volna.

  • #1107320

    mmate
    Felhasználó

    én nemtudom miről van szó, miért miről van szó?

  • #1107317

    Drkazmer
    Felhasználó

    No. Amit megígértem. Szóval én olyan szinten elmélyüljek egy zenekar munkásságában, hogy a stúdiótechnikát és a dobhangzást is behatóbban megvizsgáljam, csak a kedvenc zenekarom, a Queen esetében tettem. A következő pár sor is meglepő módon erről fog szólni…

    A Queen dobhangzásának fejlődése három nagyon jól behatárolható részre osztható, mégpedig az első lemezek hangzásvilágára (Queen I, Queen II stb.), a Jazz albumra és az újabb lemezekére, amelyek már kevésbé tűnnek ki a mezőnyből, a 80-as évek hangtechnikáját jól tükrözik.
    Hogy illusztráljam is, néhány YouTube-os felvételt hallgathattok itt meg:

    Keep Yourself Alive 2:15 – 2:32
    Itt leginkább a sok mikrofon használata volt a jellemző a felvételek során. A nagy méretezésű Ludwig USA Maple dobok mellett viszont hangtechnikusék is olyannyira elbarmolták a hangzást, hogy a lábdob és a pergő nagyjából ugyanúgy szólt, amire Roger Taylor is többször panaszkodott.

    A Jazz albumon is valami nagyon furcsa dobhangzás van, leginkább átmenet korábbi és a későbbi hangzás között. Elég idétlen a pergő hangja szerintem.
    Mustapha

    És akkor végül a klasszikus Mack-féle és a Mountain Studios-ban használt hangzás:
    Headlong

    Leginkább szerintem a korai albumok hangzása egyedi, kíváncsi vagyok, hogy hogyan érték el. A számok többségét Londonban a Trident és a De Lane Lea stúdióban vették föl, többször a nagyobb zenekarok szünetében hajnalban stb. Aztán később már az említett montreux-i Mountain Studios-ban, amiről van is felvétel (One Vision felvétele):
    Első rész
    Második rész

    És végül egy videó, amelyben a Bohemian Rhapsody sávjaiból hallható ez-az:
    Első rész
    YouTube-on ennek megtalálható az összes többi része. Hasonló film készült az egész albumról:
    Itt mind az öt rész elérhető

    Egyébként érdemes összevetni a kor dobhangzásaival, mert például az általam kedvelt Santana – Soul Sacrifice számban Woodstockban (bár az élő felvétel), de egészen más jellegű hangot hoztak ki egy hasonló Ludwig dobból.
    Soul Sacrifice

    No, szóval hosszú lett, de ennyit tudtam hozzátenni a dologhoz. Még érdemes utánaolvasni többek közt ezen az oldalon: http://sebastian.queenconcerts.com , ha valakit érdekel.
    És végül egy kép, a kor stúdiótechnikájáról:

    A híres Deacy Amp, amivel többek közt a Bohemian Rhapsody híres szólóját is felvették.

  • #1107310

    Maffay.
    Felhasználó

    CSAK FOGLALKOZZ AZ OKTÁVOKKAL
    ÉS NE TÖRÖDJ A MOLDÁVOKKAL
    KIK NEM FÉNY ÉVVEL, CSAK TÁVOKKAL
    DE MÖGÖTTÜNK JÁRNAK
    SORUKRA MÉG VÁRNAK ☺

  • #1107307

    -Levi-
    Felhasználó

    Ha alapból elutasítottam volna, törlöm és nem lezárom, felhívva a figyelmet arra, hogy lehet reklamálni. Már az is baj, hogy a közösség érdekeit védem és nem önkényeskedek?:D
    Ha már így alakult igenis szólj hozzá, mert nem sok ember van rajtad kívűl aki a topikhoz hozzá tudna tenni…

  • #1107306

    Dave
    Felhasználó

    Az új Metallica lemezen legkevesebb probléma a hangzással van. És nem is azzal, hogy a hangszeres játékuk finoman szólva nem olyan mint régen, hanem a zzal ami mindezt okozza. Mindenki tudja miről van szó, na de ez a két video beszédesebb:
    1989: http://www.youtube.com/watch?v=OPV5b2SrjIY
    2007: http://www.youtube.com/watch?v=TmpX7Pe7-BQ

  • #1107295

    Maffay.
    Felhasználó

    UNGARISCHE MONDÁS :
    MÁSOLAT + MONTÁZS :
    “rozsda marja nem ragyok”
    ÉMMEG MARADI VAGYOG ☺

  • #1107288

    BB
    Felhasználó

    szeretek új dolgokat megtudni, fogékony vagyok rájuk… és hasznos információnak tartom… :) és csak remélem, hogy ezzel nem vagyok egyedül itt…

    (a kettes postban csak poénnak szántam azt a megjegyzést, hogy felesleges a topikk…)

  • #1107287

    Indián.
    Felhasználó

    “Lezárt topikba ne érdemes írkálni” tartja az ősi moldáv mondás, én meg tatom magam az ősök tapaszatlatához. Lehetne némi tartás a moderátor kollégában, ha már egyszer lezárta… nem mintha érdekelne bárkit, amit pl. én szakmai szempontból hozzá tudnék tenni. Bár szerintem az sem világos sokak számára, hogy a mágnesszalag, amire régen rögzítettünk, valójában egy műanyag csík, amire rozsdaport hordanak fel, és az mágneseződik át. Mindegy is.

  • #1107275

    BB
    Felhasználó

    én nem tudom, producerként lehet, hogy oké volt Rick Rubin, mert egy kurva jó lemezanyagot sajtolt ki belőlük… de én elvittem volna keverni a lemezt Andy Sneap-hez…

  • #1107274

    Timper
    Felhasználó

    http://www.youtube.com/watch?v=L47lv3QTkbo
    Itt pl 3:48tól nyomják rá az a furcsa hangzást amiről beszéltem.

    http://www.youtube.com/watch?v=RoEhWnTTKLM
    Itt meg végig olyan.

  • #1107271

    Dave
    Felhasználó

    a keverőnél Küronya Miki :p

  • #1107270

    Dave
    Felhasználó

    az aztán csodálatos lett már megint..

  • #1107268

    BB
    Felhasználó

    új Metallica? :D

  • #1107265

    BB
    Felhasználó

    sztem Levit szörnyen bántja :D

  • #1107263

    Dave
    Felhasználó

    baszottjó ÉLŐ dobhangzások: Shining – V: Halmstad, Opeth – Watershed és természetesen a napokban masterelt Bornholm és DSD lemezek :))

  • #1107261

    Vili
    Felhasználó

    most már úgyis hiába minden, szegény ádámot már elüldöztétek, nem tudom hogy lesz így tovább :(

  • #1107259

    BB
    Felhasználó

    az :D

  • #1107255

    Drkazmer
    Felhasználó

    Nekem 1 darab értelmes hozzászólásom lesz, amelyet este fogok megtenni, miután összeszedtem a megfelelő mennyiségű illusztrációt. Persze én csak a fülem alapján megyek, mert nem értek hozzá. De várom a hozzászólásokat majd.

    Lehet, hogy fäszság hozzászólást előre beharangozni? :-D

  • #1107220

    -Levi-
    Felhasználó

    Ádám, nem hülyeség amit akarsz, de ez itt nem fog menni…egy ilyen topikhoz egyszerűen nincs meg a kellő szakmai háttér a fórumozókban, amilyen szinten pedig felmerülhet néha a téma, arra van elég másik topik. Ha ilyesmiről akarsz csevegni ott a tonna külföldi topik vagy hitspace és a hangmester. De itt ez huszadrangú probléma és hiába érdekes téma, a napi gyakorlatban elég ritkán merül fel…ráadásul megint olyan dologról van szó, ami 90% technika, szal rongyrázás lenne az egészből…
    Mod topikban lehet reklamálni.
    Respect.

  • #1107219

    Indián.
    Felhasználó

    No, ez egy jó kis topik (bár BB nem ért velem egyet :))

    Mivel 25 éve stúdiókban (is) élek, sőt, magam is voltam jó ideig stúdiótechnikus, talán tudok pár okos dolgot erről a nagyon összetett témarendszerről.

    Azért a Beatles-hangzást nem mondanám etalonnak, de a hetvenes évek közepén készült Sweet lemezeket például már igen.

    Első fontos dolog: a dupla szalagsebesség.
    Ezt képzeljük el úgy, mint a VHS rendszerű képmagnetofonok (merthogy ez a videó magyar neve) LP és SP beállításait. Mindannyian tudjuk, hogy a normál SP sebességű felvételhez képest az LP sebesség fele olyan gyors, ami két doldot eredményez: dupla felvételi időt, illetve komoly minőségbeli romlást.
    A szalagos (16/24/32, stb.) stúdiómagnók ezen az elven való működtetése nagy “találmány” volt, ugyanis a normál tempóhoz képest dupla sebességen történő felvételkészítés esetében a rendkívül sűrű jelrögzítés miatt igen magas dinamikai értékek mellett brutálisan alacsony zaj jelentkezik, ettől olyan kiemelkedő minőségűek az ilyen technikával készült felvételek. Azt azért hozzá kell tenni, hogy a minőségnek ára van, ugyanis az amúgy is drága, és meglehetősen gyorsan (főként a nyúlás miatt) tönkremenő szalagok így fele annyi idejű felvételt tudnak hordozni, ami egy 45 perces nagylemezt figyelembe véve igyen sok tekercsnyi szalagot jelent.

    Most, hogy így rendbe tettük ezt a dolgot, jöhet a többi érdeklődő kérdés…

  • #1107207

    Névtelen

    az igazi komoly zenei hangtech az angol és amerikai.
    a legnagyobb márkák angolok és amerikaiak értem ez a felvételekben vagy mondjuk analóg szintikben. az amerikaiak inkább hangszerekben erősek abban akkoriban, de ha fel kell azokat venni, akkor nem véletlen, hogy a legnagyobb nevek a mai napig Londonba járnak felvenni az anyagok (pl. Madonna vagy mondjuk napjaink zsenije a Justice stb.).
    Az angol stúdiók meg hangmérnökök mai napig érthetetlen zsenik, látni ezt sok high-end stúdió márkán és hifi cuccon is. Vagy a legendás Beatles felvételek hangzásain, mai napig nem igazán képesek azokat máshol reprodukálni, mind hangzás, mind minőségben. Lassan 50 éves felvételek és szétrobbannak a dinamikától, részletgazdagságtól és tiszták, átütőek, jól tagoltak stb. Mondjuk ezért etalon a klasszikus Beatles hangzás és minőség, a cuccot pedig mai napig használják, a stúdió létezik. Aki a soundoknak a mestere akar lennei, Angliába kel menjen tanulni.

  • #1107203

    BB
    Felhasználó

    és mire gondolsz “szép angol tech” alatt? :)

  • #1107200

    Névtelen

    a Mikrofonok jé része akkroiban Neuman volt, a bőrök meg dobok annyira nem is izgatnak személy szerint, max a márka meg a pergőt hogyan turbózták és állították be rajta a dolgokat. Engem leginkább az effektek foglalkoztatnak, hogy miket tettek rá a régi szép angol techből.
    nyilván analóg, 40 éve nem sok digitális dolgo létezett… mondhatni :D

  • #1107199

    BB
    Felhasználó

    nyilvánvalóan analóg cucc, szerintem a mikrofonozási technikát kell körbejárni (már ha lehet, meg minthogy trigger akkor még nem volt…), meg hát már akkor is sok függött a bőrözéstől…

  • #1107198

    Névtelen

    engem leginkább a régi klasszikus analóg vintage soundok érdekelnek, pl. régi Rolling Stones, Hendrix, Animals felvételeken. 40 éve feldobott trackek a vezető londoni stúdiókban. Ezek jó része ma is megvan és sok eszközt ma is használnak, ezeket akarom felkutatni és kicsit körüljárni, akár személyesen a helyszíneken.

  • #1107197

    BB
    Felhasználó

    igazából nem vagyok kíváncsi a magánéletedre, minthogy semmi közöm hozzá… de annak örülök, hogy a (jó régre datálható) nézeteltérésetek tisztázódott…

  • #1107196

    Névtelen

    Megőrülsz a Metallica steril dob soundjáért az …and Justice for all albumán?
    Évek óta kutatod a Kraftwerk dob sávjait?
    Úgy érzed nem hallhatsz meg úgy, hogy ne tudd meg, mi az istentől olyan tiszta a Gipsy Kings dobozdobja?
    Minden áron akarsz egy olyan lábdob sávot, ami olyan precíz dinamikával dübörög, mint a Slayeré a Raining Bloodban?
    Nem érted mitől olyan gyönyörű a seprű a swingben?
    Bármit megtennél, ha a mixedbe egy olyan dobsávot keverhetnél, ami hasonlít a Rammstein éles és kicsit viszhangzó pergőjére?
    Minden áron úgy akarod, hogy szóljon a kongád a felvételeken, mint Hidalgónak?

    Mivel játszották fel? Mire és hogyan? Mit kevertek rá és/vagy hozzá. Mi volt a szett, a tech, az effekt és az utómunka?

    Itt megkérdezheted, valaki hátha tudja vagy megtalálja neked, ha nem, akkor megpróbáljuk megfejteni.

  • #1107194

    Névtelen

    azután tudod, miután leültem vele és elmesélte miket csinált és hol.
    emagyarázott sok mindent a szolgáltatóiparról a kis vendéglátóegységektől az óceánjáró hajókig.
    én meg tanultam belőle, beláttam és meg is néztem mit tud.
    ezek győztek meg, hogy ő nem az a magyar vendéglátós gagyi zenész és hogy milyen dolgok lehetnek ebben a tág fgalomban, hoyg vendéglátós zenélés.
    sok érdekeset és hasznosat mesélt meg mutatott amik önmagukért beszélnek és ledöntik a sztereotipiákat.
    értelems ember meghallgat, kommunikál, viatkozik, érvel majd belát és tanul mástól meg maga hibájából.
    de ez továbbra sem ide tartozik kedves BB.
    ha kíváncsi a további magánéletemre és baráti kapcsolataimra meg életbeli tapasztalataimra, kérlek írj magánba.

  • #1107193

    BB
    Felhasználó

    ha valami értelmes ember tudja a választ a második hsz-ben feltett kérdésemre, akkor ne habozzon, írja meg nyugodtan! ;)

  • #1107191

    BB
    Felhasználó

    ja, a Lasekra használt prolizenész jelzőt ki is hagytam… :D

    én elhiszem, hogy változhat valakiben a másikról kialakított kép, de ez már nekem túl gyanús… :D

  • #1107190

    Névtelen

    Megőrülsz a Metallica steril dob soundjáért az …and Justice for all albumán?
    Évek óta kutatod a Kraftwerk dob sávjait?
    Úgy érzed nem hallhatsz meg úgy, hogy ne tudd meg, mi az istentől olyan tiszta a Gipsy Kings dobozdobja?
    Minden áron akarsz egy olyan lábdob sávot, ami olyan precíz dinamikával dübörög, mint a Slayeré a Raining Bloodban?
    Nem érted mitől olyan gyönyörű a seprű a swingben?
    Bármit megtennél, ha a mixedbe egy olyan dobsávot keverhetnél, ami hasonlít a Rammstein éles és kicsit viszhangzó pergőjére?
    Minden áron úgy akarod, hogy szóljon a kongád a felvételeken, mint Hidalgónak?

    Mivel játszották fel? Mire és hogyan? Mit kevertek rá és/vagy hozzá. Mi volt a szett, a tech, az effekt és az utómunka?

    Itt megkérdezheted, valaki hátha tudja vagy megtalálja neked, ha nem, akkro megpróbáljuk megfejteni.

  • #1107189

    BB
    Felhasználó

    “Lasek pedig az egyik legjobb barátom és az egyik álalam legjobban tisztelt dobos, akit valah láttam. Mind személyiségre, mind tapasztalatr, mind elért dolgokban, mind munkásságban és technikában. Ha csak a tizedét tudném annak amit ő levág, akár egy kis kocsmában, már hálás lennék. “

    ezt azután érted el, hogy le”kiöregedettvendéglátóshaknisdobosoztad”, vagy előtte? :DDDDDDDDDDD

  • #1107188

    BB
    Felhasználó

    1. kölyközd a szüleidet, ha megkérhetem…

    2. azt hittem, nyilvánvaló, hogy nem a kettes postban “ádám által fikázott” zenékről mondok véleményt… kifejeztem, hogy nem érdekel… nem mondtam, hogy szarok… aki három éve látogatja az oldalt, az tudja, hogy metalember vagyok…
    ádámka, ha nem tudsz értelmezni egy hsz-t, javaslom, hogy ne írkálj a depóra, maradj meg angliában vagy spanyolországban vagy bánja a faszom hol vagy, de Magyarországot kíméld meg magadtól kérlek… van itthon elég baj nélküled is…

  • #1107187

    Névtelen

    a nyitó szövegben az van, hoyg majd valaki megmondja, ha tudja vagy levágja valahogy. nem (csak) én.
    Lasek pedig az egyik legjobb barátom és az egyik álalam legjobban tisztelt dobos, akit valah láttam. Mind személyiségre, mind tapasztalatr, mind elért dolgokban, mind munkásságban és technikában. Ha csak a tizedét tudném annak amit ő levág, akár egy kis kocsmában, már hálás lennék.
    Vita lehet értelmes is és belátó emberek kulturáltan tudnak vitázni, aztán közös nevezőre jutni és mindenek előtt vitán kívül is tudják a másikat tisztelni.
    de talán hagyjuk a topic témát érváényesülni.

  • #1107186

    Névtelen

    BB ez egy felesleges topic számodra, ezért azt javaslom ne látogasd és főleg ne írkálj bele, főleg ilyeneket.
    magadat meg pláne ne köpd szembe kölyök, hogy feleslegesnek tartod, de előtte meg használod és épülni akarsz belőle – infantilis.
    ami másnak tudás és megszerzett tapasztalat az neked okoskodás
    a kérdésedre felelve pedig a válaszom nem tudom, mivel nem szeretem a DT-t és nem érdekel a banda több oknál fogva
    de meg sem nézem megfejtés miatt az említett zenét, ha ilyen stílusban kéred – menj vissza nevelésre a szüleidhez kölyök és aztán gyere vissza tisztelettel és jó lenne már nem flammel meg savval beszállni egy topicba, mert már Mo-n is az utóbbi 1-2 évben kurva ciki. Már csak csonka családból származó, feszültséggel teli, hátrányos helyzetű, frusztrált 9-14 évesek indítanak így a neten. A társadalom maradék tagja mára a netikett minimális alapjait képes ismerni és betartani.p
    próbál meg te is kölyök

  • #1107185

    BB
    Felhasználó

    még egy dolog… figyelembe véve, hogy te meg Lasek hogy összekaptatok két évvel ezelőtt itt a depón, csoda, hgy láttad személyesen… :D

  • #1107184

    BB
    Felhasználó

    meg tudjuk, hogy szarsz a metalra, és nem is értesz hozzá, de akkor legalább ne rakjál be a nyitó hsz-be olyan mondatokat, amik arról tanúskodnak, mintha a topiknyitó értene is a metalhoz és a metal soundokhoz…

  • #1107183

    BB
    Felhasználó

    amúgy tényleg bocs a smiley elmaradásáért a post első felében…

  • #1107182

    BB
    Felhasználó

    tudom… én vagyok az álomcsecsemő… esetleg válaszolnál is az általam feltett kérdésekre, vagy csak okoskodsz, ahogy szoktál?

  • #1107181

    Névtelen

    köszönjük az első építő és igazán hazai ízű posztot BB
    igen, szarjuk le a nem metál dobsoundokat
    aztán verekedjünk, az őstechnósokkal meg a jazzesekkel
    köpjük szembe Laseket is, aki ugyan az összes fúrumtagot lemossa a maga kb. 20-25 dobos múltjával és tudásával, de akkor is csak egy jazz szerető és néha swinget játszó és seprűző dobos, amint azt magam is láttam

    intelligens gyermek vagy és édeklődő, nyitott látásmódú, fejlett és toleráns, ilyen gyereket szeretne mindenki, mint te.

  • #1107177

    BB
    Felhasználó

    a seprűs swinget meg a Kraftwerk dobját igazából kurvára leszarom, de az tényleg érdekel, hogy a Dream Theater pergősoundja mitől olyan, amilyen az Images & Words albumon, és a Change Of Seasons EP-n…

    amúgy felesleges a topik :DDDDDDDDDDD

  • #1107174

    Névtelen

    Megőrülsz a Metallica steril dob soundjáért az …and Justice for all albumán?
    Évek óta kutatod a Kraftwerk dob sávjait?
    Úgy érzed nem hallhatsz meg úgy, hogy ne tudd meg, mi az istentől olyan tiszta a Gipsy Kings dobozdobja?
    Minden áron akarsz egy olyan lábdob sávot, ami olyan precíz dinamikával dübörög, mint a Slayeré a Raining Bloodban?
    Nem érted mitől olyan gyönyörű a seprű a swingben?
    Bármit megtennél, ha a mixedbe egy olyan dobsávot keverhetnél, ami hasonlít a Rammstein éles és kicsit viszhangzó pergőjére?
    Minden áron úgy akarod, hogy szóljon a kongád a felvételeken, mint Hidalgónak?

    Mivel játszották fel? Mire és hogyan? Mit kevertek rá és/vagy hozzá. Mi volt a szett, a tech, az effekt és az utómunka?

    Itt megkérdezheted, valaki hátha tudja vagy megtalálja neked, ha nem, akkro megpróbáljuk megfejteni.

Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.