Sziasztok!
20 éves budapesti lány vagyok.
Énekórákra nem jártam soha, énekelni szeretek hobbi szinten.
Szeretem a metal és rock zenéket.
Szívesen csatlakoznék egy budapesti bandához , akik csak hobbi szinten szeretnének zenélni.Cuccom,hang,-és video anyagaim nincsenek.
Várom jelentkezéseiteket: gaibha@gmail.com
Akár így akár úgy, de ilyenek miatt nem kell újravenni semmit. Majd megoldja a stúdiós ember
Egyébként a takkjellre játszást nem árt tökélyre fejleszteni.
Üdv:D Júliusban megyünk zenekarral stúdiózni. Első profi stúdiós alkalom ez számunkra, eddig házistúdiós körülmények között vettük fel a számokat. Mikre figyeljek oda? Illetve egy fontos kérdés, kávás ütésekkor ha néha belecsúszik egy éppen úgy megütött hang, ami kiüt a többitől, azt kompresszálással ki tudják venni, vagy utólag úgyis triggerelik saját hangra?
Nincs megfelelő dobcuccod a bulira vagy a stúdióba?Nem gond… keress föl és megoldjuk.Bérelhetsz dobot,cineket,állványokat és mikrofonokat is egy helyről!Kérésre helyszínre szállítással össze és szétszereléssel.Kérésre teljes körű leírást és fotókat is küldök a felszerelésről.Órabéres fizetés+szállítási díj(igénylés esetén!)Kiváló minőség,remek hangzás elérhető áron!Nem kell venned, bérelhetsz is!Rajta…..várlak. demkootto1@gmail.com MISKOLC – SZERENCS környéke…..
Tudna valaki segiteni , szeretnék egy olyan keverőt ami legalább 7 csatorna, dobmikrofonhoz kéne minnél olcsóbb és nem kell nagy beállitási lehetőség csak magas , mély, meg közép. Ajánlanátok valamit ? Köszi
már sehol… régen a myspace-ünkön fenn volt, de az új felvételek megszületésekor leszedtük… így már csak az én titkom, és a következő stúdiófelvételen elvileg igyekszem majd olyasmit kihozni a tamokból
Tegnap összeugrott a banda egy ritka próbára és megpróbáltunk felvenni egy saját számot technika nélkül , ami azt jelenti hogy egy sima laptoppal vonalba vettük fel a gitárokat, a dob meg csak egy 1db térmikrofonnal és egy sima mikivel a lábdobot. Egyszerre vettünk fel mindent 1óra alatt, lettek is hibák de számomra nagyon megdöbbentő a minőség. Mi a véleményetek ?
STUDIO VAGY PROBATEREM KIADO A .KER.BEN
Próbahelység [2009-08-05] Pest megye, BP
20NM ES STUDIO VAGY PROBATEREM KIADO A 13.KER.BEN VACI UTON A DUNA PLAZA-TOL EGY PERC GYALOG.
Elérhetőség: E-mail
ha erre gondolsz, Kristóf, ezt kiadni akarja… mi nem kivenni akarjuk a termet, csak felvenni egy számot…
Az én tapasztalatom a stúdiózásról, hogy semmiképp ne bízd magad a stúdióban lévő dobszerkóra, és ne érdekeljen, hogy lefikázza a még látatlan/hallatlan dobszerkódat a stúdiós, hogy az majd biztos szarul fog szólni, mert úgyis utókevernek, vagy triggerelnek, szóval ha nem is tökéletesen szól a cuccod, a végére úgyis ki lehet hozni majdnem azt amit akartál.
Ez a saját dob dolog azért is fontos, mert a más dobszerkója az nem a tiéd, lehet, hogy ott ér a meglepetés, hogy hoppá a függő tamot nem tudom kitenni cinállványra és gecimagasan lesz felvételnél a felső tam, ami engem spec frusztrál, a lábdob atomlaza, vagy atomfeszes, és persze a stúdiós már beállította a soundot szóval, ne lazítsunk/feszítsünk a bőrön (ez a másik kényelmetlen dolog szvsz) azán ilyen apróságok.
A lényeg, hogy sosem ugyanaz másnak a dobja mint a tiéd, szokatlan lesz és vért fogsz izzadni.
A másik, hogy tényleg gyakorolj sokat takkra, és tényleg hasznos, ha csak magadba dobolsz és nincs mankó, mert akkor magadtól is pontosabban rögzül a téma a fejedben.
Nagyjából ennyi, én mindkétszer más dobszerkóján doboltam, és a végén már majdnem sírógörcsöt kaptam, hogy istenem de kibaszott megszokhatatlan ez a kurva dob… feeling volt.
Nagy vonalakban ennyi. A többivel meg úgyis helyben fogsz szenvesülni, nem lehet mindenre felkészíteni.
Írjatok MIDIben egy takot. Erre játsza fel a gitáros, csak úgy otthon, elég a sufni sound is, és te majd a TAK+gitárra játszol fel. Ilyen egyszerű. viszont érdemes Valami szoftverhez konyítani, legalább egy gitárpró erejéig.
De ha spórolni akarsz akkor inkább vágd be fejből a számokat és amikor már unásig szarásig megy akkor vegyétek fel.Ha meg 2 óránál többet germózik a dobbal a technikus akkor félő hogy huzza az időt és le akar vágni,erre vigyázz!
Hi! a következő kérdésem lenne: stúdióban általában először a dobot szokták felvenni, de mivan ha én például nem tudom pontosan hogy melyik rész hányszor van? van esetleg arra lehetőség hogy egy fejesen keresztül hallgassam a gitárost miközben velem együtt játszik?
Tudom ajánlani Garcia Szabolcsot és a demo stúdiót. Igaz, hogy triggerekkel és samplerekkel dolgozik, de a legprofibbakkal és császár módon. Mindezt 1500 FT / óra.
azért ez jóval több és drágább, mint amit leírtál.
ez az új, kisebbik Handsoni a Rolandtól és igen impresszív digitális perka cucc, tele jó minőségű sampled percussion kitekkel.
Demót készítenénk a zenekarunknak…és dobon kívül tényleg mindent meg tudunk oldani, de ahoz már sok miki kell meg kompresszor, sok sávos rögzítés…
Tudtok ajánlani egy helyet, ahol ezt meg lehetne oldani (demó szinten)…esetleg ahonnan cuccot (mikik+kompresszor) lehetne bérelni?
Akkor fejhallgatóval együtt meg lehet úszni olyan 10 ropibó akár.
Az lenne a kérdésem, hogy ha zenekarral próbálasz, akkor hallod a metronómot és a zenét egyszerre? Használható zene közben, vagy csak egyedüli gyakorláskor van értelme?
a legolcsóbb digitális metronómot vettem én is. asszem korg m30 vagy valami ilyesmi. 6-7 pénzbe fájt. Az egyik legkomolyabb a tamának a rythmwatch cucca, asszem az 45. szal van difi. A legolcsóbb csak metronómnak jó, és közbe vannak olyanok amik már tudnak ezt-azt, például 4 féle számolási hang, lehet vele időzített tempóváltást csinálni, alap dobgép is van benne. A rolandnak van ilyen kütyüje, ami figyel téged, hogy mennyire pontosan játszol. lehet ilyet kapni komplett cuccként is. A roland katalógusban látott cumó olyan 50-80 ropi között van. Figyeli a lassulásod, a gyorsulásod, dinamikát, mindent.
Stúdiózással kapcsolatosan is felmerülhet a kérdés, de nekem otthoni gyakorlaásra is kellene egy METRONÓM. Milyen lehetőségek vannak, milyen márkák ismertek, mit kell tudni róluk?
Mennyibe kerülnek egyáltalán?
Egyszer valaki azt mondta, hogy vegyek egy olyan dobgépet, amiben több különböző metronóm van, és még ráadásul sampler-nek is lehet használni! csak az árukkal nem vagyok tisztában. Annyi ugye az egész, hogy beállítom, mennyi legyen a sebesség, és csak kattog ott a fejhallgatóban. Csak vajon fogom hallani a normál zenét e közben?
nem hinném h most már nézné intenzíven a det cask a jelentkezéseket várja sztem legalább is magamból indultam ki… Dave amugy olyan ritkán látni itt téged újabban mi vann veled?
Studió Budapesten, a vígszinház mögött, a Radnóti Miklós utcában. Kiváló dob sound, ennek erősségére álltunk rá. Mindenkivel egyedi árakkal állapodunk meg. (2500 Ft-tól)
Nálunk dolgoztak már: Diósi Ákos (kispál) Moog, Zságer Balázs, ThePuzzle, Balaton zenekarok. Hívj minket nyugodtan: Béla 70 / 70 15-117
Sziasztok! Tudna nekem valaki segíteni olyanban, hogy hogyan szerezhetném meg a Guns N Roses: November Rain szimfónikus alapját fülmonitorozás céljából?
Szia Speedster!!!!!!! Köszi a választ!!!!!! Sajna nem találtalak fenn DC-n!!!! Esetleg feljöhetnél hozzám MSN-re és ott megtudnánk dumálni ezt (djroliboy@citromail.hu).
Mégegyszer kössz a választ. Ja és általában 9h után vagyok fent!!!!!
H E L L Ó Ó Óóóóóóóó!!!!!!!!
S Z I A S Z T O K ! ! ! ! !!!!!!!!!!!!!! Szeretnék segítséget kérni, már ha lehet valakitől!!! A STEINBERG NUENDO-t szeretném letölteni (megszerezni) valahonnan!!! Nagyon megkösszöném a segítséget!!! előre is köszi
S Z I A S Z T O K ! ! ! ! !!!!!!!!!!!!!!
Jha..de a bakelit azért más…az pattog, nem olyan viszonylag statikus zaj, mint ami a magnóval keletkezik, de asszem már erre is hallottam valami soft-os okosságot, kifejezetten bakelitre…olyan VST-ém viszont van ami bakelitet szimulál…tök jól bele lehet sercegni akármibe:D…sok értelme van…
na én ezt asszem egy darabig még békén hagyom… végülis ha már CD-t akarunk csinálni, akkor ugyis stiudóba vonolunk, ott meg megcsinálják vagy valami ilyesmi
Oké…ne vitatkozzunk itt a neveken…nekem van egy NOISE GATE nevezetű steinberg VST-ém mindig ezt használom…ami egy bizinyos jelszint alatti dolgokat kivágja…tehát ami jel nem megy mondjuk 10dB fölé az csáó…Lehet, hogy “reduction”..majd megnézem…mert ez ismerősen hangzik…
Neem, dehogy irtam is (itt vagy a másikban) hogy szerintem minden próbát érdemes akár egy diktafonnal/minidisk-el stb felvenni, mert tanul belőle az ember. Csak hogy annyi szüttyögés van vele hogy abból a végén egy mp3 legyen, vagy cd, hogy lehet hogy ezért pénzt is érdemes kiadni… Pl van pesten 2 olyan fizetős próbahely is ahol állítólag baráti áron megcsinálják hogy felveszik a próbát…
Csak piackutatok.
A gate-tel semmire se mész. A gate azt csinálja, hogy ha az ÖSSZKÉP bizonyos dB alá megy, akkor az egészet lenullázza, amíg nem jön egy határérték fölötti jel. De ahol az egész a küszöb fölött van, ott semmit se csinál. Ha ráeresztesz egy zajkaput egy komplett mixre, max. csak azt éred el, hogy néha elnémul az egész. Nem szedi le a sziszegést. Arra noise reduction filter, vagy hiss reduction filter kell, hol hogy hívják.
Keress valami VST kompatibilis progit…akkor tudok adni noisegate-et…én is sokat digitalizáltam anno magnóról…Wavelabbal…meg steinberg noisegate VST-vel…
De a legfontosabb, hogy fullra meghajtsd a bemenetet a gépen…Magyarul addig vedd fel a hangerőt a diktafonon átjátszáskor, ameddig csak lehet, úgy hogy még ne torzítson be a line-in. Ez a legfontosabb, mert sok jelből még lehet veszíteni egy kicsit utólag a sok babrával…
Azt olvastam diktafonnal vették…ugye?…nah akkor a noise-gate leszedi a motorzajt simán…igaz biztos eltűnnek fontos dolgok is, pl egy kis cin…Noise-filter-ezni meg sztem sem érdemes…bonyi is…
az a gond hogy akinek a legközelbb van a számgépje a probateremtől, annak szétment a gépe… de van diktafon, amivel elég jo minőséget tudunk csinálni… szal az a napi fél óra max 1 óra szenvedés lazán megéri…
Jha persze…én csak arra gondoltam, hogy ki is lehet hagyni a magnót…nem érdemes napi szinten szenvedni vele…kismagnóval felvenni a próbát aztán izzadni a billentyűzet fölött.
hát én egyáltlaán nem értek az ilyen zajkiszűréshez meg stb… még sose foglalkoztam ilyennel, de egyszer ezt is el kell kezdeni, főleg ha diktafonnal veszük fel a próbákat.és ez pont ugy sikerült ahogy akartuk, ezért ugy gondoltuk hogy felnyomjuk gépre, hogy bármikor hallgathassuk gépezés közben, legalább ha valami hiba mégis előfordul akkor haljuk hogy mivan.
na ezzel az egésszel azt akartam mondani, hogy nagyon örülnék neki ha valaki (akár msn en is, ott egyszerübb ) segítene ezekben… mittomén pl: amit ő használ progit, átdobja, felrakom, elmagyarázza hogy müxik, stb… meg akor ezt a kábeles hifis témát is átvennénk. jelentkező van?
2*RCA apa -> 1*stereo 3.5 jack apa, vagy 2*6.3 Mono jack apa -> 1*stereo 3.4 jack apa, vagy 1*3.5 jack mono apa->1*3.5 jack mono apa. Nagy müszaki boltokba kap6ó.
(meg kell nézni mi van a hifin mint használható kimenet, milyen hifi?)
A számitógépeken a mikrofon bemenet van amikor csak mono és nem sztereó, ugyhogy szerintem ha van line input bemenet a pc-n akkor inkább ott kéne próbálkozni. Nem beszélve arról hogy igy nem fog torzítani se annyira.
az a baj hogy ebből sokat nem értek… nagyon parasztosra letudnád (vagy valaki más) fordítani?
Ja, meg van egy 1902ben nyártott full mechanikus írógép. A legdurvább hogy hibátlanul működik. Nagyfater apja azon csinálta anno a székesfehérvári újságot (illetve neki is volt újságja).
Digitalizálni mindíg van értelme. Itthon rengeteg értékes zene lapul meg kazi formájában. Gondolom nem a miénk az egyedüli ilyen háztartás. Van ahol még szalagos magnóra is bukkanhatsz.
A zajszűrőkkel nagyon csínján kell bánni, piszokul haza tudják vágni a hangképet. Éppen hogy csak a feltétlenül szükséges, legkisebb mértékben szabad alkalmazni.
2*RCA apa -> 1*stereo 3.5 jack apa, vagy 2*6.3 Mono jack apa -> 1*stereo 3.4 jack apa, vagy 1*3.5 jack mono apa->1*3.5 jack mono apa. Nagy müszaki boltokba kap6ó.
(meg kell nézni mi van a hifin mint használható kimenet, milyen hifi?)
A számitógépeken a mikrofon bemenet van amikor csak mono és nem sztereó, ugyhogy szerintem ha van line input bemenet a pc-n akkor inkább ott kéne próbálkozni. Nem beszélve arról hogy igy nem fog torzítani se annyira.
A gate-es dolognak akkor látom értelmét ha több sávos felvételben mondjuk egy pergő sávot kell megkapuzni. Egy komplett zenekari felvételen furán fog müxeni. Sztem felejtős. Ha a deck annyira hifi hogy van benne dolby NR, akkor érdemes megpróbálni bekapcsólni hogy hogy szól, bár én ebbe se hiszek (inkább kopott szalagok zajára való).
Számítógépes program amivel minőséget lehetne javítani nah ilyen nem lesz. Amit szarul vettek fel, az már nem lesz soha jó. Esetleg valami mastering szüttyögést lehetne vele csinálni mondjuk egy kis hangszin korrekciót, levágni a beszámolást az elején, lehalkítani a végét. Esetleg multband compresszorral megfogni hogy egységes legyen a dinamika. stb. Erre (mivel nekem ez esik kézre) a Cubase SX3-at használnám. De minden más értelmes editor jó. Pl egy ingyenes (nem ismerem): http://audacity.sourceforge.net/
Mondjuk ebből is csak a hangszin pluginokra gondolok konkrétan, meg esetleg hogy fel tudjad venni arra is jó.
Szerintem hifi magnó (kommersz deck), ha jó drága kazival használod egész baráti hangminőséget tud meglepő módon. De kicsit macera vele dolgozni. Meg hát izlés kérdése. Arra mindenképp jó, hogy visszahallgassátok mit csináltatok. Meg hát ha rögzitésre kerül valami akkor általában az ember jobban koncentrál mint amúgy. Úgyhogy érdemes minden próbát valahogy felvenni.
A hifid kimenőjelét küldöd a sz.gép bemenetébe. magyarán jobb híján fülhallgató kimenetet a sz.gép mikrofon bemenetébe. Ehez a legparasztabb két végén minijack csatlakozó kell. nagyon ne keverd le a háttérzajokat, mert tönkremarja a hangszíneket a dolby.
Persze , ha le vannak a hangszerek jól szeparálva akkor lehet egyszerre is játszani. Bár azt hiszem hogy elég jó zenész kell, hogy legyen mindenki, hogy 2-3 take-ből össze lehessen később ollózni egy jót. Viszont épp ezért ismételten csak metronómmal szabad nekiállni. Érdemes megtanulni metronómmal játszani úgy is hogy az ember vissza tudjon rá térni finoman, ha mondjuk egy számban van egy megállás belassulás, vagy felgyorsulás. Nekem ezzel kapcsolatban az jött be, hogy csak 1 féle klattyanást állítok be, tehát nem 4/4-et, igy a szólistát kisérve (a metronomtól eltérve) is tudok játszani, majd ha befejezte az önmegvalósítást, akkor visszahúzom a tempót.
Multitrackingnél (külön felvéve) meg az a helyzet, hogy érdemes a dobosig metronómozni, utánna már jobb ha minden zenész csak a dobost hallja és ahoz igazodik (az eredeti metronómot már nem). (esetenként eltérés lehet Feeling rulez.
Szerintem.
A pittyegésben az az idegesítő, hogyha hangos, akkor minden negyednél pislogsz
Ugye én a Mackónál válogathattam a metronóm hangjai közül a Roland dobmodulok miatt, de ami használható az a pitty és a kolomp. A többi egyszerűen nem hallatszik ki a többi közül.
Hát igen, innéttől kezdve az ízlés határozza meg. Van aki a pittyegést szereti, van aki a kolompra esküszik, én inkább azt szeretem ha valami alap dob szól.
Ahány dobos, annyi szokás.
Sok lúd disznót győz.
Itt a kezem, nem disznóláb.
Csak hát akkor ugye nagyobb az esély, hogy elrontja valaki, illetve a finomhangolás sem olyan egyszerű. A páratlan ritmusra pedig nyilvánvalóan az annak megfelelő alap kíséret. Csak nagyjából annyit akartam mondani, hogy nem kell bepötyögni egy az egyben a lejátszott témát előre, hanem valami egyszerű dobra célszerű feljátszani.
És úgy osztom az észt, hogy nekem sincs túl nagy tapasztalatom…
sztem vannak stílusok ahol zavaró a metronóm és nem is kell.
Az a jó ahol van lehetőség élőben egyben feljátszani az egészet, a zenészek tudják kicsit inspirálni egymást…..
Ez a sávonként dolog baromi gépies tud lenni…
Hasonló elképzeléseim vannak nekem is.
Mondom, a kíséretet nem kell fullra leírni, de egy papírosra nem árt, ha felfirkálod, hogy 7 ütem kíséret, 1 ütem váltás stb. A filleket meg nagyjából előre kigondolod. Nagyon sok időt és még több pénzt lehet elcseszni, ha nem vagy felkészült. Így viszont egy kis energia-ráfordítással könnyedén feljátszhatsz bármit elsőre. És az azért nem rossz…
Na megvan a midi, tettem alá clicket. Vannak a számban tört ütemek is, olyankor úgy csináltam, hogy 8adokban pakoltam a taktok. Szal pl megy, hogy 4/4,utána jön egy 9/8-os ütem, akkor tik tik tik tik, utána meg tik tik tik tik tik tik tik tik tik, 8adokban. Vagy ezt hogy szokták?
Igaziból ez a lényeg. Megjegyzem, inkább csak akkor rögtönözz, ha tényleg halálpontos vagy és jól “be vannak járatva” azok a fillek, amiket az impróban használnál.
Na azt hozzáteszem hogy soha nem is jártam még stúdióban…
Szóval a szám legyen megírva 100%osan. Az sem gáz ha beírod GPbe a kottát, és kinyomtatod, és puskaként ott van előtted. Semmi impró. Impró közben nagy az esélye hogy eltévesztesz valamit, kiesel a ritmusból, nem jön kézre valami, és emiatt újravenni valamit valószínűleg a hangmérnök először kiröhög, aztán meg elküld a kurva anyádba, majd kidob a zenekar, rosszabb esetben mindenkinek terjeszteni fogják hogy mekkora szar vagy.
Nem árt, ha van valami előzetes elképzelésed a dologról, szóval nem ott találod ki a tréfákat. Ha nem is kottáznám le végig a dolgokat, de magamban meg lenne, hogy pölö sima paradiddle negyedes beütésekkel, azt’ kész. Az az ezred másodperc, ameddig gondolkodsz a fillen, már hallható. Szóval szerintem nem árt ha egy keveset leírsz, hogy most három ütem kíséret, egy ütem móka, mert akkor a szám szerkezete, az ütemek száma jobban előtted vannak.
Hát ja, szerintem úgy kell csinálni, nemrég láttam egy Dream Theater stúdiófelvételt, ahol a Portnoyt mutatják, ott is van egy lassítós rész, gondolom beállították a clicket, hogy ott lassabb legyen. Sokat kell azt a részt majd gyakorolni…
Most mi is a bandával próbáljuk véglegesíteni a számainkat, hogy ha kapunk valahonnét egy jó lehetőséget (melynek a lehetősége ugye -1), akkor mindenki tudja tökéletesen a részét. Csak hát nekünk is vannak olyan részeink, ahol nem az én hibámból, hanem szerzői megfontolásból lassulunk.
Ezeket ti hogyan oldjátok meg? Guitar Proban beírni egy kettő-négyet és beállítani a sebesség váltását, és arra feljátszani a dobot? Esetleg más ötleteitek vannak?